Pyörän Valinta

M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut M-Racer » 28.8.2012 12:32

Mun mielestä piikissä on liikaa tehoa ja siinä vaan laiskistuu kun ajaa pelkällä väännöllä. Esim. joku kasikymppinen isopyöränen TM luistavalla kytkimellä on just hyvä, niin oppii kierrättämään kunnolla :lol:

Mutta siis vakavasti ottaen, sen verran tulee eri pyöriä kokeiltua, että jonkunlaista käsitystä on mikä on ainakin itselle hyvä pyörä. Viikonloppuna esimerkiksi testasin kaikki enskakotarit piikistä nelipuolikkaaseen ja koska olen niin hidas ajamaan kunnon juurakko/kivikko/kura Suomienskaa (käytännössä trialhengessä ykkösellä tapeilta pompotellen) niin kaikkein mukavin oli piikillä körötellä, kun ei lisäteholla olisi mitään tehnyt. Samalla selvisi entistä selvemmin, että crossi on mun laji ja enska ei. Ja tänä vuonna oma vauhti on noussut selkeästi vaikka treenaamisessa tms. ei ole muutosta eli luultavimmin pyörä ja siihen asennettu Maguran hydraalikkakytkin ovat auttaneet vauhdin kehittymisessä. Jos tuntuu pahalta toi Hondan hehkuttaminen, niin ei kannata meikän kommentteja lukea. ;)
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut josko » 28.8.2012 14:44

Pakko kommentoida kun viikonloppuna ekaa kertaa koitin -11 mallin 450 hondaa. Oli kyllä yllättävän ketterä peli ja nimenomaan helppo ajaa. Aivan eri maailmasta kuin -09 450 yammu jolla ajoin joskus.
Mutta se kytkin oli aivan karsee! Jäykkä ku mikä! Toi magura olisi varmaan ehdoton hankinta tuohon pyörään. Mutta ei mulle silti nelari kuumetta tullut, toi mun 2t on vaan niin hauska vekotin! :D
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut M-Racer » 28.8.2012 15:11

josko kirjoitti:Mutta se kytkin oli aivan karsee! Jäykkä ku mikä! Toi magura olisi varmaan ehdoton hankinta tuohon pyörään.

Itseasiassa uutena (tai siis uudella vaijerilla) se kytkin on vakiona ihan ok (eli olisko vähän päässyt jo likaatumaan/kuivumaan), mutta mulla tärkeimpänä syynä tohon hydraalikytkimeen oli, etten osaa vauhdissa säätää tota kytkintä ja joskus kisoissa kävi sellaista, että sammutin pyörän kurviin kun en saanut vedettyä sitä kunnolla pohjaan. Ehdottomasti ton hydralikytkimen hyvä puoli on se, ettei joudu putsailemaan/laittamaan silikonia jotta pysyisi kytkin herkkänä. Toisaalta tietysti olen jo kertaalleen joutunut ilmaamaan sen eli ei sekään ihan huoltovapaa ole.
Jaze
Pyörä:
KTM 125sx 2009
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.7.2005 22:09
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Jaze » 28.8.2012 18:39

Onhan se luonnollista, että brandtin mies mainostaa hondaa ;)
Ite tykkään kotkasta juuri sen kytkimen takia. Oivallisuuksien kuten esim. Ilmanputsarin helpon vaihdon ja laadukkaiden osien vuoksi.
Ktm tekee myös mielestäni selkeesti parhaat 2-tahti pyörät.
Oli joskus muinoin hondan piikki ja kuvittelin sen olevan hyvä kunnes koitin joskon kotaria.
Hondan nelaria olis ihan kiva kokeilla rossiradalla joskus.
Ei riemulla rajaa kun crossilla ajaa!
op97
Liittynyt:
29.1.2012 20:38
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut op97 » 29.8.2012 13:20

Itse olen piikin ja puokin välillä...

Paljo tost 2t puokist löytyy tehoo, piikist se 30ponia eikö?
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 29.8.2012 16:38

nuilla tehoilla mitään seksuaalista merkitystä, pelkkiä numeroita kun ottaa huomioon pyörien täydellisesti erillaiset moottorin luonteet. Mutta meiltä saa tulla hakemaan tuon puolikkaan savuttajan pois jos sellaista kaipaa ;)
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut jukke96 » 29.8.2012 20:19

Mulla on hondassa 59hp, ja piikkisessä hondassa taitaa olla 35hp-42hp, en ihan tarkkaan muista.
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Yam66
Liittynyt:
19.1.2012 21:09
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Yam66 » 29.8.2012 21:07

Ja varmaan on honda penkitetty? ;) Puolikkaassa 43-50hp männän huolloista riippuen. Piikissä ehkä 26-32hp. Takanakilta..
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut jukke96 » 29.8.2012 21:14

Vanha omistaja sano että 59hp ois, pitää sitte varmaa käyvä penkittää se. Mulla on kyllä HGS putkisto ja teholäpät
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut everton » 29.8.2012 21:27

Rauhotu nyt, ei siinä mitään 59hp oo, takapyörältä ehkä n. 42-45hp :)
Viimeksi muokannut everton päivämäärä 29.8.2012 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran
HaRtsa88
Liittynyt:
4.6.2010 11:45
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut HaRtsa88 » 29.8.2012 21:30

jukke96 kirjoitti:Mulla on hondassa 59hp, ja piikkisessä hondassa taitaa olla 35hp-42hp, en ihan tarkkaan muista.

Unen näit.
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut pmc » 29.8.2012 21:51

jukke96 kirjoitti:...Mulla on kyllä HGS putkisto ja teholäpät

Teinien yleinen harhaluulo nro 1, että "tehoputki" ja läpät nostaa 20% tehoa. 2T moottorin eri ominaisuuksia voidaan kyllä korostaa eri putkilla, mutta harvoin nykypyörissä huipputehoa pystytään nostamaan merkittävästi pelkällä putkella. Valmistaja on käyttänyt miljoonia pyörien kehitykseen, joten alkuperäinen putki on yleensä paras kompromissi keskivertokäyttäjälle. Toinen putki tarjoaa alavääntöä huipputehon kustannuksella ja toinen lisää alaväännön kustannuksella venyvyyttä yläkieroksille.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut jukke96 » 29.8.2012 22:48

No voiha perse, eikait se auta ku tyytyä karuun totuuteen jos näin on :( Pitäs käyttää penkissä vaan jokupäivä nii sais tarkan lukeman :) Ja sitä mää aattelinki että ei näissä vehkeissä enää teharit paljoa auta
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 29.8.2012 23:06

Sylinterin kanavien porttaukset yhdessä sopivan squishin, kannen muotoilun ym. sekoilun kanssa alkaa jo vaikuttamaan huipputehoihin. Sitten läpillä, putkistoilla yms. hiluilla saa venyteltyä sitä tehoaluetta minnepäin halutaan.
500cr:n huipputehot tais olla siinä 60hp lähistöllä, puolikkaista 45 on aika realistinen.
Laita pyöräs säätöihin, se sitä tehoa perus harrastajan pyörään eniten lisää koska ne ei yleensä ole lähelläkään parhaita säätöjä.
littlehondacr-rider
Pyörä:
Husqvarna cr125 2011
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
26.6.2012 2:27
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut littlehondacr-rider » 31.8.2012 22:08

itekki pidemmän aikaa luullu että puolikkaassa hondassa 59hp......http://www.mbike.com/honda/cr250r/2001 valheellista tietoa! kertokaapa millainen on yamaha yz426f 2001? ois kiva saaha joitain tietoja ennenkuin menee ostamaan? ;)
se ei pelaa joka pelkää, se ei aja joka ei uskalla ;)