Käy eka hakemassa kaupasta uusi setti muoveja ja pese ne fairylla ja sienellä läpikotasin. Työvälineiksi kannattaa varata kuumailmapuhallin/hiustenkuivain, mattopuukko jossa on uusi terä, sakset ja vitusti malttia. Jos aijot vanhoihin muoveihin liimata tarrat, niin käy suurimmat naarmut läpi esim. mattopuukon tai hiomapaperin kanssa ja poista niistä purseet. Mut vanhat muovit + tarrat = paska lopputulos. Aina.
Kun alotat liimaamaan tarroja, niin älä revi taustapaperia kokonaan irti ja länttää tarraa suinpäin kiinni. Ota pienemmistä tarroista vaikka yksi neljäsosa taustapaperista irti ja taita se kaksinkerroin. Nyt on helppo asentaa tarra paikalleen tarkasti. Jos se menee vähän vinoon, niin se ei ole kuin pienestä kohdasta kiinni ja se on helppo irroittaa. Sitten kun tarra on suorassa, niin vedä taustapaperi hiljalleen pois alta ja painele peukalolla tarra paikalleen. Ensin isot alueet, sitten pienemmät haarat. Ja keskeltä ulospäin, että ilma pakenee pois alta, eikä jää kupliksi tarran alle.
Numerokilvet liimaan itse niin, että leikkaan taustapaperin keskeltä halki ja aloitan liimaamisen keskeltä. Samalla tavalla vedän hiljalleen taustapaperia pois ja painelen peukalolla. Numerokilven alareuna on aina hankalin paikka, mutta kyllä sekin menee.
Ilmanohjaimet on suht helpot liimata. Jos niissä on paljon sakaroita (esim. crf), niin itse liimaan suuret alueet ensin ja sen jälkeen ne ohuemmat sakarat.
Maltti on tosiaan valttia tässä touhussa. Älä koske tarran liimapintaan (helpommin sanottu kuin tehty), sillä sormista jää rasvaa liimapintaan ja tuloksen osaa varmasti jokainen arvata. Äläkä lämmitä tarraa liikaa, sillä se venyy helposti ja sitten on tarrat pilalla. Jos ilmakuplia jää, niin puhkaise ne neulalla tai mattopuukolla. Ja jos tarra meni vähän vinoon, niin viillät vaan mattopuukolla kaikki tarrat paskaksi, revit penkinpäällisen ja hypit uusien muovien päällä.
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!