if on ainakin ennen myynyt myös täyskaskoa näihi soli jotai reilu 200/kk kaverilla olikin 09 kesän ajan ja saikin sieltä hyvät korvaukset kun nopeella enskapätkällä kajautti kiveen rungon mutkille
xQ kirjoitti:if on muutaman ropon halvempi ja ei korvaa pyörään aiheutuneita vahinkoja (yllätys yllätys)
if on ainakin ennen myynyt myös täyskaskoa näihi soli jotai reilu 200/kk kaverilla olikin 09 kesän ajan ja saikin sieltä hyvät korvaukset kun nopeella enskapätkällä kajautti kiveen rungon mutkille
timpax41 kirjoitti:Ahaa,pitihän se arvata.Täytyy vielä tarkastaa,kun mun mielestä se korvaa pyörän esim.jos kuljetus-autolla
kolaroi ja pyörä vaurioituu..vai meneekö se sit auton vakuutuksiin..
SMK) kirjoitti:Lakisääteisessä liikennevakuutuksessa ei katkee, lv-keskus korvaa myös silloin kuin vakuutusta ei ensinkään ole, mutta tulee 3 vai 4 x maksu kun ilman vakuutusta tölvii ja näin siis yleensä koko ajalta kun on k.o. ajoneuvo ollu... kaverille tuli pieni seinä vastaan kun ajeli vakuuttamattomalla autolla, vaikkei ollu edes itse syyllinen niin tuli yli 4000mk vakuutusmaksua tonnin Taunukseen, valitukseen ei ollu mitään syytä jne. Mut sivujuonne, enivei laki on sama moottoriajoneuvosta riippumatta, en vaan muista oliko se ajoneuvovero vai liikennevakuutus kumpi tuli 3x ja kumpi 4x.
timpax41 kirjoitti:Perhana,hoksasin just et pyörän vakuutusmaksun eräpäivä meni..hups..katkeaako vakuutuksen voimassaolo eräpäivään if.ssä?
mudface kirjoitti:timpax41 kirjoitti:Perhana,hoksasin just et pyörän vakuutusmaksun eräpäivä meni..hups..katkeaako vakuutuksen voimassaolo eräpäivään if.ssä?
Ei katkea missään yhtiössä. Liikennevakuutus on palvelu, joka on voimassa kunnes irtisanotaan. Vakuutusyhtiö voi ja varmasti sanookin sopimuksen irti, jos ei laskuja maksa, mutta eiköhän sieltäkin tule ensin ihan normaalit muistutukset ja uhkaukset.
SMK) kirjoitti:Ei vakuutusyhtiö voi liikennevakuutusta irtisanoo, mut lakisäätesenä on suoraan ulosottokelponen "ilman tuomioo tai päätöstä".
Timpax, asia selvinny jo, Veritaksen YEL-tytsyt anto vaan täysin väärää tietoo tapaturmasta, aluepäällikölle ihmettelin asiaa niin sit rupes tulee ihan eri juttua. Katotaan miten korvausten nyt sit käy.
45e/pv on kyllä yhtä tyhjän kans, maksat vissiin YEL'iä minimin mukaan? Veritaksessa mulla on korkeempi taso tapaturmassa mitä maksan YEL'iä, vakkei sekään menetyksessä totuutta vastaa jos ei työkykynen oo niin ainakin lähempänä, 3,7x palkka tarttis mun ainakin maksaa et vastais todellisen palkkatyötunnin kulua.
SMK) kirjoitti:Saa nähä miten käy Veristas/Aktia kanssa ton SML:n kaavakkeen, en meinaan viittis kahteen kertaa enää tapaturmaa maksaa, etenkin kun yrittäjän tapaturma on kattavampi.
wolvie kirjoitti:SMK) kirjoitti:Saa nähä miten käy Veristas/Aktia kanssa ton SML:n kaavakkeen, en meinaan viittis kahteen kertaa enää tapaturmaa maksaa, etenkin kun yrittäjän tapaturma on kattavampi.
Oletko onnistunut saamaan moottoriliitosta tuon vakuutusvapautuslomakkeen?
Olen pyytänyt sitä kesäkuusta saakka puhelimitseja sähköpostitseja aina on ollut vastaus että toimittavat heti kun lomake on valmis.