Motocross pyörän vakuutukset.

xQ
Pyörä:
yz250f -11

ViestiKirjoittanut xQ » 19.10.2010 21:48

if on muutaman ropon halvempi ja ei korvaa pyörään aiheutuneita vahinkoja (yllätys yllätys)
if on ainakin ennen myynyt myös täyskaskoa näihi soli jotai reilu 200/kk kaverilla olikin 09 kesän ajan ja saikin sieltä hyvät korvaukset kun nopeella enskapätkällä kajautti kiveen rungon mutkille ;)
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 20.10.2010 1:03

xQ kirjoitti:if on muutaman ropon halvempi ja ei korvaa pyörään aiheutuneita vahinkoja (yllätys yllätys)
if on ainakin ennen myynyt myös täyskaskoa näihi soli jotai reilu 200/kk kaverilla olikin 09 kesän ajan ja saikin sieltä hyvät korvaukset kun nopeella enskapätkällä kajautti kiveen rungon mutkille ;)

Ahaa,pitihän se arvata.Täytyy vielä tarkastaa,kun mun mielestä se korvaa pyörän esim.jos kuljetus-autolla
kolaroi ja pyörä vaurioituu..vai meneekö se sit auton vakuutuksiin..
pan51

ViestiKirjoittanut pan51 » 20.10.2010 9:57

timpax41 kirjoitti:Ahaa,pitihän se arvata.Täytyy vielä tarkastaa,kun mun mielestä se korvaa pyörän esim.jos kuljetus-autolla
kolaroi ja pyörä vaurioituu..vai meneekö se sit auton vakuutuksiin..

Mulle ainakin If:stä sanottin että ei korvaa tossa tilanteessa. Otin lisävakuutuksen joka korvaa muistaaksen 10k€ asti kuljetusautossa olevat tavarat jos ne vahingoittuu tai varastetaan. Siis korvaa muutkin romut kuin pelkän pyörän. Hinta ei ollut kuin noin 50€/vuosi.
xQ
Pyörä:
yz250f -11

ViestiKirjoittanut xQ » 20.10.2010 13:46

hmm ompa jännä et mullon tayskasko eikä korvaa irtaimistoa ku 3000e ja kyselin et saako sitä mitenkää nostettua nii ei kuulemma saa :s if siis yhtiö
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 31.10.2010 1:27

Perhana,hoksasin just et pyörän vakuutusmaksun eräpäivä meni..hups..katkeaako vakuutuksen voimassaolo eräpäivään if.ssä?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"

ViestiKirjoittanut SMK) » 31.10.2010 23:55

Lakisääteisessä liikennevakuutuksessa ei katkee, lv-keskus korvaa myös silloin kuin vakuutusta ei ensinkään ole, mutta tulee 3 vai 4 x maksu kun ilman vakuutusta tölvii ja näin siis yleensä koko ajalta kun on k.o. ajoneuvo ollu... kaverille tuli pieni seinä vastaan kun ajeli vakuuttamattomalla autolla, vaikkei ollu edes itse syyllinen niin tuli yli 4000mk vakuutusmaksua tonnin Taunukseen, valitukseen ei ollu mitään syytä jne. Mut sivujuonne, enivei laki on sama moottoriajoneuvosta riippumatta, en vaan muista oliko se ajoneuvovero vai liikennevakuutus kumpi tuli 3x ja kumpi 4x.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 1.11.2010 0:13

SMK) kirjoitti:Lakisääteisessä liikennevakuutuksessa ei katkee, lv-keskus korvaa myös silloin kuin vakuutusta ei ensinkään ole, mutta tulee 3 vai 4 x maksu kun ilman vakuutusta tölvii ja näin siis yleensä koko ajalta kun on k.o. ajoneuvo ollu... kaverille tuli pieni seinä vastaan kun ajeli vakuuttamattomalla autolla, vaikkei ollu edes itse syyllinen niin tuli yli 4000mk vakuutusmaksua tonnin Taunukseen, valitukseen ei ollu mitään syytä jne. Mut sivujuonne, enivei laki on sama moottoriajoneuvosta riippumatta, en vaan muista oliko se ajoneuvovero vai liikennevakuutus kumpi tuli 3x ja kumpi 4x.

Joo,kiitos kun vaivauduit vastaamaan.Täytyy maksaa se mahdollisimman pian.Ja aikaisemmin puhuttiin niistä yrittäjän vapaaehtois vakuutuksista,niin unohda TAPIOLA!! se oli silkkaa kusetusta,ei ne olis mitään korvannut.Nyt on pohjantähdessä ja 45e/päivä,jos jotain sattuu,mut aika nihkeältä sekin kuulosti.
Elikkä kyl toi liikennevakuutus on meille varmaan paras.
mudface
Pyörä:
KTM GS 125 -88

ViestiKirjoittanut mudface » 1.11.2010 14:24

timpax41 kirjoitti:Perhana,hoksasin just et pyörän vakuutusmaksun eräpäivä meni..hups..katkeaako vakuutuksen voimassaolo eräpäivään if.ssä?

Ei katkea missään yhtiössä. Liikennevakuutus on palvelu, joka on voimassa kunnes irtisanotaan. Vakuutusyhtiö voi ja varmasti sanookin sopimuksen irti, jos ei laskuja maksa, mutta eiköhän sieltäkin tule ensin ihan normaalit muistutukset ja uhkaukset.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 1.11.2010 15:50

mudface kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:Perhana,hoksasin just et pyörän vakuutusmaksun eräpäivä meni..hups..katkeaako vakuutuksen voimassaolo eräpäivään if.ssä?

Ei katkea missään yhtiössä. Liikennevakuutus on palvelu, joka on voimassa kunnes irtisanotaan. Vakuutusyhtiö voi ja varmasti sanookin sopimuksen irti, jos ei laskuja maksa, mutta eiköhän sieltäkin tule ensin ihan normaalit muistutukset ja uhkaukset.

Jep.Kiitos!-timo-
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"

ViestiKirjoittanut SMK) » 3.11.2010 1:51

Ei vakuutusyhtiö voi liikennevakuutusta irtisanoo, mut lakisäätesenä on suoraan ulosottokelponen "ilman tuomioo tai päätöstä".
Timpax, asia selvinny jo, Veritaksen YEL-tytsyt anto vaan täysin väärää tietoo tapaturmasta, aluepäällikölle ihmettelin asiaa niin sit rupes tulee ihan eri juttua. Katotaan miten korvausten nyt sit käy.
45e/pv on kyllä yhtä tyhjän kans, maksat vissiin YEL'iä minimin mukaan? Veritaksessa mulla on korkeempi taso tapaturmassa mitä maksan YEL'iä, vakkei sekään menetyksessä totuutta vastaa jos ei työkykynen oo niin ainakin lähempänä, 3,7x palkka tarttis mun ainakin maksaa et vastais todellisen palkkatyötunnin kulua.
Sherco endurot
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04

ViestiKirjoittanut timpax41 » 3.11.2010 18:49

SMK) kirjoitti:Ei vakuutusyhtiö voi liikennevakuutusta irtisanoo, mut lakisäätesenä on suoraan ulosottokelponen "ilman tuomioo tai päätöstä".
Timpax, asia selvinny jo, Veritaksen YEL-tytsyt anto vaan täysin väärää tietoo tapaturmasta, aluepäällikölle ihmettelin asiaa niin sit rupes tulee ihan eri juttua. Katotaan miten korvausten nyt sit käy.
45e/pv on kyllä yhtä tyhjän kans, maksat vissiin YEL'iä minimin mukaan? Veritaksessa mulla on korkeempi taso tapaturmassa mitä maksan YEL'iä, vakkei sekään menetyksessä totuutta vastaa jos ei työkykynen oo niin ainakin lähempänä, 3,7x palkka tarttis mun ainakin maksaa et vastais todellisen palkkatyötunnin kulua.

Kyllä mulla liian alhainen toi yel maksu on.mut ei ole tuottokaan kovin kummosta.Hyvä,et sait asiaan selvyyttä.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"

ViestiKirjoittanut SMK) » 3.11.2010 23:38

No mä maksoin ekan vuoden ihan liian korkeeta YEL'iä, sit tiputin talvikaudeks puoleen mut nyt tarvii tän talven jälkeen jättää sille tasolle. Mä ajattelin että takaan ittelle ainakin kelvollisen eläkkeen mut tarvii sitä palkkaakin alkaa saada. Saa nähä miten käy Veristas/Aktia kanssa ton SML:n kaavakkeen, en meinaan viittis kahteen kertaa enää tapaturmaa maksaa, etenkin kun yrittäjän tapaturma on kattavampi.
Sherco endurot
Oo-

ViestiKirjoittanut Oo- » 5.11.2010 10:32

Pohjantähti 339€/vuosi motocross pyörän vakuutus. Melko hapokasta. Tohon sit päälle osakasko.
wolvie

ViestiKirjoittanut wolvie » 5.11.2010 11:15

SMK) kirjoitti:Saa nähä miten käy Veristas/Aktia kanssa ton SML:n kaavakkeen, en meinaan viittis kahteen kertaa enää tapaturmaa maksaa, etenkin kun yrittäjän tapaturma on kattavampi.

Oletko onnistunut saamaan moottoriliitosta tuon vakuutusvapautuslomakkeen?
Olen pyytänyt sitä kesäkuusta saakka puhelimitseja sähköpostitseja aina on ollut vastaus että toimittavat heti kun lomake on valmis.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 5.11.2010 11:49

wolvie kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Saa nähä miten käy Veristas/Aktia kanssa ton SML:n kaavakkeen, en meinaan viittis kahteen kertaa enää tapaturmaa maksaa, etenkin kun yrittäjän tapaturma on kattavampi.

Oletko onnistunut saamaan moottoriliitosta tuon vakuutusvapautuslomakkeen?
Olen pyytänyt sitä kesäkuusta saakka puhelimitseja sähköpostitseja aina on ollut vastaus että toimittavat heti kun lomake on valmis.

Siellä on siis kesäkuusta asti painettu lakimiesarmeijalla semmosta kaavaketta kasaan mitä yksikään muu yhtiö ei pysty allekirjoittamaan. :)
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter