mantsapoika kirjoitti:KxRider kirjoitti:no tuli sitte kone-jönneiltä tossa pari viikkoo takaperi hommattuu kotarin sxs 540 -04 tosin 400 pytyllä.
Ja eihän tuo kauaa kestäny ilman että pitäs olla viemässä takas huoltoo... Ajattelin vaihtaa öljyt ja niinhän mie teinki mut vaihtoo ennen kun lämmittelin konetta niin kytkin alko temppuilee. Kun heti oston jälkeen säädin kytkimen niin että ottaa myöhään jotta saa käytettyy yhellä sormella niin nyt kahen päivän seisonnan jälkee kytkin pohjaan laitettuna ja kaasua lyödessä haluu lähtee liikkeelle. --> uudet öljyt sisään ja tekee edelleen samaa. soitin jönneille ja kysyin asiasta, käskivät ilmata kytkintä (neste kytkin) ja koska ilmausruuvi on pyöreeks vedetty niin nesteletkun pultti vaa auki(siis käskivät puhelimessa). Kuinka ollakkaan jostai helvetin syystä imas ilmat sisää ja kytkin ei ota enää ollenkaa...
Millä ilveellä tuon sais ilmattuu
Paras se on ilmata kun työntää öljyt sieltä alhaalta vaikka lääkeruiskulla ilmaruuvin kautta ylöspäin
njoo... kokeilin totakin mutta ei siitä oikee mitää tullu ja sitte ilmeni että siinä pääsylinterissäoleva mäntä jota kahva työntää on liian pitkä.
Eli neste säiliössä oleva neste ei pääse reiästä sinne järjestelmään koska mäntä tukkii koko ajan. Tehtiin sitte niin et kahva irti ja se mäntä puliks irti jotta nesteet pääsee tulemaa mut ei kuitenkaa vuoda pois. Näin saatiin ilmattuu nopeesti ja eipä siel paljoo sitä nestettä ollukkaa.
Joka tapauksessa nyt se taas toimii kunnolla
Mistähä muute saisin järkevät ohjeet miten säätää venat? Mitä kaikkee erityistä työkaluu tähän hommaan tarvitaan? manuaali löytyy josta saan selville mitkä on välykset kylläkin...