Yamaha YZ Topic

Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 31.12.2009 17:54

Neula kirjoitti:
aksutus kirjoitti:Tulipas tuossa käytyä pikku lenkki tekemässä tuolla crossilla.

Taka änkäksi on vaihdettu joku gianellin pönttö, mutta äänet on sellaiset niin kuin putken sisällä olisi mitään tavaraa, ja 20min ajon jälkeen pakoputki oli aika kylmä?!?! Kun putki on kylmä niin siellä sisällä tuskin on mitään turhia ahistuksia, ja 2-tahti vehkeethän ei kaipaa niin paljon vastapainetta kuin 4-tahti?

Jäähdytin nesteet oli ruskeahkot, voisikohan olla ruostetta vai mitä lie?

Pitää huomenna käydä ostamassa vaihteistoöljyä, sopiiko siihen mikä tahansa 10-30 laatikkoöljy?
Entä jäähdytinneste, punaista,vihreää vai jotain muuta? :nolo:


Eikös ole hyvä vaan ettei se putki lämpiä, kannattais varmaan vähän opetella 2t perusasioita..

ja käy ostamassa jotain castrolin öljyä laatikkoon vaikka mtx tai sit bel rayn gear saveria.

Jos pyörällä on 20min ajanu niin putken kuuluisi kyllä olla vähintäänkin lämmin. Sen takia esim. jäärataajossa alkukäyrät teipataan jollain foliohommalla, että pysyis sopivat lämmöt siellä.
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 31.12.2009 20:24

Jos pyörällä on 20min ajanu niin putken kuuluisi kyllä olla vähintäänkin lämmin. Sen takia esim. jäärataajossa alkukäyrät teipataan jollain foliohommalla, että pysyis sopivat lämmöt siellä.[/quote]
Sen verran outo asia toi putken lämpeneminen,et voisko joku valaista,miks ne lämpötilat on niin
tärkeät?
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 31.12.2009 21:41

jos meikäläine on näissä romilleissa enää yhtää kartalla nii kaks tahissa osa palamattomasta seoksesta menee vielä takaisin sylinteriin putken vastapaineen ansiosta ja kylmässä putkessa seos ei pysy kaasuna vaan pisaroituu tai jotain ja valuu vaa räkänä putkesta pihalle.
tämän ilmiön johdosta ilman putkea käyvä tai vuotavalla putkella vehkeet käy laihalla ja kuumempana eli loppujen lopuksi leikkaa kiinni
nii että uusia vuosia vaan 8)
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 31.12.2009 23:43

xQ kirjoitti:jos meikäläine on näissä romilleissa enää yhtää kartalla nii kaks tahissa osa palamattomasta seoksesta menee vielä takaisin sylinteriin putken vastapaineen ansiosta ja kylmässä putkessa seos ei pysy kaasuna vaan pisaroituu tai jotain ja valuu vaa räkänä putkesta pihalle.
tämän ilmiön johdosta ilman putkea käyvä tai vuotavalla putkella vehkeet käy laihalla ja kuumempana eli loppujen lopuksi leikkaa kiinni
nii että uusia vuosia vaan 8)

Hyvä xq!!Oli promillet mitä vaan,niin hienosti meni ja asia selvis!!Kiitos ja Uutta Vuotta sulle myös!-timppa-
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 1.1.2010 1:38

Samaa käytettään myös RR:ssä ja samasta syystä. Eikä syy ole niinkään pisaroitumisessa, vaan paisarin toiminnassa. Nyt en meen uudenvuodenkaljoissa enää lonkalta vannoon pudottiko se jäähtyminen painepulssien nopeutta vai nostiko, mutta sanosin, että nosti. On nimittäin vielä elävästi mielessä kun 100cc temmillä lähti pelit spoorista ja ihan pystyssä pyssäs puolen metrin umpihankeen - paisari jäähty kerrasta sen kun oli ensin saanu tallattua pyörän eteen hankeen uraa, jotta sai sen takasa spooriin, oli alaväännöt täysin kateissa vielä pitkään. Kun eristin paisarin, ei enää ikinä sattunu moista kyykkäystä. Ja kone oli silloin viritetty hyvin alavääntöseks, putkea myöten, jotta pääs kakkosella kalliot ylös, jottei se karannu heti pienimmästäkin sutasusta poikittain.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 1.1.2010 3:50

[quote="SMK)"]Samaa käytettään myös RR:ssä ja samasta syystä. Eikä syy ole niinkään pisaroitumisessa, vaan paisarin toiminnassa.

Toi paisarihomma on aika mielenkiintoinen.Mulla oli yli 20v.taukoa crossista ja silloin ei kukaan puhunu mulle moisista asioista.Pitäskö muutenkin kone olla mahdollisimman kuuma,et kaikki virtaukset
olis oikeita ja sais koneesta parhaimman hyödyn irti? Hyvää vuotta 2010 SMK sinullekkin ja kiitos monista
hyvistä kirjoituksista ja ohjeista.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 1.1.2010 23:13

Kiitos samoin, hyvää uutta vuotta sinullekin!

Jääratamiehet noita on penkitelly ja parhaan tehon saa kuulmemma ulos siellä 50-60C välissä. Etenkään enduroon, edes krossiin, ei vaan kannata moottoria säätää tuommoisen käyntilämpötilan mukaan. Jollain pitkällä suoralla voit siinä pysyä, hitaammalla osuudella et, rötää, on paksulla, ei toimi. Enskassa käytännössä, jotta saat kaasarin säädöt toimimaan kautta ajon, tulpat kestämään jne. sanosin lonkalta et jossain 80C kieppeillä toimii. Mutta paisarin lämmöllä ei ole juurikaan tekemistä koneen lämpöjen kanssa silloin kun se saa äkkinäisen jäähdytyksen ulkopuolelta. Siis syylärien suojausta, kaasarin suojaus viimaa ja lunta vastaan, tenua tankkiin, yritetään saadan kone käymään kuin kesälläkin. Imuilma on kylmempää, siihen ei kannata alka aedes yrittää vaikuttaa ja siksi tarviit samoihin koneen lämpöihin isommat suuttimet vaikka mitä kikkailisit. Kyllä se enskassa käytännössä niin menee, että ellet saa talvella konetta keittämään vaikka yrität, esim. huudatat paikallaan jostain pyörää irroitellessas liioitellun pitkäänkin, liikaa jäähdytystä. Toki saa se kylmempänäkin käydä, silloin tarvii kuumemman tulpan ja useinmiten toimii ok. Jos ero on kovin iso, tarvii alkaa miettiä myös koneen välyksiä. En tosin tiedä onko koskaan kellään niin isoa eroa ollut, siis kun nyt ei päätavoite ole se viimenen polle, vaan se, että pelit kestää ja toimii.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 1.1.2010 23:33

Kiitos taas!
aksutus
Pyörä:
Yamaha yz 250 ´84
Liittynyt:
30.9.2008 18:54

ViestiKirjoittanut aksutus » 2.1.2010 14:43

Onko mitään helppoa konstia olemassa millä tuollasen 2t crossin sais käymään -20 asteen pakkasessa?

Säätöruuveihin ja suuttimiin en aio koskea, koska toimii niin hyvin lauhemmalla ilmalla.
Koitin kuumailmapuhaltimella sylinteriä ja kantta lämmitellä, mutta eipä tainnut pahemmin auttaa.
45min koitin käynnistää, ja vain yhen vaivasen kerran lähti käyntiin ja sammui 5sekunnin päästä.
Työntämällä ei onnistunut, koska rengas oli sudissa vaikka oli 5vaihe päällä ja kytkin pohjassa, eli kone oli melko kankea.
Tulpasta päätellen oli saanut bensaa ja kipinäkin oli tallessa. Koitin kahdella eri tulpallakin.
Pitääkö näitä crossipyöriä kaasupohjassa yleensä polkea käyntiin ryypyn ollessa päällä?

edit: Tankissa on 95oktaanista bensaa, vaikuttaakoha se paljon tuohon pakkasella käynnistämiseen?
tankkaan seuraavaksi 98okt.
MaRsY
Pyörä:
Kawasaki Kx 125cc 2006
Liittynyt:
4.9.2006 17:24

ViestiKirjoittanut MaRsY » 2.1.2010 18:37

aksutus kirjoitti:Onko mitään helppoa konstia olemassa millä tuollasen 2t crossin sais käymään -20 asteen pakkasessa?

Säätöruuveihin ja suuttimiin en aio koskea, koska toimii niin hyvin lauhemmalla ilmalla.
Koitin kuumailmapuhaltimella sylinteriä ja kantta lämmitellä, mutta eipä tainnut pahemmin auttaa.
45min koitin käynnistää, ja vain yhen vaivasen kerran lähti käyntiin ja sammui 5sekunnin päästä.
Työntämällä ei onnistunut, koska rengas oli sudissa vaikka oli 5vaihe päällä ja kytkin pohjassa, eli kone oli melko kankea.
Tulpasta päätellen oli saanut bensaa ja kipinäkin oli tallessa. Koitin kahdella eri tulpallakin.
Pitääkö näitä crossipyöriä kaasupohjassa yleensä polkea käyntiin ryypyn ollessa päällä?

edit: Tankissa on 95oktaanista bensaa, vaikuttaakoha se paljon tuohon pakkasella käynnistämiseen?
tankkaan seuraavaksi 98okt.



Helpoin konsti on pitää pyörä kunnossa ja opetella perus jutut käynnistyksessä. Viestistäsi päätellen ole alottelija motocross pyörien parissa ja tarvitset pari neuvoa. Jos 45min oot polkenu käyntii sitä, niin voin melko varmasti sanoa, että sulla on tulppa kastunu.. vaihda uuteen tulppaan tai irrota vanha ja kuivaa / hio kärki. Ryyppy päällä EI anneta kaasua..
Myynnissä 2x Tunturi Tiger S -87.
aksutus
Pyörä:
Yamaha yz 250 ´84
Liittynyt:
30.9.2008 18:54

ViestiKirjoittanut aksutus » 2.1.2010 19:01

MaRsY kirjoitti:
aksutus kirjoitti:Onko mitään helppoa konstia olemassa millä tuollasen 2t crossin sais käymään -20 asteen pakkasessa?

Säätöruuveihin ja suuttimiin en aio koskea, koska toimii niin hyvin lauhemmalla ilmalla.
Koitin kuumailmapuhaltimella sylinteriä ja kantta lämmitellä, mutta eipä tainnut pahemmin auttaa.
45min koitin käynnistää, ja vain yhen vaivasen kerran lähti käyntiin ja sammui 5sekunnin päästä.
Työntämällä ei onnistunut, koska rengas oli sudissa vaikka oli 5vaihe päällä ja kytkin pohjassa, eli kone oli melko kankea.
Tulpasta päätellen oli saanut bensaa ja kipinäkin oli tallessa. Koitin kahdella eri tulpallakin.
Pitääkö näitä crossipyöriä kaasupohjassa yleensä polkea käyntiin ryypyn ollessa päällä?

edit: Tankissa on 95oktaanista bensaa, vaikuttaakoha se paljon tuohon pakkasella käynnistämiseen?
tankkaan seuraavaksi 98okt.



Helpoin konsti on pitää pyörä kunnossa ja opetella perus jutut käynnistyksessä. Viestistäsi päätellen ole alottelija motocross pyörien parissa ja tarvitset pari neuvoa. Jos 45min oot polkenu käyntii sitä, niin voin melko varmasti sanoa, että sulla on tulppa kastunu.. vaihda uuteen tulppaan tai irrota vanha ja kuivaa / hio kärki. Ryyppy päällä EI anneta kaasua..


Silloin se hörähti käyntiin kun olin jotain 30min yrittänyt käyntiin mutta sammui sitten. Koitin lopussa vaihtaa uuden tulpan muttei auttanut. Huomenna sitten uusi yritys ilman kaasua imu päällä :)

Jep olen aloittelija, noin tunti ajokokemusta crossilla.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 2.1.2010 20:01

meikäläisen pelillä ainaki kastuu heti tulppa jos menee käynnistää imupäällä kylämänä ja painaa kaasua.
sen jälkee sitä on iha turha ees polkee jos ei laita kuivaa tulppaa..

ja kyllä siihen on olemassa helppo konsti et saa pelit toimii! tekee vaan kaikki tarvittavat perusjutut mitä talvella tarvii tehä!
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 3.1.2010 0:04

Paljonko arvelisitte tuommoisesta yamaha yz-f 450cc -06 lähtevän tehoa irti viritettynä?
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
Kasipallo
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
16.1.2009 17:28

ViestiKirjoittanut Kasipallo » 3.1.2010 0:09

Olis tarkotus hakee 02 vuoden kasivitonen yz, joten kertokaas kokemuksia? kestääkö? mitä hyviä/huonoja puolia tuossa vuosimallissa?
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 3.1.2010 13:04

sittenhä sä sen näät kun haet sen kotio.
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't