Pyörän Valinta

mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 6.7.2009 23:54

sklitva kirjoitti:Heipähei,


Honda CR 250: Hondia oon aina pitäny luotettavina (itsekin pari seeärrää omistanut) tällä hetkellä kiikarissa 01 ja 00 cr puolikkaat.Kyseisillä vuosimalleilla päristelleet vois kertoa kokemuksiaan

Suzuki RM 250: Ei mitään hajua eikä kokemuksia eikä mututuntumaa. Saa kommentoida.
KTM SX 250: Yks kisaa ajava kaveri sano että vanhemmissa kotareissa olis "epäluotettava" moottori? pitääkö paikkansa?
Kawa kx 250: Ei mitään hajua eikä kokemuksia eikä mututuntumaa.Saa kommentoida.
Yamaha yz 250: Luotettavuudeltaa samaa luokkaa hondan kanssa?


Mikko L.


Itsellä ei ole kokemuksia muista kuin Honda CR 250:sta. Kokemuksesta voin sanoo että todella luotettava pyörä ja hyvä ajaa. suosittelen!

Mikko L. :)
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 10.7.2009 11:35

Minkälaista eroa 250 sx-f ja 250 sx malleilla ? Lähinnä tuon 250 sx huoltovälit kiinnostais. Tuo 250sx-f kuulemani mukaan vie kaikki rahat ja vähän ylikin.. :D
Mutta mites tuo 250 sx (2t) sitten ? Ainakin tehoa luulis löytyvän luokkaa riittävästi. Kumpi mahdollisesti parempi valinta suht. radalla aloittelevalle kuskille, mutta paljon enskaa ajaneelle ?
V-V-VVjalkåkenäläinänen
M.H.H
Pyörä:
Honda CRF 100f
Liittynyt:
23.4.2009 19:04

ViestiKirjoittanut M.H.H » 19.7.2009 17:16

Itellä ollu vähä kiikarissa toi Honda crf 150rb http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto.php?k_id=7&m_id=59. Mutta tarvitseeko sitä vuodessa kuinka paljon huoltaa? Käytettyä meinaan mutta 06-08 mallisen taitaa saada 2500-3000 eurolla. Jotkut sanoo että rahaa menee tuhansia euroja vuodessa pyörän huoltoon. Pitääkö se paikkansa? Enkä oikein ole innostunut noista 85cc 2-tahdeista ''kierroskoneista'' (testattu on).

14-vuotta on ikää eli olisiko se hyvän kokoinen minulle? Crossi pyöristä on jo vuosi-puolivuotta kokemusta, mutta kyselempähän tässä jos sellaisen pistäisi. Mutta eipä tässä muuta paljon, kertokaa omista kokemuksistanne ja kertokaa omia mielipiteitä pyörästä ja arvostelkaa sitä. ;)
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.7.2009 17:46

M.H.H kirjoitti:Itellä ollu vähä kiikarissa toi Honda crf 150rb http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto.php?k_id=7&m_id=59. Mutta tarvitseeko sitä vuodessa kuinka paljon huoltaa? Käytettyä meinaan mutta 06-08 mallisen taitaa saada 2500-3000 eurolla. Jotkut sanoo että rahaa menee tuhansia euroja vuodessa pyörän huoltoon. Pitääkö se paikkansa? Enkä oikein ole innostunut noista 85cc 2-tahdeista ''kierroskoneista'' (testattu on).

14-vuotta on ikää eli olisiko se hyvän kokoinen minulle? Crossi pyöristä on jo vuosi-puolivuotta kokemusta, mutta kyselempähän tässä jos sellaisen pistäisi. Mutta eipä tässä muuta paljon, kertokaa omista kokemuksistanne ja kertokaa omia mielipiteitä pyörästä ja arvostelkaa sitä. ;)


Ei sun kannata mun mielestä 14-vuotiaana C-luokan (85cc ja 150cc nelitahti) pyörää ostaa, piikkinen tai pikkunelkku suoraan vaan, pitemmät huoltovälit, vakaampi ja ei sitä tehoa liikaa oo kummassakaan.
M.H.H
Pyörä:
Honda CRF 100f
Liittynyt:
23.4.2009 19:04

ViestiKirjoittanut M.H.H » 19.7.2009 20:29

Osku19 kirjoitti:
M.H.H kirjoitti:Itellä ollu vähä kiikarissa toi Honda crf 150rb http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto.php?k_id=7&m_id=59. Mutta tarvitseeko sitä vuodessa kuinka paljon huoltaa? Käytettyä meinaan mutta 06-08 mallisen taitaa saada 2500-3000 eurolla. Jotkut sanoo että rahaa menee tuhansia euroja vuodessa pyörän huoltoon. Pitääkö se paikkansa? Enkä oikein ole innostunut noista 85cc 2-tahdeista ''kierroskoneista'' (testattu on).

14-vuotta on ikää eli olisiko se hyvän kokoinen minulle? Crossi pyöristä on jo vuosi-puolivuotta kokemusta, mutta kyselempähän tässä jos sellaisen pistäisi. Mutta eipä tässä muuta paljon, kertokaa omista kokemuksistanne ja kertokaa omia mielipiteitä pyörästä ja arvostelkaa sitä. ;)


Ei sun kannata mun mielestä 14-vuotiaana C-luokan (85cc ja 150cc nelitahti) pyörää ostaa, piikkinen tai pikkunelkku suoraan vaan, pitemmät huoltovälit, vakaampi ja ei sitä tehoa liikaa oo kummassakaan.

Kaikil mu ikäsil o vaa just noit 85cc 2-tahtisii ja 150cc nelarii, et en sit tiiä.. Ja kuitenki viel tarttee sitä ''kokemusta'' enemmä et ei lähtis viel nii tota suurempii sit. Mut kiinnosta vaa et onko muil kokemuksii täst värkist + huolloist.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 19.7.2009 21:07

Kuinka pitkä olet? Turha pilata ajoasentoa ja -tyyliä jollain lasten pyörällä.
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 19.7.2009 21:11

M.H.H kirjoitti:
Osku19 kirjoitti:
M.H.H kirjoitti:Itellä ollu vähä kiikarissa toi Honda crf 150rb http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto.php?k_id=7&m_id=59. Mutta tarvitseeko sitä vuodessa kuinka paljon huoltaa? Käytettyä meinaan mutta 06-08 mallisen taitaa saada 2500-3000 eurolla. Jotkut sanoo että rahaa menee tuhansia euroja vuodessa pyörän huoltoon. Pitääkö se paikkansa? Enkä oikein ole innostunut noista 85cc 2-tahdeista ''kierroskoneista'' (testattu on).

14-vuotta on ikää eli olisiko se hyvän kokoinen minulle? Crossi pyöristä on jo vuosi-puolivuotta kokemusta, mutta kyselempähän tässä jos sellaisen pistäisi. Mutta eipä tässä muuta paljon, kertokaa omista kokemuksistanne ja kertokaa omia mielipiteitä pyörästä ja arvostelkaa sitä. ;)


Ei sun kannata mun mielestä 14-vuotiaana C-luokan (85cc ja 150cc nelitahti) pyörää ostaa, piikkinen tai pikkunelkku suoraan vaan, pitemmät huoltovälit, vakaampi ja ei sitä tehoa liikaa oo kummassakaan.

Kaikil mu ikäsil o vaa just noit 85cc 2-tahtisii ja 150cc nelarii, et en sit tiiä.. Ja kuitenki viel tarttee sitä ''kokemusta'' enemmä et ei lähtis viel nii tota suurempii sit. Mut kiinnosta vaa et onko muil kokemuksii täst värkist + huolloist.


jos ostat tommosen 150cc hondan totut äkkiä niihin "tehoihin" ja alkaa jo parin viikon päästä tekee mieli isompaa pyörää. 125cc 2t alle vaan ni riittää riemua pitkäks aikaa. :D

Ja mitä huoltoihin tulee niin 2t on paljon yksinkertaisempi tekniikaltaan ja halvemmat huollot kun nelareissa.
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 19.7.2009 21:18

M.H.H kirjoitti:Itellä ollu vähä kiikarissa toi Honda crf 150rb http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto.php?k_id=7&m_id=59. Mutta tarvitseeko sitä vuodessa kuinka paljon huoltaa? Käytettyä meinaan mutta 06-08 mallisen taitaa saada 2500-3000 eurolla. Jotkut sanoo että rahaa menee tuhansia euroja vuodessa pyörän huoltoon. Pitääkö se paikkansa? Enkä oikein ole innostunut noista 85cc 2-tahdeista ''kierroskoneista'' (testattu on).

14-vuotta on ikää eli olisiko se hyvän kokoinen minulle? Crossi pyöristä on jo vuosi-puolivuotta kokemusta, mutta kyselempähän tässä jos sellaisen pistäisi. Mutta eipä tässä muuta paljon, kertokaa omista kokemuksistanne ja kertokaa omia mielipiteitä pyörästä ja arvostelkaa sitä. ;)

kyllä totakin viedään vissiinkin aikalailla huudattamalla...
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.7.2009 22:37

Guuna#243 kirjoitti:
M.H.H kirjoitti:Itellä ollu vähä kiikarissa toi Honda crf 150rb http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto.php?k_id=7&m_id=59. Mutta tarvitseeko sitä vuodessa kuinka paljon huoltaa? Käytettyä meinaan mutta 06-08 mallisen taitaa saada 2500-3000 eurolla. Jotkut sanoo että rahaa menee tuhansia euroja vuodessa pyörän huoltoon. Pitääkö se paikkansa? Enkä oikein ole innostunut noista 85cc 2-tahdeista ''kierroskoneista'' (testattu on).

14-vuotta on ikää eli olisiko se hyvän kokoinen minulle? Crossi pyöristä on jo vuosi-puolivuotta kokemusta, mutta kyselempähän tässä jos sellaisen pistäisi. Mutta eipä tässä muuta paljon, kertokaa omista kokemuksistanne ja kertokaa omia mielipiteitä pyörästä ja arvostelkaa sitä. ;)

kyllä totakin viedään vissiinkin aikalailla huudattamalla...

Niin jos viedään. Jos alottelija ajaa 85cc kakstahdilla, varsinkaan yhtään vaikeemmassa maastossa, niin ei pääse mihinkään. Kaveri just hommas tollasen ja kyllä sitä alavääntöä näyttäs löytyvän aika reilusti verrattuna 85cc:n alavääntöön jota ei käytännössä oo, ainakin sen mitä muistan omalta kasikymppivuodelta.
M.H.H
Pyörä:
Honda CRF 100f
Liittynyt:
23.4.2009 19:04

ViestiKirjoittanut M.H.H » 20.7.2009 22:47

Anssi_L kirjoitti:Kuinka pitkä olet? Turha pilata ajoasentoa ja -tyyliä jollain lasten pyörällä.

Joo eli oon sen noin 165cm, ja tuntuis niinku et toi honda crf 100f rupees tulee pieneks..
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 20.7.2009 22:53

Niin jää kyllä 85 tai 150f:kin noin viikossa.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 20.7.2009 22:59

Käytännössä sun ajoasento 100F on enempi kippurassa kuin aikuisella minikrossissa. Alkuun 85cc voi siksi tuntuakin isolta, mutta oikeaa ajoasentoa et niillä junnupyöräsillä 16/19 saa kuin temmissa, vuoden päästä et enää muissa kuin isopyöräsessä temmissä. Eli piikki alle ja nelarin jälkeen varmaan tökkii alkuun, ei voi mtn, ei väännä niin ei. Tai sit hommaat jonkun 200 Skyteamin (siinäkin 2x paremmat iskarit kuin tossa 100f:ssä) tai pikkasen enempi fyffee ja Shine. Noissa kahdessa nelarikinkissä on ainakin paljon vähempi huoltoo ja korjausta kuin piikeissä. Nimittäin se piikin mäntä kuluu mummoilussakin ja se huollon tarpeen määrä saattaa tulla yllätyksenä - kasikympeissä sitä on sit vielä enempi.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
norjanmies
Pyörä:
husaberg fe390 ja husaberg fs550e
Liittynyt:
3.8.2008 21:37

ViestiKirjoittanut norjanmies » 21.7.2009 0:53

Morjens tarkotus olis ostella moto/enskapyörää ja vähän pohtinut tota asiaa et mitenkä soveltuu noi isot nelarit katuajoon 450cc ja isommat. Lähinnä kestävyyden puolesta joten mielipiteitä saa kertoa ja jos tietoa on niin sekin olisi avuksi. Sen tietän ja ymmärrän että pitään matkapyöriä nämä ei ole mutta ei viitsisi ostaa sellasta vehettä mitä saa enemmän laittaa kun pystyy ajamaan.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.7.2009 1:05

No ensinnäkin ne ei ole mitään mukavuuslaitoksia. Perse puutuu ja tärinän takia puutuu siinä käkkiessä myös kaikki muu jalkapohjista ja sormista alkaen. 50km yksmittanen siirtymä tuntuu jo työltä (missä ei viihdy). Moottoritiellä nuo on ihan perseestä, ilmanvastus hoitaa sen. Lsäksi jos edes aiot maastossa poikkeilla, on nappulat ja rengaslukot lopullinen niitti kaikkiin yli 80km/h - nautintohaaveisiin. Parhaillana kisaenska on ajellessas hiekkateitä ja vain karttojen enää teiksi tunnistamia reittejä polun kautta seuraavalle. Enempi asfalttia -> hanki kevyehkö matkaenska. Pääosin teitä -> hanki isompi matkaenska. Mun näppiin ainakin toi tärinä on kaikkein merkitsevin tekijä ja 450cc kisakilpipelejä on silloin tasan kaks vaihtoehtoa Yamaha WR 450 ja Sherco 4.5i. Itselläni on 2.5i Sherco kilvissä ja sillä olen juuri em. "tiettömiä teitä" -safaria ajellut yli puolet sen km-määrästä. On tullut vääjäämättä mieleen -04 kevät Jampin vastaavalla. Muut valkokilpiset on olleet pettymyksiä ja pahimmat tärisijät olleet kawa ja kotari. Joku Honda NX 250 taas ei paljon tärise, ei paljon kuljekaan, muttei paljon painakaan, muttei ole mikään ilonaihe sen isommissa nopeuksissa kuin kisapelitkään.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
M.H.H
Pyörä:
Honda CRF 100f
Liittynyt:
23.4.2009 19:04

ViestiKirjoittanut M.H.H » 21.7.2009 12:57

Anssi_L kirjoitti:Niin jää kyllä 85 tai 150f:kin noin viikossa.

No sit ku hommaa to 100f:fän tilalle viel 85 tai 150f:fää isomma nii rupee jo tulee sellane olo et taitaa olla liia tehokas :D