Suzuki RM-Z

Villekeko
Liittynyt:
27.7.2009 16:24
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Villekeko » 22.5.2015 11:38

Käyköhän 450 LTR:n venttiilit Rmz450. Saisin halvalla proxin venat jotka tarkotettu vm:06-11 LTR:aan nii sopiskohan nuo 08 zetan yläkertaan?!
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut sklitva » 22.5.2015 12:07

Villekeko kirjoitti:Käyköhän 450 LTR:n venttiilit Rmz450. Saisin halvalla proxin venat jotka tarkotettu vm:06-11 LTR:aan nii sopiskohan nuo 08 zetan yläkertaan?!


http://www.motosport.com/dirtbike/oem-p ... ft-_-valve

http://www.motosport.com/atv/oem-parts/ ... haft~valve
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
suzuki-rmz
Liittynyt:
24.5.2015 6:48
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut suzuki-rmz » 24.5.2015 7:02

huomenia. mistähän saisin hommattua omistajan manualin/käyttöoppaan ym. suzuki rm-z 450 2011vm. olen koittanut nettiä koluta, mutta turhin tuloksin. maahantuojalta?
kuhilainen
Liittynyt:
25.5.2015 20:28
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut kuhilainen » 25.5.2015 20:36

Moro!
Pyörää ostamassa ja vaihtoehtoina olis nyt 250 2004 vuoden rm-z, johon juuri vaihdettu mäntä ja venttiilit, toinen vaihtoehto olis 2007 vuoden 450 rm-z johon ei äskettäin ole suurempaa remonttia tehty. Hinta 450 on 1950e ja tuolla kakspuokilla 2050e. Kumpaan kannattaisi tarttua? Tietysti tuo kakspuolikas juuri remontoitu yläkerta, mutta hirvittää tuo vuosimalli :) kun lukenut että olisi melko pommeja.
pan51
Liittynyt:
6.7.2005 10:07
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut pan51 » 26.5.2015 8:41

2050€ 11 vuotta vanhasta pikkunelarista!!!!! Eihän se tietystikkään ole tyhmä joka pyytää.
Alle 2500€ on Nettimotossa jokunen vuosimallin 2010 tai uudempi Suzukin pikkunelari myynnissä. On kuitenkin jo tekniikalta ihan tätä päivää, mm ruisku.
Jos noista kahdesta täytyisi valita niin toi 450, mutta itse kyllä pistäisin muutaman satasen lisää ja hankkisin monta vuotta tuoreemman pikkunelarin.
HaRtsa88
Liittynyt:
4.6.2010 11:45
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut HaRtsa88 » 26.5.2015 13:03

Kolmella tonnilla saa parikesää ajetun pyörän, niin eipä oo paljo järkeä noita vanhoja romuja laitella.
kuhilainen
Liittynyt:
25.5.2015 20:28
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut kuhilainen » 26.5.2015 16:12

Siis saahan noita -04 halvemmalla, ja ymmärrän että paskasta ei saa konvehtia, mutta siis eikö tuo männän ja venttiilien vaihto ole kumminkin noin 500 euron remontti(teetettynä)? Eli onko se nyt niin ylihintainen? Toki tuo ei pelkästään tee pyörästä takuuvarmaa vehjettä. Ja budjetti tosiaa lähempänä 2000 kuin 3000 euroa.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 26.5.2015 17:58

Tuo -04 RM-Z / KXF on nykyajan epäluotettavin motocrosspyörä ja vastaa arvoltaan käytettyä käsikranaattia. Pysy kaukana.
kuhilainen
Liittynyt:
25.5.2015 20:28
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut kuhilainen » 26.5.2015 18:59

Juu näin olen ymmärtänyt. Kai se pitää laittaa vaa kättä syvemälle taskuun, ja ostaa vähän tuoreempi laitos 8)
Rotax
Pyörä:
Yamaha DT 50x 09
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
19.8.2011 18:31
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Rotax » 11.1.2016 1:19

Koneremonttia tiedossa. Pakokaasua tulee kannentiivisteen välistä ja lähtee huonosti käyntiin. 80h kohdalla vaihdettu kiertokanki kampiakselin laakerit mäntä nokkaketju.. 120h kohdalla vaihdettu toinen mäntä ja nokkaketju. Eli mitä olisi hyvä vaihtaa kun aukaisen koneen? Enskaa on tultu ajeltua, ostin pyörän 130h ajettuna, nyt ajettu 170h. Mäntä, venttiilejä, nokkaketju? Kuuluuko muuten yleensä yläpään tiivistesarjaan myös kannentiiviste?
xami89
Liittynyt:
24.3.2014 13:12
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut xami89 » 28.1.2016 21:16

Moro,

Ostin pois -05 rm-z450 jolla ajettu kaikkiaan vähän yli 140 tuntia, hyvä ylläpidetty huoltohistoria ja nyt mm. kampiakselilla ja männällä ajettu 60h. Tuo alkoi nyt moottorijarrutuksessa ja vapaalla kaasutellessa paukuttelemaan putkessa suht reilusti ja ainakin pysähtyessä paikallaan käydessä alkukäyrä käy vähän punahehkuisena. Kone menee nyt avaukseen ja ainakin uusi mäntä sisään.

Tää on eka nelari, ja ovat hieman vieraampia laitteita itselleni. Onkohan tuo reilu putkessa polttaminen syy esim laihasta seoksesta ja liittyisikö alkukäyrän punaisena hehkuminen samaan asiaan? Itse en oikein osaa lähteä syytä pohtimaan joten kertokaas te mistä moiset ilmiöt voisi johtua?
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 28.1.2016 23:58

Yleensä jos nuo on kesäkeleihin säädetty niin pakkasella menee kyllä lähes poikkeuksetta laihalle. Voit koittaa pyöritellä aluksi kaasarista seosruuvia aukipäin(ohjekirjan rajoissa), jos ei riitä niin isompaa tyhjäkäyntisuutinta kokeilemaan.

Toki myös vuotava pakoaukon tiiviste voi aiheuttaa pauketta.
Screamer
Liittynyt:
11.10.2010 20:39
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Screamer » 25.8.2016 13:38

Terve,

Minkä merkkistä mäntää olette käyttäneet RM-Z 450 ja todenneet hyväksi?
marko_2
Pyörä:
Skyteam monkey 07, Aprilia RS125 02
Paikkakunta:
Lapinjärvi
Liittynyt:
6.2.2010 16:30
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut marko_2 » 21.1.2017 21:18

Mimmonen pyörä 2014 vuotinen 450rmz on? Mitä hyviä ja mitä huonoja puolia?
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 25.1.2017 16:05

Kääntyy hyvin, mutta painaa hieman enemmän kuin muiden valmistajien pyörät. Suosittelen lukemaan esim. tämän jutun ja tämän vertailun.

Kannattaa tosin muistaa, että nykypyörissä on melko sama minkä värisen pyörän valitsee. Tärkeintä on varmaankin se, että saat riittävän helposti varaosia jostain lähistöltä.
TeKaMOTO@Youtube