Yamaha YZ Topic

xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 15.1.2010 3:34

timpax41 kirjoitti:[.



En minäkään ole varma, että vuotaisiko tuo jos tuota väliholkkia ei olisi tuossa. Nyt ei ainakaan pitäisi vuotaa ku kävin ostamassa uuden stefan ja virittelin vielä vanhan stefan siihen päälle 8)

OULUSTA löysin tasanko nimisestä liikkeestä sopivan stefan, niin ei tarvinut turhaan ostaa koko tiivistesarjaa.[/quote]
Hyvä! Nyt alkaa olla jammu iskussa ;) Niin ja niistä öljyistä Seoksena on 3,5% castrol tts ja vaihteistossa castrol gps 10w-30[/quote]

joo tasannolta löytyy yllättävänki hyvin stefoja ja laakereita!
mie oon 2,5% tts:llä ajanu ilman ongelmia..
allue
Pyörä:
Yamaha yzf250 -08, Yamaha neo's
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
1.3.2007 15:18

ViestiKirjoittanut allue » 15.1.2010 10:20

Ei aivan tänne kuuluvaa, mutta jos jollain tarvetta edulliselle ja hyväkuntoiselle/rempatulle/vähänajetulle pyörälle, täältäpäin löytyy 125 yz vm. 03. Lisätietoja yv:llä jos kiinnostaa : - )
tgamini
Pyörä:
Yamaha yz 125 1988 ja 89, Aapolla tt-r 90 2004
Paikkakunta:
Tervo
Liittynyt:
6.10.2009 19:44
Motorex

ViestiKirjoittanut tgamini » 16.1.2010 15:00

http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... e=MOT-CRP- No entäs tuo 1 % seoksella lukee purkin kyljessä. Tuli mulle hyvityksenä kun ei saaneet toimitettua tilaamiani tavaroita. Pikkasen mietitytti toi 1% Uskallanko ajaa noin pienellä seoksella. En oo kyllä ajanut vaan laittanu noin 2,5% tuolla öljyllä ja pakoputken alusta valu mustana kusena ulos. Eli pitäsköhön kuitenkin pienentää tuota suhdetta. En oo ajanu kun tunnin tuolla vasta.
allue
Pyörä:
Yamaha yzf250 -08, Yamaha neo's
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
1.3.2007 15:18

ViestiKirjoittanut allue » 16.1.2010 20:57

tgamini kirjoitti:http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=MOT-CRP- No entäs tuo 1 % seoksella lukee purkin kyljessä. Tuli mulle hyvityksenä kun ei saaneet toimitettua tilaamiani tavaroita. Pikkasen mietitytti toi 1% Uskallanko ajaa noin pienellä seoksella. En oo kyllä ajanut vaan laittanu noin 2,5% tuolla öljyllä ja pakoputken alusta valu mustana kusena ulos. Eli pitäsköhön kuitenkin pienentää tuota suhdetta. En oo ajanu kun tunnin tuolla vasta.


Ettei vaan sattuis olemaan tuo 1% se suhde, joka tosta ylöspäin sekottuu kunnolla bensaan ; ) 2,5% vaan =)
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 16.1.2010 21:28

tgamini kirjoitti:http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=MOT-CRP- No entäs tuo 1 % seoksella lukee purkin kyljessä. Tuli mulle hyvityksenä kun ei saaneet toimitettua tilaamiani tavaroita. Pikkasen mietitytti toi 1% Uskallanko ajaa noin pienellä seoksella. En oo kyllä ajanut vaan laittanu noin 2,5% tuolla öljyllä ja pakoputken alusta valu mustana kusena ulos. Eli pitäsköhön kuitenkin pienentää tuota suhdetta. En oo ajanu kun tunnin tuolla vasta.

Aja ihmeessä 2% tai yli sen seoksella.Toi musta mönjä viittaa nyt johonkin muuhun,eli se ei polta kunnolla.Ja anna hanaa sille pyörälle!
aksutus
Pyörä:
Yamaha yz 250 ´84
Liittynyt:
30.9.2008 18:54

ViestiKirjoittanut aksutus » 16.1.2010 22:12

Mikä meni pieleen käynnistyspolkimen akselin asennuksessa, kun nyt käynnistyspoljin palauttaa liian eteen ja välillä ei palauta ollenkaan kun yrittää polkasta käyntiin?
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 16.1.2010 22:53

aksutus kirjoitti:Mikä meni pieleen käynnistyspolkimen akselin asennuksessa, kun nyt käynnistyspoljin palauttaa liian eteen ja välillä ei palauta ollenkaan kun yrittää polkasta käyntiin?


oho??Oliks se remontin jälkeen hyvä ja nyt rupes temppuilemaan?
aksutus
Pyörä:
Yamaha yz 250 ´84
Liittynyt:
30.9.2008 18:54

ViestiKirjoittanut aksutus » 16.1.2010 23:14

Eiku se oli heti sellanen remontin jälkeen, vaan ei haitannut ku lähti niin helposta käyntiin. Mut tänään kaukana kotoa meni boorit vaihepolkimesta ja rupesin sitä asentamaan, jonka jälkee koitin potkia tulille, nii ei sitten millään lähteny. Jotain 15min hinkutin, ja alko jo vituttamaan se kun se palauttaa liian eteen, niin joutuu aluksi vähän matkaa työntämään sitä taakse päin, ennen ku polkasee, ja sitten ku se ei palauta aina niin voi kerpele.

Saatii se lopulta tulille ku sai 150kg painoa pyörän päälle, ja mönkijällä revittiin käyntiin.

Jos on tuollasen 15min mopo seissyt, niin imu päällä vai ilman käyntiin? vähän kaasua vai ei ollenkaan?
Kipinä tuli katottua ku tulpan vaihdoin ja aikasempi tulppa oli bensassa, mutta ei lähteny polkimesta.

Nii ja se kysymys suomeksi: Voiko kiksin akselia asentaa väärin?
Siinä akselin vieressä oli joku härpäke, mille oli kolo lohkossa, niin sen laitoin ainakin omalle paikalleen ja palautinjousen pään myös laitoin omaan reikäänsä.

Pystyyköhä tai pitääkö sitä jousta pyöräyttää jotenkin kerran ympäri, niin että se menisi tiukemmalle tai jotain.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 17.1.2010 0:05

aksutus kirjoitti:Eiku se oli heti sellanen remontin jälkeen, vaan ei haitannut ku lähti niin helposta käyntiin. Mut tänään kaukana kotoa meni boorit vaihepolkimesta ja rupesin sitä asentamaan, jonka jälkee koitin potkia tulille, nii ei sitten millään lähteny.

Pystyyköhä tai pitääkö sitä jousta pyöräyttää jotenkin kerran ympäri, niin että se menisi tiukemmalle tai jotain.

Siirrä sitä pooreilla taaksepäin,eli nyt kun se on yläasennossa,niin pultti auki ja taakkepäin.
Tohon palautushommaan täytyy syventyä
zaitanik
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 Ex APrilia rx 50cc Ex. tulossa uutta.
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
17.2.2008 16:45

ViestiKirjoittanut zaitanik » 17.1.2010 14:26

Tosta YZ:tan kytkinkopasta että siinä kytkinakselin ja kopan välissä on stefa. se vuoti öljyä. lähettiin ottaan sitä irti. Stefan "keskiosa" lähti kyllä irti mutta reunoille jäi niitä palasia eikä tunnu lähtevän millään irti? onko tähän ideoita? ja sitten vielä ostettiin siihen stefasarja niin eikäs tässä paketissa pitäisi olla juuri tuo stefa vai onko joko erityinen? kun ei saatu sopimaan, vaan jää alle millin siitä että sopisi. eikä väkivallalla viiti laittaa. kaverit sanoivat että se ei välttämättä ole stefa mikä siinä on mutta luulis nyt olevan.. :s
Kawasaki kmx 125 projekti.
tgamini
Pyörä:
Yamaha yz 125 1988 ja 89, Aapolla tt-r 90 2004
Paikkakunta:
Tervo
Liittynyt:
6.10.2009 19:44

ViestiKirjoittanut tgamini » 17.1.2010 15:45

timpax41 kirjoitti:
tgamini kirjoitti:http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=MOT-CRP- No entäs tuo 1 % seoksella lukee purkin kyljessä. Tuli mulle hyvityksenä kun ei saaneet toimitettua tilaamiani tavaroita. Pikkasen mietitytti toi 1% Uskallanko ajaa noin pienellä seoksella. En oo kyllä ajanut vaan laittanu noin 2,5% tuolla öljyllä ja pakoputken alusta valu mustana kusena ulos. Eli pitäsköhön kuitenkin pienentää tuota suhdetta. En oo ajanu kun tunnin tuolla vasta.

Aja ihmeessä 2% tai yli sen seoksella.Toi musta mönjä viittaa nyt johonkin muuhun,eli se ei polta kunnolla.Ja anna hanaa sille pyörälle!

Niin aattelin ajella tuolla 2.5% seoksilla ja jäärata on aika tiukka mutkanen kun tein sen pojalle niin joutuu hölläämään kaasua aika usein ja ei oikein tällä tunnin kokemuksella vielä uskalla tuota tuppia ihan koko ajan pitää pohjassa. :nolo: Näyttää noissa piikeissäkin olevan alkuun ihan tarpeeks meno haluja ja varsinkin jäällä heti alussa kun on viimeks 22 vuotta sitten ajellu pv suzukilla joka kulki 65 km/h :lol:
Mut koko ajan enemmän tuota hanaa tulee annettua kun tulee luottoa pyörään ja ihteensä. Näin alussa on tosi vaikee vaihtaa vaihetta crossi saappaat jalassa kun tuntuu olevan niin tukevat noi uudet saappaat. Vaihtaako kukaan kannalla ylöspäin? tuli tuossa mieleen että olisiko helpompi jäällä tehä niin en oo kokeillu toimiiko semmonen ees.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 17.1.2010 18:54

tgamini kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:
tgamini kirjoitti:http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?
Mut koko ajan enemmän tuota hanaa tulee annettua kun tulee luottoa pyörään ja ihteensä. Näin alussa on tosi vaikee vaihtaa vaihetta crossi saappaat jalassa kun tuntuu olevan niin tukevat noi uudet saappaat. Vaihtaako kukaan kannalla ylöspäin? tuli tuossa mieleen että olisiko helpompi jäällä tehä niin en oo kokeillu toimiiko semmonen ees.

Kyl se toimii jos tuntuu siltä.Mä aina lipsuttelen nopeasti saappalla vaihteita ja samantien tennari jäähän.Kyl niihin saappaisiin tottuu.Pitäs olla automaatti :P
tgamini
Pyörä:
Yamaha yz 125 1988 ja 89, Aapolla tt-r 90 2004
Paikkakunta:
Tervo
Liittynyt:
6.10.2009 19:44

ViestiKirjoittanut tgamini » 17.1.2010 21:09

timpax41 kirjoitti:
tgamini kirjoitti:
timpax41 kirjoitti:
tgamini kirjoitti:http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?
Mut koko ajan enemmän tuota hanaa tulee annettua kun tulee luottoa pyörään ja ihteensä. Näin alussa on tosi vaikee vaihtaa vaihetta crossi saappaat jalassa kun tuntuu olevan niin tukevat noi uudet saappaat. Vaihtaako kukaan kannalla ylöspäin? tuli tuossa mieleen että olisiko helpompi jäällä tehä niin en oo kokeillu toimiiko semmonen ees.

Kyl se toimii jos tuntuu siltä.Mä aina lipsuttelen nopeasti saappalla vaihteita ja samantien tennari jäähän.Kyl niihin saappaisiin tottuu.Pitäs olla automaatti :P
ja mallia inva, kolme pyörää olikohan se joku erkola vai erkkola :lol: ja tällä iällä.
45% invaliidiks mut lääkäri kyllä oikeesti on luokitellu ettei kukaan loukkaannu tuosta.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 17.1.2010 21:14

uutena saappaat on jäykät löystyy kyllä muutaman ajon jälkee sopivaksi.
sitte ku niillä saappailla tottuu ajamaa nii ei enää edes osaa ajaa sen jälkee millää muilla..
tgamini
Pyörä:
Yamaha yz 125 1988 ja 89, Aapolla tt-r 90 2004
Paikkakunta:
Tervo
Liittynyt:
6.10.2009 19:44
Änkkäri

ViestiKirjoittanut tgamini » 17.1.2010 21:19

No nyt vähän aika vakavoitua ennen kun poliisit koputtaa ovea! :x Eli mikä olisi hyvä äänenvaimennin tuommoseen -89 125 yz kun olisi tarkotus saaha ääntä pienennettyä tuonne jäälle ja mehtä (metsä) poluille ja ehkä myös tuonne montullekkin. Ei tarviis olla sitä hintaa sitten niin hirveesti.