4T vs. 2T

rairairaisu
Pyörä:
Ktm SX 150
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
9.3.2007 20:49

ViestiKirjoittanut rairairaisu » 5.9.2009 23:03

kumpikohan olis parempi pyörä ajella talvella kaks vai nelitahti? Että onko se hirveetä huudattamista jos vaikka ajelee 250 2t pelillä hangessa?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.9.2009 23:58

Ei o, mutta nelari on helpoin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 7.9.2009 17:38

Minkä verran eroa kulutuksessa jos vertaa KTM EXC 450 ja KTM EXC 300 tai 250?
stage666
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
30.8.2005 12:40

ViestiKirjoittanut stage666 » 7.9.2009 19:17

:'( kirjoitti:Minkä verran eroa kulutuksessa jos vertaa KTM EXC 450 ja KTM EXC 300 tai 250?
Bensan kulutus on aikalailla sama kaikissa. Tosin 4T on huomattavasti kalliimpi huoltaa ja ylläpitää, varsinkin noi pienemmät 4T laitteet.
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 7.9.2009 19:38

Kuulopuheiden perusteella mitä olen kuullut tutuiltani niin aika samoihin pitkässä juoksussa menee 2t vs 4t huolto kustannukset. Kun kakstahtista saa huoltaa enemmän ja on halvempaa ja sitten 4t osat paljon kalliimpia. Itsellä ei kokemusta mutta pari kaveria on todennut näin kun ovat kokeilleet kyseisiä laitteita...
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
stage666
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
30.8.2005 12:40

ViestiKirjoittanut stage666 » 7.9.2009 19:48

J!gs@w# kirjoitti:Kuulopuheiden perusteella mitä olen kuullut tutuiltani niin aika samoihin pitkässä juoksussa menee 2t vs 4t huolto kustannukset. Kun kakstahtista saa huoltaa enemmän ja on halvempaa ja sitten 4t osat paljon kalliimpia. Itsellä ei kokemusta mutta pari kaveria on todennut näin kun ovat kokeilleet kyseisiä laitteita...
Toihan on se ikuinen taistelun aihe, mut enemmän tietoo saa huoltotopikista. tosiaan itsellänikään ei ole tosta 4T huollosta kokemusta, mut eikös noissa melkosamat huoltovälit ole öljyjen ja mäntien/kampuran osalta. tai ainakin semmoisen käsityksen olen saanut. mutuilu loppu minun osalta tähän. viisaimmat valaiskoon tietämättömia :) .
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 7.9.2009 20:11

eiköhän se niin ole et körö körö ajossa nelarihalvempi(huollettuna)ja sitten kun soitetaan tosissaan nii alkaa nelari tulla kalliimmaksi
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 8.9.2009 0:09

No mun mielestä just noin ja enska on just tota.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
feedom
Liittynyt:
7.5.2007 18:10

ViestiKirjoittanut feedom » 9.9.2009 21:38

stage666 kirjoitti:
:'( kirjoitti:Minkä verran eroa kulutuksessa jos vertaa KTM EXC 450 ja KTM EXC 300 tai 250?
Bensan kulutus on aikalailla sama kaikissa. Tosin 4T on huomattavasti kalliimpi huoltaa ja ylläpitää, varsinkin noi pienemmät 4T laitteet.



ehkä tommosessa pinta kaasulla ajelussa kulutus on varmaan aika samoja, mutta kun annetaan vähänki enemmän lapasta niin kyllä sen eron huomaa ihan selkeesti että 2t rosvoo sitä soppaa enemmän.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 10.9.2009 0:37

For fact, 2T vie ihan saakelisti enempi pintakaasuajeluissa, siirtymillä etc. ja orkkis kyssäristä epäilisin, että meinatana ajaa siirtymiäkin -> 2T on ihan perseestä, aina saa kantaa kanisteria repussa. Nelarilla menee tiesiirtymät ihan hajuilla vs. 2T horii tiellä ja mettässä yhtä paljon.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43
4T vs. 2T

ViestiKirjoittanut Oo- » 10.9.2009 21:18

Kyllä 2T 500 pannulla myös kevyt scrubi lähtee....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuski on siis Clement Desalle...
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 10.9.2009 21:21

Menikö tää nyt väärään aiheeseen? Kyllä varmaan melkein millä tahansa tavarajunalla lähtee scrubi kun on osaava kuski puikoissa.
asd?
Pyörä:
husq sms 08
Paikkakunta:
lpr
Liittynyt:
30.6.2008 0:22

ViestiKirjoittanut asd? » 9.10.2009 17:52

ostakaa pojat tollane vanha 500cc 2-t. ei tarvi varmaa hirveesti huoltaa ja tehoo löytyy varmasti iha tarpeeks:D sen jälkee tuntuu kaikki muu varmaa aika lussulta...
Toppuri
Pyörä:
DT 125R
Liittynyt:
3.8.2009 0:38

ViestiKirjoittanut Toppuri » 9.10.2009 18:17

Paljonko painaa nuo vanhan koulukunnan 2t 500cc
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 9.10.2009 19:59

asd? kirjoitti:ostakaa pojat tollane vanha 500cc 2-t. ei tarvi varmaa hirveesti huoltaa ja tehoo löytyy varmasti iha tarpeeks:D sen jälkee tuntuu kaikki muu varmaa aika lussulta...
tiedäkkö mistä sais 80 luvun alun 500cc,ostaisin heti
ranne putos..