Yamaha YZ Topic

33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 7.2.2010 20:38

Tai laitat vähän enemmän rahaa ja ostat siinen kunnollisen tulpan, lopetat käyttämisen paikallaan ja ajelet onnellisena:)

Toinen vaihtoehto on ostaa repullinen shittii ja säätää suuttimet aivan päin hanuria, koska se tuntuu täällä olevan pyörän ostajilla se ensimmäinen operaatio :s
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55

ViestiKirjoittanut asd1232 » 7.2.2010 20:59

siis täh? "lopetat käyttämisen paikallaan" onko siinä jtn vaarallista crossipyörille? :O
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 7.2.2010 21:04

-poeka- kirjoitti:siis täh? "lopetat käyttämisen paikallaan" onko siinä jtn vaarallista crossipyörille? :O

talvella hajotat tulpan
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 7.2.2010 21:07

Guuna#243 kirjoitti:
-poeka- kirjoitti:siis täh? "lopetat käyttämisen paikallaan" onko siinä jtn vaarallista crossipyörille? :O

talvella hajotat tulpan


Kai pyörä täytyy ennen ajoon lähtöä lämpimäks käyttää, ellei se sitä kestä ni on jotain vikaa. :roll:
-Red Injection-
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 7.2.2010 21:17

-poeka- kirjoitti:siis täh? "lopetat käyttämisen paikallaan" onko siinä jtn vaarallista crossipyörille? :O

2T crossipyörät on tehty kilpakäyttöön, ei paikallaan käyttöä varten. Useimmat säätävät pyöristä kokonaan tyhjäkäynnin pois, koska sitä ei koskaan käytetä. 2T pyörä kerää tyhjäkäynnillä hyvin nopeasti kampikammion täyteen bensaa ja kaasua avatessa bensa kastelee tulpan.

Eli kun käynnistät kylmän pyörän, niin pumppaile kaasua ensimmäiset 30-45s. Älä kuitenkaan käytä kylmänä hyvin korkeita kierroksia. Älä jätä pyörää tyhjäkäynnille, vaan lähde suoraan ajamaan. Jos ajat pitkään hiljaa, niin nosta välillä kierroksia vaikka kytkin pohjassa. Muuten kampikammio täyttyy samalla tavalla kuin tyhjäkäynnillä.
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 7.2.2010 21:43

pmc kirjoitti:2T crossipyörät on tehty kilpakäyttöön, ei paikallaan käyttöä varten. Useimmat säätävät pyöristä kokonaan tyhjäkäynnin pois, koska sitä ei koskaan käytetä.

Eli kun käynnistät kylmän pyörän, niin pumppaile kaasua ensimmäiset 30-45s. Älä kuitenkaan käytä kylmänä hyvin korkeita kierroksia. Älä jätä pyörää tyhjäkäynnille, vaan lähde suoraan ajamaan.


En puhunu tyhjäkäynnistä, vaan pyörän lämmittämisestä ennen ajoon lähtöä.
En oo ite ainakaan nähny kenenkään lähtevän heti ajamaan polkastuaan pärrän käymään, vaan se on käytetty lämpimäks ensin.
-Red Injection-
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55

ViestiKirjoittanut asd1232 » 7.2.2010 21:49

kiitos! tuo kertoi minulle paljon! siksi se varmaan sen tulpan söi :D
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 7.2.2010 22:03

pmc kirjoitti:
-poeka- kirjoitti:siis täh? "lopetat käyttämisen paikallaan" onko siinä jtn vaarallista crossipyörille? :O

--2T pyörä kerää tyhjäkäynnillä hyvin nopeasti kampikammion täyteen bensaa ja kaasua avatessa bensa kastelee tulpan. --

Tuota meinasin.
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55

ViestiKirjoittanut asd1232 » 7.2.2010 22:19

juuh,huomenna tulppia ostelemaan, entinen tulppa oli se ngk br9eg ja sitte mietin että kannattasko ostaa toi ngk br9es ku jossain sitä mainostivat kestäväksi vai ostanko vaan samanlaisen ku entinen? :nörtti:
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 7.2.2010 23:17

Ei, vaan ostat 2 kpl (toisen ehkä ensin tuhoot väärillä säädöillä...) BR8EG, ES ei kestä revistystä ja pöpperössä sitä takuulla tulee.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
aksutus
Pyörä:
Yamaha yz 250 ´84
Liittynyt:
30.9.2008 18:54

ViestiKirjoittanut aksutus » 8.2.2010 21:18

Onko kukaan ottanut selville, minkalaista kyytiä näillä crosseilla mennään, esim vakiovälityksillä?

Meinaa välit loppua kesken tuosta 250cc joen jäällä, mutta jos vauhtia on jotain 100km/h likelle, ei sitä varmaan enempää tarvi, ku rupeaa ruumiinosia irtoilemaan kaatuessa :lol:

Oletan, että pyöräni on vakiovälityksillä ja kiinnostaisi tietää mitä tuolla pääsee ja en osaa itse hahmottaa ollenkaan tuollaisessa "maastoajossa".

Ja ei, en ole mopoiässä, enkä hae vastausta suomi24:lta.

edit: välitykset 14-48
Larse
Paikkakunta:
Huittinen
Liittynyt:
8.10.2003 23:54

ViestiKirjoittanut Larse » 8.2.2010 22:51

Oma 450F otti GPS:n mukaan 93km/h vakiota pienemmällä eturattaalla. Olis varmaan vähän enemmänkin ottanut, mutta en viittiny ihan viimesiä kierroksia koneesta ottaa. Jääradalla tuli kokeiltua.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 8.2.2010 23:22

Faijan kanssa laitettiin joskus tohon 505:een (477cc) GPS kanssa kiinni, muttei se oikein ehtiny ottaa oikeeta lukemaa ennen kun suora loppu kesken. Korkein lukema oli n.100km/h, mutta arvio olis 120km/h, kun nopeus kuitenkin vielä kiihty. Toi siis isoimmalla vaihteella rajotinta vasten, lyhimmällä ratastuksella minkä kaupasta saa, mikä nyt si onkaan.
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55

ViestiKirjoittanut asd1232 » 8.2.2010 23:39

osaisko joku neuvoa mistä saisin vuoden -98 piikkiseen yzetaan muovisarjaa mieluiten suomalaisesta putiikista? ku kaikki mitä oon kattonu ni on ollu tarkotettuja 00 vuodesta ylöspäin oleviin. :roll:
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 9.2.2010 0:22

-poeka- kirjoitti:osaisko joku neuvoa mistä saisin vuoden -98 piikkiseen yzetaan muovisarjaa mieluiten suomalaisesta putiikista? ku kaikki mitä oon kattonu ni on ollu tarkotettuja 00 vuodesta ylöspäin oleviin. :roll:

nakkilan pyörä ja mopo