Tuolla on jotain asiasta: http://www.iceroadracing.com/cgi-bin/Icebb/YaBB.cgi?board=tec_cat2;action=display;num=1134248932;start=
Jake
ja toinenlämpötila siinä kannen yläpuolella vesiletkussa saisi olla 50-55 astetta.. ei missään tapauksessa yli 55 astetta.
Moottori antaa parhaan tehon jäähdytysnesteen lämmön ollessa noin 55 astetta, joten se on lämpötila johon tulee pyrkiä ja siihen noissa crosseissakin tähdätään..
Ja noitten isojen suuttimien käytön perustelee kuormitusten ero. Jos esim. kierrät puita pikkuvaihteilla pintakaasulla niin kuormitus ja sen kesto on vaan murto-osa jääratakäyttöön verrattuna. Jäällä taasen vedetään pitkiä suoria täyskaasulla joten kuormitus saattaa kestää jopa kymmeniä sekunteja kerrallaan...Vai hä, ajetaanko jäällä tarkotuksella tuommosilla lämmöillä, joka selittäisi senkin, että monet kehottaa laittaan ihan sikasuuria suuttimia?