Pyörän Valinta

PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 26.6.2009 20:01

Eiköhän niihin jo löydy. Kuten tuossa aiemmin jo mainittin, 2000-luvulla tehtyihin pyöriin varmasti löytyy.
~Way of life.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 26.6.2009 21:13

kyllä tuohon minun -99 löytyy hyvin osia. Vähän harvinaisemmat osat häätyy tilata maahantuojalta ja kestää n. 1,5 viikkoa kun tilaavat esim. saksasta tai japanista
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 26.6.2009 23:11

asanttu kirjoitti:Aa niin tietenki seki ! Mites onks esim -98 eteepäin vaikeeta löytää osia?


Mä vaan sanon omasta kokemuksesta että mieluummin venaat hetken ja säästät vähän lisää, odotat sopivan hintasta mahdollisimman uutta ja tarkasti huollettua pyörää, kyselet kuitit ja katot tietääkö omistaja mitään huoltamisesta ja jos noi on kohdallaan niin todennäkösesti saat jonkun oikeesti toimivan pyörän, millä saa lajistakin vähän kiinni. Mulla meni viime kausi ihan vituiks kun sai kokoajan olla laittamassa jotakin...

Esim. 500€ lisää niin ollaan jo helposti 2000-luvulla ja toinen 500 niin 05-07 malleissa.

Tosin nyt kun tuli negatiivista juttua vanhoista niin sanotaan nyt ettei toi SX-F 250 vm.2008:kaan missään vaiheessa toiminut. Mutta todennäkösemmin kuitenkin uudempi toimivampi kuin vanhempi.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 27.6.2009 0:34

Kaikkein tärkeintä, ja ainut todella merkittävä tekijä, käytettyä pyörää tuossa hintaluokassa (2000e tai alle) ostettaessa on pyörän historia. Se on ihan se ja sama maksaako se pyörä 1000 vai 2000 egee, onko se vuosimalli -98 vai -08, tuleeko myydessä turpiin tonni vai ei mitään - koska kun sen ikäluokkansa halvimman ostaa, niin saa varmasti rempata erotuksen verran jo suht pikaseen. Toisaalta se kalleimman ostaminenkaan ei takaa mitään, ulkokuoren ehostus kustantaa siinä 200e pihistellen ja loppu voi olla silkkaa huoltamatonta paskaa.

Mun kokemuksella se on yhdentekevää mikä se vuosimalli tarkalleen on, tai mitä siitä satkulleen joutuu maksamaan, jos vaan on tarkkaan ja VARMUUDELLA tiedossa mitä on tehty ja milloin ja on TODELLAKIN HUOLLETTU ja SE TEKNIIKKA HOIDETTU. Se on yks kakkamaku miltä se peli näyttää, naarmua siellä täällä so what jos kaikki on ehjää (ilman nippuside, popniitti, rautalanka etc. virityksiä...huono merkki) ja pinttynyt lika jossain koneen poskessa (siis värjäymä, ei mikään öljyvuodon jämä...) on vaan helposti merkki siitä ettei ole pesty ympäristömyrkyillä.

Ainut ongelma vanhemmissa vuosimalleissa on varaosien saatavuus. TM:ään saa hyvin osia vuosimalliin katsomatta, KTM:äänkin edelleenkin aika hyvin (toki maksaa sen mitä uusiinkin, usein enemmän yli 15v. ikäluokassa etenkin), Husseen ei sitten mitään, Husabergiin yllättäen suhteellisen hyvin ja japseihin pääosin kovin huonosti (=saat orkkista, kallis ja joudut odottamaan 1+ kk).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
hondamies8
Pyörä:
Honda Cr 80cc
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
4.7.2009 21:04

ViestiKirjoittanut hondamies8 » 4.7.2009 21:47

Tarvitsisin vähän tietävämmän ja tuntevamman neuvoa siitä minkälainen pyörä ostaa, budjetti on noin 2000e Oon kaavaillu että kevarikortin saatuani menisin sillä tulevalla pyörällä päitsiä kokeilemaan mutta päitsihän vaatii punakilpisen tai valkokilpisen pyörän?? Niin mitäs niitä semmosia pyöriä olisi jolla sitten 16 vuotias piikkikortin omistaja voisi päitsiä kokeilla? ;)
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38

ViestiKirjoittanut kozi » 4.7.2009 23:10

Mahdollisimman vähän ajettu ja hyvin huollettu punakilpinen piikki.
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 5.7.2009 0:04

Et tohon hintaluokkaan saa yhtäkään valkokilpistä pyörää jolla päitsii voi kiertää. Ja vanhoja punakilpisiä ei enää saa rek.
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 5.7.2009 0:11

Mikkolox kirjoitti:Et tohon hintaluokkaan saa yhtäkään valkokilpistä pyörää jolla päitsii voi kiertää. Ja vanhoja punakilpisiä ei enää saa rek.

No eihän päitsin kiertämiseen mtn valkokilpistä tarvitakaan. Mutta joo, tuskin saat tolla hintaluokalla vehjettä millä voit oikeasti kiertää sen järven...
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
Avirta91
Liittynyt:
25.9.2007 18:51

ViestiKirjoittanut Avirta91 » 5.7.2009 0:33

Noniin, alkaa toi 18 vuoden ikä lähestyä ja autokoulu on alotettu. Kohta siis pääsis itse kulkemaan montulle. Aikaisempaa kokemusta pyöristä on semmoset 15 vuotta josta 11 vuotta on crossin selässä. Viimeisin crossi on 14-vuotiiaana omistamani Honda CR 125 vm.94(95?). Mikähän pyörä olis mun kouraan sopiva? Oon katellu 125cc/250cc 2t ja 250cc 4t. Tosta puolikkaasta kakstahdista ei varmasti tehot lopu kesken, mahtaako olla liiankin repivä? Piikkiä sais vinguttaa oikeen kunnolla mikä on ihan jees. Puolikas nelari vääntäis alhaalta aika nätisti? Mitä mieltä te olette, mitä rupeen kattelee? :) Montulle siis.
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 5.7.2009 17:10

Avirta91 kirjoitti:...Montulle siis.

250 2t
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 5.7.2009 19:52

Guuna#243 kirjoitti:
Avirta91 kirjoitti:...Montulle siis.

250 2t
samaa suosittelen,jos liian repivä niin niistä saa aika pienellä sopivan
ranne putos..
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
varttilitraista 2t crossia etsimässä

ViestiKirjoittanut sklitva » 6.7.2009 18:12

Heipähei,

Olen herättelemässä crossiharrastusta muutaman vuoden tauon jälkeen, ja oon auttamattomasti kuutamolla eri merkkien vuosimallien vioista yms..oon ostamassa vm 2000+ pärrää, ja olisi kiva tietää mitkä merkit ovat luotettavimpia, ja millaisia tyyppivikoja niissä on? Pyörä on tulossa melko aloittelevaan harrastuskäyttöön (edellisistä ratakierroksista kun on jo aikaa). olisi myös kiva tietää, onko eri merkkien jousituksessa ja moottorin ominaisuuksissa merkittäviä eroja?

allekirjoittaneen mielikuvia ja vessahuhujen perusteella saatua tietoa

Honda CR 250: Hondia oon aina pitäny luotettavina (itsekin pari seeärrää omistanut) tällä hetkellä kiikarissa 01 ja 00 cr puolikkaat.Kyseisillä vuosimalleilla päristelleet vois kertoa kokemuksiaan

Suzuki RM 250: Ei mitään hajua eikä kokemuksia eikä mututuntumaa. Saa kommentoida.
KTM SX 250: Yks kisaa ajava kaveri sano että vanhemmissa kotareissa olis "epäluotettava" moottori? pitääkö paikkansa?
Kawa kx 250: Ei mitään hajua eikä kokemuksia eikä mututuntumaa.Saa kommentoida.
Yamaha yz 250: Luotettavuudeltaa samaa luokkaa hondan kanssa?

Edellä mainituista merkeistä/malleista eniten kiinnostavat Honda Yammu ja KTM, eli erityisesti niistä kaipaan kokemuksia ja tietoa. Muistakin saa kertoa, jos henkilökohtaista kokemusta on.

kiitos ja anteeksi

Mikko L.
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
Joona94
Pyörä:
2x suzuki pv 1x suzuki s1
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
19.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut Joona94 » 6.7.2009 22:19

Minkähän pyörän hankkisi ihan pellolle ja jäälle, Hintaa sais olla se 700€ ja kuutiot 80 tai 125 yz vai rm?
suzuki pv -89 50rm koossa 44mm, mikuni corp 22, giannelli, 14-32, 5-vaihde
= 95,9km/h GPS
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 6.7.2009 22:45

Joona94 kirjoitti:Minkähän pyörän hankkisi ihan pellolle ja jäälle, Hintaa sais olla se 700€ ja kuutiot 80 tai 125 yz vai rm?

Melkeen järkevämpää sun lyyä, vaikka tuohon pv:seen piikit ja mennä jäälle, kun satsata 700e roskaan. :|
~Way of life.
DSM
Liittynyt:
15.3.2009 18:22

ViestiKirjoittanut DSM » 6.7.2009 23:49

Avirta91 kirjoitti:Noniin, alkaa toi 18 vuoden ikä lähestyä ja autokoulu on alotettu. Kohta siis pääsis itse kulkemaan montulle. Aikaisempaa kokemusta pyöristä on semmoset 15 vuotta josta 11 vuotta on crossin selässä. Viimeisin crossi on 14-vuotiiaana omistamani Honda CR 125 vm.94(95?). Mikähän pyörä olis mun kouraan sopiva? Oon katellu 125cc/250cc 2t ja 250cc 4t. Tosta puolikkaasta kakstahdista ei varmasti tehot lopu kesken, mahtaako olla liiankin repivä? Piikkiä sais vinguttaa oikeen kunnolla mikä on ihan jees. Puolikas nelari vääntäis alhaalta aika nätisti? Mitä mieltä te olette, mitä rupeen kattelee? :) Montulle siis.


Itsellä ekana pyöränä 250cc 2t. aluks voi tuntua liian äkäseltä mut parin ajokerran jälkee jo tottuu tehoihin. suosittelen kyllä 250cc 2t