sittiäinen kirjoitti:sklitva kirjoitti:onko änkkärin villat ja reikäputki ok?nekin kannattais tarkistaa.
onko sulla käsitystä onko neula vakio vai rikkaampi?
hiukan erikoiselta tuntuu jos käy vakiosuuttimilla rikkaalla talvikelillä ja öljyämättömällä putsarilla..
Juuh eli änkän reikäputki on halki uusi änkkä tulossa viikonloppuna. Aloin tuossa miettiä että voisiko vika olla staattorissa tai puolassa kun kylmällä koneella kestää yhden kiihdytyksen normaalisti ja sitten alkaa pätkiminen, välillä taas voi kiihdyttää normaalisti kerran mutta sitten taas "rajoittaa" kierrokset eikä piikki pääse edes puoleenväliin.
koitas sulkea pois kaikki mahdolliset viat yks kerrallaan:
-läpät kuntoon
-kaasarin bensanpinnan säätö vakioksi jos et jo ole sitä tsekannut
-ämyri villoineen kuntoon
-oikealla lämpöarvolla oleva resistoritulppa ja tulpan kärkiväli rakotulkin kanssa vakioasetukseen (NGK BR10eg taitaa olla kassarissa???) Voit myös kokeilla vähän kuumempaakin tulppaa (BR9eg tai jopa Br8EG) jos sillä jaksais polttaa paremmin öljyä ja bensaa
-pesty ja öljytty ilmanputsari paikalleen
-Vakiosuuttimet,neulan prikka vakiosetuppiin,ilmaruuvi vakiosetuppiin.
-Tarkista onko staattorin levy vakioasetuksessa ts. onko sytkäennakko vakioasetuksessa.
-Tarkista kaikkien sähköjohtojen kunto ja niiden liitokset ja maadoitusjohtojen liitokset runkoon
-Onhan pakoputki ehkä> ei isoja lommoja?Tämä vaikuttaa kans käyntiin joskus paljonkin.
-Miltä tulppa näyttää ajon jälkeen?laita vaikka kuva jos viittit..
-ajoon lähtiessä koneen lämmitys kuumaksi ennen revittelyjä
-puolet molemmista syyläreistä tukkoon jesarilla näillä pakkasilla (koneen kylmänä käyminenkin voi johtaa tulpan äkilliseen pimenemiseen ja omituiseen käyntiin
-98e Bensaan 2.5-3% laadukasta 2t öljyä
-myös kampiakselin stefojen vuotaminen voi aiheuttaa omituisia käyntiongelmia> jos vaihdelaatikon puoleinen stefa vuotaa,voi koneeseen päätyä ylimääräisen ilman lisäksi vaihteistoöljyä joka sotkee helposti tulpan.Magneeton puolelta kone imee ilmaa ja menee laihalle (kierrokset jää leijumaan ajossa kun vetää kytkimen pohjaan).Imukaulan ilmavuoto oirii samaan tyylin.
-moottorin ulkopuoliset imuilmavuodot pystyy tsekata laimealla saippuavedellä.Suihkuttele sitä imukaulan ympärille,lohkojen saumakohdan tiivisteeseen,kannentiivisteeseen,pytyn alatiivisteeseen kun kone käy puolella kaasulla,saippuavesi alkaa kuplimaan vuotokohdassa..
Kampuran stefojen kunnon voi tsekata painetesterillä joiden rakentamiseksi löytyy googlella ohjeet,materiaalit maksaa n. 40e. voin laittaa vloppuna omasta testeristä kuvan ja osalistan jos tarvit.Motonetistä löytyy suurin osa tarvittavista osista..
http://www.thumpertalk.com/topic/432226 ... -2-stroke/http://www.duncanracing.com/TechCenter/ ... sstest.pdfJos mikään yllämainittu ei paranna käyntiä,niin hommaa uus puola ja staattori.
Myös ecu:ssakin voi olla vikaa.Joltain purkamolta voi löytyä edullisesti jos et uusia malta hommata.(purkuosia myy esim Motomaster,kisakone,purkuosat.net....)
Kummalta kuulostaa jos aluksi kylmänä pelittää ja sitten alkaa yhtäkkiä rötäämään kun lämmöt alkaa olla normaalit.
Normaalisti jos on säädöt rikkaalla niin rötää heti kun luisti aukee sen verran että ollaan pääsuuttimen toiminta-alueella.Jos on vaan vähä rikkaalla niin rötäys alkaa vasta pikkuusen ennen täyttä moottorin kierroslukua.Laihalla käyvänä kierrokset jää tyhjäkäynnillä leijumaan,ja kiertää ajossa ihan hulluna mutta tehoa ei tunnu olevan.
edit.
purkuosia:
http://www.kisakone.com/magneetto-cr852003-p-6850.htmlhttp://www.kisakone.com/liipaisukaami-c ... -6852.htmluusia sähköosia:
http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?c=101http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... g.php?c=37http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... g.php?c=39edit2
lontooksi keskustelua CR80 käyntiongelmista
joku mainitsi että vakioasetuksilla käy rikkaalla joka kierrosalueella. tämmösiä säätöjä joku kehui (varmaanki kesäkelille) pääsuutin122 tyhjäkäyntisuutin 45,vakioneula prikka ylimmässä lovessa.Myös kampuran vaihdelaatikon stefa tehnyt kiusaa...
http://www.thumpertalk.com/topic/474647-cr80-problems/