Yamaha YZ Topic

jukuski
Pyörä:
Honda CRF 250
Liittynyt:
9.2.2007 11:20

ViestiKirjoittanut jukuski » 10.12.2009 18:54

Tuli vaihettua viime viikonloppuna jammnuun uus mäntä. Saapa nähä miten tuo Namuran mäntä kestää. Paikallinen mp- korjaamo jonka kautta osat hommasin niin tuumas vaan, ettei vielä ole tullut hänelle vastaan valmistus viallisia kappaleita vaikka kyseisiä mäntiä on laittanu eri pyöriin ja kelkkoihin kymmeniä. Eli ilmeisesti pitäisi kestää, toivottavasti..
STS
Pyörä:
Yamaha YZ 125cc -02
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.1.2006 15:36

ViestiKirjoittanut STS » 10.12.2009 19:24

Junnu^ kirjoitti:Tuli vaihettua viime viikonloppuna jammnuun uus mäntä. Saapa nähä miten tuo Namuran mäntä kestää. Paikallinen mp- korjaamo jonka kautta osat hommasin niin tuumas vaan, ettei vielä ole tullut hänelle vastaan valmistus viallisia kappaleita vaikka kyseisiä mäntiä on laittanu eri pyöriin ja kelkkoihin kymmeniä. Eli ilmeisesti pitäisi kestää, toivottavasti..


voin kyl kokemuksesta sanoo et älä sit yhtää ihmettele vaikka räjähtää koko saatanan mäntä parin tunnin sisään. ;)
http://www.motot.net/galleria/34760 <---- Pistäkäähän kommenttia.

MYYDÄÄN HONDA MONKEY!!!!!---> http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=73565
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 10.12.2009 20:04

Junnu^ kirjoitti:Tuli vaihettua viime viikonloppuna jammnuun uus mäntä. Saapa nähä miten tuo Namuran mäntä kestää. Paikallinen mp- korjaamo jonka kautta osat hommasin niin tuumas vaan, ettei vielä ole tullut hänelle vastaan valmistus viallisia kappaleita vaikka kyseisiä mäntiä on laittanu eri pyöriin ja kelkkoihin kymmeniä. Eli ilmeisesti pitäisi kestää, toivottavasti..

Olen kyl kuullu positiivistakin namurasta.On niitä kajahdellu proxeja,vertex,ym.
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 10.12.2009 21:09

Itsellä on Yamahassa myös Namura ja huolettomat 10h tullut ajettu. Jäät kun tulee niin näkee että miten kestää, kun painetaan nupit kaakossa suurin osa ajasta
jukuski
Pyörä:
Honda CRF 250
Liittynyt:
9.2.2007 11:20

ViestiKirjoittanut jukuski » 11.12.2009 23:29

timpax41 kirjoitti:
Junnu^ kirjoitti:Tuli vaihettua viime viikonloppuna jammnuun uus mäntä. Saapa nähä miten tuo Namuran mäntä kestää. Paikallinen mp- korjaamo jonka kautta osat hommasin niin tuumas vaan, ettei vielä ole tullut hänelle vastaan valmistus viallisia kappaleita vaikka kyseisiä mäntiä on laittanu eri pyöriin ja kelkkoihin kymmeniä. Eli ilmeisesti pitäisi kestää, toivottavasti..

Olen kyl kuullu positiivistakin namurasta.On niitä kajahdellu proxeja,vertex,ym.

Firman minkä kautta tilasin männän niin siellä tuumasivat vaan, että enemmän on tullut leikanneita wisecoja vastaan kun porxeja tai namuroita. Wisecojen leikkaaminenkin on paljolti siitä kun on kylmällä koneella revitetty liian rajusti.

Sunnuntaina olis tarkotus käydä korkkaamassa jäärata ajelut, toivottavasti kestäis tuo mäntä koko talven kesään asti kaikki talven rääkit. :)
jaasu
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750 -99
Paikkakunta:
Milloin missäkin
Liittynyt:
18.5.2006 14:40

ViestiKirjoittanut jaasu » 12.12.2009 19:44

Löytyykö kellään Yamaha Yz kokonaista konetta? jos ois niin voisin olla kiinnostunut ;)
http://www.youtube.com/user/jaasuu

ei voi mitään, KUULEMIIN
norjanmies
Pyörä:
husaberg fe390 ja husaberg fs550e
Liittynyt:
3.8.2008 21:37

ViestiKirjoittanut norjanmies » 12.12.2009 22:52

no niin alansa ammattilaiset kertokaas käykö sama valopuola siis yz250f:stä kyse niin vm.07 ja 08
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 12.12.2009 23:50

norjanmies kirjoitti:no niin alansa ammattilaiset kertokaas käykö sama valopuola siis yz250f:stä kyse niin vm.07 ja 08

YZ250F staattorit ovat vaihtokelpoisia kaikkien vuosimallien kesken eli 01-10.
norjanmies
Pyörä:
husaberg fe390 ja husaberg fs550e
Liittynyt:
3.8.2008 21:37

ViestiKirjoittanut norjanmies » 13.12.2009 0:03

pmc kirjoitti:
norjanmies kirjoitti:no niin alansa ammattilaiset kertokaas käykö sama valopuola siis yz250f:stä kyse niin vm.07 ja 08

YZ250F staattorit ovat vaihtokelpoisia kaikkien vuosimallien kesken eli 01-10.

no sitte lähtee valopuola tilauksee heti alku viikosta. kiitoksia vaan taas kerran
Larse
Paikkakunta:
Huittinen
Liittynyt:
8.10.2003 23:54

ViestiKirjoittanut Larse » 18.12.2009 18:40

Mitenkäs ton Yamahan kytkimestä sais vähän kevyemmän? Kun nyt täytyy yleensä ajaminen lopettaa vaan sen takia ettei jaksa enää käyttää kytkintä. Vaijeri ei jumita.

Toimiiko sellaset "kytkimenkeventäjät"? Kellään kokemuksia?

Vertauskohtana serkun -07 530 Kotarin kytkin oli TODELLA kevyt käyttää jampin kytkimeen verrattuna. Tietysti neste- ja vaijeritoimisia on huono verrata keskenään.
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 18.12.2009 21:06

Se kytkimen keventäjä on täys sukka (ainaki dicen valmistama), ei kannata huslata rahoja siihen. Se muuttaa sitä vipusuhdetta ja tulee vaikeemmaks löytää oikee kireys et ois hyvä sormille ja sais vedettyä kytkimen kokonaan pohjaan paril sormel. Lisäks sinne möntin sisälle tulee ihan hyvin kitkaa kun ne vivut vatkaa metalli vasten metallia. Pitää siis täyttää jollai vasellinilla tms, vaatii jonki verran huoltoa.

Se mikä oikeesti toimii on jatkaa sitä vipua johon vaijerin alapää tulee kiinni.
Larse
Paikkakunta:
Huittinen
Liittynyt:
8.10.2003 23:54

ViestiKirjoittanut Larse » 18.12.2009 23:09

Skotti kirjoitti:Se mikä oikeesti toimii on jatkaa sitä vipua johon vaijerin alapää tulee kiinni.



Tätä itsekin ajattelin. Täytyy varmaan kehitellä jokin väliaikaisratkaisu minkä avulla sais mittailtua sen kuinka paljon tota vipua kannattaa jatkaa. Hitto kun tuonki pitää olla yhtä puuta moottorin sisälle asti.
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 19.12.2009 0:21

Sen vaijerin pitää kulkea siin letkussaan sit tosi koykäsesti. Jos joutuu sormin avustaa vapaana olevaa vaijeria, niin se on huono ->öljyä ja jos vielkään, ni roskiin. Sopivan ohkasta öljyä (ase tai lukko), ni ei talvellakaan kerää jäätä. Reitti pitää kattoa tarkkaan, ettei pääse taittuu missään kohtaa liian jyrkästi ku tankoo kääntelee. Tärkee kohta on se vaijerin lähtö kahvasta, siihen tulee helposti taitos johon se vaijeri jumittaa. Sit se kytkinkahvan etäisyys sormista ja kohta mihin sormet tulee on kans tosi kriittinen, et löytää ittellensä sen parhaan mahdollisen kohdan, mis tuntuma on hyvä ja vipuvarsi sopiva.

No joku tulee kumminkin hehkuttaa sitä nestekytkinta, mut ihan hyvin tolla vaijerillakin pärjää, ku sen kunnossa pitää. Vanahassa muinaisessa kotarissa oli mullaki nestekykin ja ite en kyllä siitä kapistuksesta tykänny yhtään, mut onhan niitäki erillaisia ja nekin kehittyny.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 19.12.2009 1:02

Tuskin, sun viesti kyllä kertoo kaiken. Noin mäkin Skaitiimissä tein ja jatkoin sitä alapäätä. Idioottina menin aikanaan KXF:ään sen keventäjän ostamaan ja sillähän se kytkintuntuma vasta paskaks muuttukin. Kyllä vaijerikytkinkin voi toimia kevyesti ja herkästi, mutta kuten JM82 jossain juuri totesikin, se tuntuma ja tarttusmiskohat muuttuu miltei joka painalluksen jälkeen. Trialissa sen kytkimen pitää olla ihan just, ei yhtään melkein, siinä "roikutaan" 95% ajasta - jostain kumman syystä niissä kaikiss aon nestekytkin, jopa sorsassa muuntosarjana.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 19.12.2009 7:37

Joo kylhän se vähän muuttuu ja on varmasti ongelma jos on pienet kädet ja lyhyet sormet. Mulla se tartuntakohdan muutuminienkaan nyt niin häiritse, ku kädet on kohtuullisen kokoset ja sen takia kykinkahvassa ei kauheesti oo vapaaliikettä.