aksutus kirjoitti:MaRsY kirjoitti:aksutus kirjoitti:Onko mitään helppoa konstia olemassa millä tuollasen 2t crossin sais käymään -20 asteen pakkasessa?
Säätöruuveihin ja suuttimiin en aio koskea, koska toimii niin hyvin lauhemmalla ilmalla.
Koitin kuumailmapuhaltimella sylinteriä ja kantta lämmitellä, mutta eipä tainnut pahemmin auttaa.
45min koitin käynnistää, ja vain yhen vaivasen kerran lähti käyntiin ja sammui 5sekunnin päästä.
Työntämällä ei onnistunut, koska rengas oli sudissa vaikka oli 5vaihe päällä ja kytkin pohjassa, eli kone oli melko kankea.
Tulpasta päätellen oli saanut bensaa ja kipinäkin oli tallessa. Koitin kahdella eri tulpallakin.
Pitääkö näitä crossipyöriä kaasupohjassa yleensä polkea käyntiin ryypyn ollessa päällä?
edit: Tankissa on 95oktaanista bensaa, vaikuttaakoha se paljon tuohon pakkasella käynnistämiseen?
tankkaan seuraavaksi 98okt.
Helpoin konsti on pitää pyörä kunnossa ja opetella perus jutut käynnistyksessä. Viestistäsi päätellen ole alottelija motocross pyörien parissa ja tarvitset pari neuvoa. Jos 45min oot polkenu käyntii sitä, niin voin melko varmasti sanoa, että sulla on tulppa kastunu.. vaihda uuteen tulppaan tai irrota vanha ja kuivaa / hio kärki. Ryyppy päällä EI anneta kaasua..
Silloin se hörähti käyntiin kun olin jotain 30min yrittänyt käyntiin mutta sammui sitten. Koitin lopussa vaihtaa uuden tulpan muttei auttanut. Huomenna sitten uusi yritys ilman kaasua imu päällä
Jep olen aloittelija, noin tunti ajokokemusta crossilla.
Jos on muuten kunnossa niin kallistus vasemmalle kyljelleen että ylivuotoletkuista tulee bensaa, ryyppy päälle ja kunnollisia polkaisuja muutama niin pitäis lähteä.. jos ei jaksa polkaista riittävästi niin toinen vaihtoehto on odotella lämpösii kelejä:)