Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 23.4.2009 20:27

Bilteman rengasraudat on sellaista tinaa että niillä ei riko mitään mutta oikealla tekniikalla renkaat menee ihan helposti päälle niilläkin. Niitä voi muotoillakin oman mielensä mukaan viilapenkissä :D (nimim. tänään kolmesti renkaan vaihtanut bilteman raudoilla)
Uraa uurtava motoristi
jopo59
Pyörä:
gasgas
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.3.2009 15:59

ViestiKirjoittanut jopo59 » 23.4.2009 20:34

Vanhat rengasraudat on kadonneet mystisesti niin mietin että onko noi bilteman raudat sit sellaset et niitä voi käyttää eikä ne mee 90asteen mutkalle :) oon kuullu et ne ois aika huonoja niin kysyn täältä.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 23.4.2009 22:48

On ne pehmeet, mut ei niillä riko reunanauhaa. Mulla on palvellu monta vuotta moitteetta.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 24.4.2009 7:49

itse hommasin syksyllä jarrupalat biltemasta ja kesti viikona tai kaksi ja sitten oli sileät :s
loomoo
Pyörä:
KTM 125 exc
Liittynyt:
23.6.2008 13:27

ViestiKirjoittanut loomoo » 24.4.2009 15:54

ajat jarru pohjas ;)
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 24.4.2009 16:16

moottorijarrukin on keksitty ;)
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 24.4.2009 16:31

Ja ainahan pitäis käyttää kaikkia kolmea jarrua. ;)
Tukezi
Liittynyt:
23.6.2007 20:38

ViestiKirjoittanut Tukezi » 24.4.2009 17:04

Tikki- kirjoitti:moottorijarrukin on keksitty ;)


2 tahti moottoril ei paljoo kannata moottori jarruttelua harrastaa. :s
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 24.4.2009 18:55

Tukezi kirjoitti:
Tikki- kirjoitti:moottorijarrukin on keksitty ;)


2 tahti moottoril ei paljoo kannata moottori jarruttelua harrastaa. :s

Tikki- onkin niin kova jätkä et se harrastaa :D
Ittellä on noi jarrupalat ainakin kestäny aika normisti. Yks biltsun takanakki oli ja se meni sileeksi aika nopeeseen tahtiin.
jopo59
Pyörä:
gasgas
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.3.2009 15:59

ViestiKirjoittanut jopo59 » 24.4.2009 19:45

Tuli sit ostettua bilteemasta offroad pukki vanhan tilalle heti paketista aukaustuani kokosin sen ja vein talliin matkalla sokka tippui maahan, :D tallissa crossia nostaessani en ollut huomannut että sokka oli irronnut niin polijin varren jo ihan mutkalle jolloin maalit irtos ja pukki rysähti. Mut nyt ainaki toimii :lol:
jappis
Pyörä:
kx450f -09
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
11.1.2008 0:13

ViestiKirjoittanut jappis » 25.4.2009 21:46

Puhkes takakumi tänään niin oli pakko mennä biltemasta hakee sisänahka, kun muualta en saanut. otin sit ihan mielenkiinnosta ulkokuminkin mukaan. ei kestäny kawan orkkis kumin kulmanappullat niin saas nähä mitä käy tolle!!!
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44
Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

ViestiKirjoittanut MCL » 26.4.2009 2:19

En tiää käyttäköö kawa vielä samoja nakkeja mutta orkkis dunlopissa 3m pidemmöt bapppulat kuin biliksen renkaassa,kävimpäs huvikseneni rykäisemmääs keulan pystyyn assulla ja repes keskinappulat kokonaan.Turhaa kyllä juu mutta ei se edellinen dunlop mitään valittanut kun ajelin kaverille asfaltilla samalla tavalla,oli kyllä dunloppi ihan paska pidoltaan mutta kyllä se kesti.

Ei mitään faktaa mutta toi 110/90-10 bilteman takanakki tuntuu oleva muita saman koon renkaita kapeampi,suorilla tuntuu vetävän tyhjää kokoajan.

Onko 120/80 ja 110/90 renkaiden leveysero oikeasti miltei kaksinkertainen?

Ettei mene ihan haukkumiseksi nii nostin bilteman hydraulisen huoltopukin eikä yhtään pashaa sanottavaa.
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 26.4.2009 7:40

Periaatteessahan tuossa ei ero pitäis olla kuin 10mm, mutta ovat aika merkkikohtaisia juttuja, esimerkiksi misukan 140/80 kun vastaa leveydeltä jonkun merkin 110/90stä jne

Bilteman renkaat on FIM-merkittyjä ja niillä saa ajaa enskakisoissa, takanappulan koskeus maks 13mm, kun laittomissa krossikumeissa voi olla jopa 19mm
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 26.4.2009 8:50

On Biltsussa rossikumejakin, mutta ei niissä ole se sääntöjen mukanen max. 19mm nappula. Ehkä jotain 16mm. Tosin ei ole 19mm suurimmassa osassa rossikumejakaan.
Turun Stormilla oli ainakin ennen pirun hyvä rengasvalikoima. Otappa vaikka kaikki 120/90 -renkaat mittauksen alle, leveydessä on nimittäin merkeittäin ja malleittain eroa ainakin 20mm.
Se noissa Biltsun renkaissa on hassua, että 120 FIM-nakki on siinä 25mm kapeempi kuin 140.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Petskunen
Pyörä:
hva
Liittynyt:
19.3.2009 23:46

ViestiKirjoittanut Petskunen » 26.4.2009 10:45

SMK) kirjoitti:On Biltsussa rossikumejakin, mutta ei niissä ole se sääntöjen mukanen max. 19mm nappula. Ehkä jotain 16mm. Tosin ei ole 19mm suurimmassa osassa rossikumejakaan.
Turun Stormilla oli ainakin ennen pirun hyvä rengasvalikoima. Otappa vaikka kaikki 120/90 -renkaat mittauksen alle, leveydessä on nimittäin merkeittäin ja malleittain eroa ainakin 20mm.
Se noissa Biltsun renkaissa on hassua, että 120 FIM-nakki on siinä 25mm kapeempi kuin 140.
Ihan mielenkiinnosta kysyinsin et miten noi kestää sitte asfaltil noi bilteman nakit ihan normi ajos, mut tuskimpa kenelläkää on tietoo ku tää on kuitenki vähän niiku offroad-alue?