Mikähän tonkin aiheutti.. Mäntä näytti muuten olevan kohtuu hyvä kuntoinen paitsi pakopuolelta tummunut... Oliko liian huono voitelu 2% vai mikähän lie..?
CRhonkkeli kirjoitti:Rautane kirjoitti:Napsahtipa männänrenkaat poikki pakopuolelta 250cr:stä vuojelta 2002. Sen verta tuli skraidua ko. kohtaan sylinteriin, ettei taia enää hoonilla selvitä. Mitäs tässä on tehtävissä, ilmeisesti kovakromisylinteri kyseessä. Poraaminen ei taia onnistua, onnistuuko edes putkitus? Mites tuo pinnotus käytännössä toimii, mille firmalle kannattaa lähettää?
Jos uuen sylinterin laittoon joutuu, niin mistä kannattaa alkaa tilailemaan?
EDIT: Sen verran olen saanu räjäytyskuvista selville, että ilmeisesti 2002-2004 sylinterit käy, vaikka ovatkin kaikki eri varaosanumeroilla. Jos löytyy ylimäärästä ajokuntosta pyörimässä nurkissa, niin saa tarjota.
Terve,
Itse selailin aika kauan eri firmoja ja ainakin itse päädyin tilaaman Motokeidas firmalta osat kun tuli sama moottoririkko kuin sulla.Sylinteri 560e.
Mäntäsarja 135e.
Kansitiiviste 30e.
Kaikki yht. 725e. nto.
Eli tähän kuului orkkis sylinteri, orkkis täydellinen mäntäsarja, sekä kaikki tiivisteet.
tässä esimerkki Euro Motor Centerin "tarjouslaskelmasta"CYLINDER COMP,A 625,44
MÄNTÄ, koko A 67,00
M-RENGAS, CR250 '92-04 58,32
NEULALAAKERI 58,32 22,74
MÄNNÄNTAPPI 14,57
Männäntapin LUKKORENGAS, 1,2x18 1,12
Yläpään TIIVISTESARJA, CR250 02-03 40,80
eli yhteensä melkein 830€
Eli eroa on Hinnoissa!
Kannattaako vanhaa sylinteriä edes viedä pinnoitukseen..?
juvee_ kirjoitti:uu entäs paljo keulaan menee öljyä per pumppu?
CRhonkkeli kirjoitti:Itsellä muuten napsahti Vertexin männästä(1-renkainen) kans pakoaukon kohdalta rengas poikki.
Mikähän tonkin aiheutti.. Mäntä näytti muuten olevan kohtuu hyvä kuntoinen paitsi pakopuolelta tummunut... Oliko liian huono voitelu 2% vai mikähän lie..?
enskapena kirjoitti:Paljonko noi JD- jettingin neulasarjat maksaa Mikuniin ja mitä siinä tulee mukana? Hussessa näköjään sama kaasari kuin Jammussa!
Jehvetti kirjoitti:Miten pitkä tarkalleen on se 250cc -94 cr:än kytkimeen tuleva tappi, siis mikä on siellä kytkimen sisällä?Mistä sellaisen saa? Tai voisiko sellaisen tehdä itse, esim kierretangosta?