Kiinailmiöt

-JM-
Pyörä:
Husqvarna sm125 '06
Paikkakunta:
Suomussalmi kk
Liittynyt:
13.12.2006 19:59

ViestiKirjoittanut -JM- » 17.3.2008 21:43

joo tuo edellinen sivu on jo täynnä offtopikkia niin empä usko että sitä enää tarvii kirjotella...
ron80
Pyörä:
Ktm 250sx 2002
Liittynyt:
22.12.2007 15:45

ViestiKirjoittanut ron80 » 17.3.2008 21:50

Pyydän anteeksi jos tässä ollaan hiukan poikettu aiheesta.

No aamulla etsiskelin sinua, mutta ei löytynyt...sit löytyi pyörä seisoskelemasta varikolta..kävelin kentällä ja etsin sopivaa kuskia pyörälle,laihoin tuloksin, mentiin jossain ristiin...:D ja iltapäivällä koitti perheen isän kiireet ku lapsi sairastui yllättäen..

Paikallisista moni ei ilmeisesti päässyt maaliin asti, ketju viat tais olla monien murheena..

Olen itsekin kiinnittänyt huomiota noihin änkän kiinnikkeisiin, jotka eivät kyllä montaa lipasua kestä, ja pikaviritykset eivät tuoossa kohtaa ole kovinkaan kestäviä.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 17.3.2008 22:01

Kyllä nuo kohdat ovat heikkoja mm. kiinalaisssa, Hondan ilmajäähyissä, jne., ellei täysin aihetta niin ainakin sitä sivuten.

Tuon kiinnikkeen murtumiseen varmasti vaikutti, että olen joutunut sen pari kertaa oikaisemaan kaatumisen jälkeen ja sekin, että paikallaan ollut änkkä oli liki 1,5kg painavampi kuin se rosteripönttö ja 20-30% orkksi pönttöäkin painavampi.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
ron80
Pyörä:
Ktm 250sx 2002
Liittynyt:
22.12.2007 15:45

ViestiKirjoittanut ron80 » 17.3.2008 22:09

ja niitä korvakkeita pitää vääntää myös jos laittaa taakse 110/100- 18 kumin, niin kuin allekirjoittanut..muuten pönttö tapaa kumin...
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 17.3.2008 23:19

Niin joutuu tuon 4.60" kanssakin, vaikka onkin nastotettu sivunastat keskinastojen suuntaan.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Valtteri
Liittynyt:
27.6.2004 17:29

ViestiKirjoittanut Valtteri » 4.4.2008 22:54

Mitenkäs ne testiajelut ovat sujuneet?
Rytmimuna tuo rytmiä.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 5.4.2008 0:14

Nyt mulla onkin sitten 40mm madallettu ja 400g kevennetty irrotettava täkähäkki ;-) Ja keveelle änkälle kaks tajutonta kiinnikettä ;-)

Ei näillä keleillä kauheesti testailla, liekä Lohjan seutuvilla mikään ajopaikka aukikaan? Toni vaan Lavankoon testaileen...
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 5.4.2008 8:54

Juu, testiajelut on nyt jäänyt vähemmälle. Osittain kelien, osittain muiden kiireiden takia. Pyörä on toiminut hyvin mitä sillä on ajettu eli n.12h.

Meille tuli vaan pikkaisen takapakkia niiden suhteen kun tehdas tarjosi meille uutta mallia. Rupeamme tuomaan niitä suoraan maahan. Sen osista enään n.40% samoja kuin näissä mallipyörissä.

Uudessa mallissa on ainakin paperilla ja kuvien perustella korjattu ne kohdat, mitkä olivat meidänkin muutoslistalla esim: 18"takafillari, mikuni kaasari, 249cc, jne.... Ensimmäinen pienerä pyöriä saapuisi maahan näillä näkymin kesäkuun puolessa välissä. Lisäinfoa annan kun saamme sopimusasiat kuntoon parin viikon sisään.

Tässä vähän teaseriä ;-)

Detailed Product Description

Type:250cc Water Cooling Single-cylinder four Stroke
Bore x Stroke:70x64.8mm
Max Power:12.5kw/8000rpm
Max Torque:18.5nm/5000rpm
Starter system: kick/electric start
Carburetor: PC30 MIKUNI brand
Ignition mode: CDI electronic ignition
Suspension system:Front up-down side fork made in Taiwan
New air cell-adjustable made in Taiwan
Transmission system: foot shifter (5 shift gear speeds)
Front/ rear type size: 70/100-21 front, 90/100-18 rear
Seat height: 980mm
Tank capacity: 3ltr
Brake system: front - hydraulic disc brake
Rear- hydraulic disc brake
G.W./N.W.: 110kg/95kg
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 5.4.2008 9:36

Morjens, kävin koittaa kaverin tyscon bad boy 250, luulisin että siinäkin kone samaa vastaavuus luokkaa, mutta sitä ei tiedä... noh asiaan, se on kyllä sellanen traktori että huhhuh:D vääntöä on ihan rajattomasti ja kyllähän se meneekin ihan hyvin... Paljon tuolle pattonille luvattu tehoa??

E= tossahan se sittenki luki 12,5kw siitä laskemaan:D
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 5.4.2008 22:44

No se Tyscon Badboi 250 kuuluis siihen kummajaiskinuskien topikkiin, mitä ei vielä ole perustettu. Sehän on niin helvetin leveekin etten mä ainakaan saanu edes jalkoja jalkatapeille kuin polvet koukussa jalkaterät ulospäin käännettyinä. Jolloin ei taas pystyny koekeenkaan polkimiin, eli ei tarvinnu edes koittaa miten se kaasusta keulii (ei siinä asennossa uskaltanu). Sen kone kyllä rokkaa, semmonen mulla Skaissa jo ollu 50h ja ainoot probleemat ollu kytkimen jousissa, jotka piti vaihtaa Skain jäykempiin. Vääntööhän tolle Zongshen'n ilmajäähylle luvattiinn 17Nm/5000rpm ja muistaakseni 13kW/6500rpm.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 6.4.2008 12:59

Joo, kyllä se laadukkaalta menopeliltä tuntu, ja kyllä sillä pääsikin kovaa!, kytkinkään ei tuntunut erikoiselta sanottaisiinko että se oli jopa mainio... renkaat nyt on niin ja näin, alkuperäiset siis.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 6.4.2008 13:18

Joo, sitte sellanen viel että osaatko toni sanoa hintaa kesäkuussa tulevalle pyörälle?? voisin arvata että et mutta nyt tässä kysäsen... alkoi meinaa kiinnostaa:D
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 6.4.2008 20:44

Jani Virta kirjoitti:Joo, sitte sellanen viel että osaatko toni sanoa hintaa kesäkuussa tulevalle pyörälle?? voisin arvata että et mutta nyt tässä kysäsen... alkoi meinaa kiinnostaa:D

Hinta tulee jäämään siihen 2700-3000¤ haarukkaan. Orionin ja Samu/mikolonin hintoihin emme ikävä kyllä pääse. Tehdashinta on tuplaten kalliimpi kuin edellä mainituissa. Mutta on pyöräkin vähän eritasoa vaikka samassa maassa valmistetaankin ;-)
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 6.4.2008 22:19

Et voi Jani olla tosissas! Siis toihan on hirvee härveli! Ainoo mikä siinä on hyvää, ons e kone, niinkus samussa ja liki kaikissa muissakin. Skyteam'n 2-satku on oikeesti asiallisen mallinen, mitoitus normaali enska/rossi kaikin puolin, kampeet oikean kokoisia ja oikeissa paikoissa. Toi Patton on kuvista (joita Tonin Blog'ssa onkin riittävästi joka suunnasta) päätellen muodoiltaan jne. juuri samanlainen, täysin käypänen ajopeli kisapyörien rinnalla. Ainoo et Pattonissa on kaiketi kunnolliset iskaritkin valmiina, Skaissa ne on ihan katuenskatasoa.
Tosta vesijäähdytteisyydestä voin sanoa etten pidä. Tai mieluummin niin, että ilmajäähyn kanssa kaikki on niin simppeliä, helppoa ja suoraviivaista, etten kaipaa niitä syyläreitä ja vesiä yhtään. Etenkin nyt kun mun Skai on yhtä laiha kun mun Sherco (trial siis).
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 7.4.2008 9:59

Jos nytte noi sanot ni täytyy chekkailla skyn 2 satasen jaa ton välillä... voishan sitä käydä kattomassa sitten kun saatte ton uuden mallin ni skyn ja ton eroja.

E= joo tosiaan tuo vesijäähy alko kyl mietityttää ku ne alkaa olla "uusia" kiinanvekottimissa:)
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....