mikulov kirjoitti:Siis jos on vasta hankitun pyörän kanssa käyntiongelma eikä ole kyseessä kisakuski niin aloita ajot lämpimällä tulpalla( esim. NGK 7), ja mikäli toimii niin sitten yhtä pykälää kylmempi lämpöarvo ja hanaa! "Ysin" tulpat on ainoastaan isoilla kierroksilla ajoon( jäärata, crossikisat jne.) sopivia.
Kiitos vinkistä, kisakuski en ole mutta on tässä parinkymmentä vuotta tullut harrastuksen parissa oltua ja ajettua jos minkälaisella vehkeellä mutta ovat olleet "valitettavasti" aina sen verran hyvissä säädöissä että ei oo tarvinnu kuin pari kertaa suuttimiin koskea. Joten aika amatööri tässä ollaan iästä huolimatta!
Kokeilin tuota kastunutta tulppaa tuossa pari kertaa niin tekee sellaisen oireen että käy tyhjäkäynnillä vaikka maailman tappiin asti mutta heti kun koittaa lähteä liikkeelle ja antaa kaasua niin kastelee tulpan, kipinä näyttää tulevan mutta lyö välillä ihan väärään paikkaan. Joten käyn siis sen B7- tai B8EG tulpan hakemassa ja kokeilen miten käy.
Entinen omistaja vielä tuumasi että ei ole hänellä koskaan tulppaa polttanu mutta ilmeisesti on aina lämmmitäny koneen aika hyvin ennen ajoa, voisko tässä sitten olla syy että poltti tulpan kun en malttanut kuumaksi asti lämmittää ennen ajoa?