Suzuki RM

latexxiino
Liittynyt:
2.4.2010 19:30
mäntä

ViestiKirjoittanut latexxiino » 1.3.2011 13:37

kertokaa aloittelijalle käykö wisecon 54.00 koon mäntä rm 125 vm 98 sylinteriin? ohjekirjan mukaan sylinterin koko on 54. voisko joku vastata pikaseen :nolo:
MotoX
Pyörä:
Suzuki RM 250 '06
Liittynyt:
20.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut MotoX » 1.3.2011 13:43

+1 Kytkinkruunu, tai sitten vaan väärät öljyt jos kaikki on kasattu oikein.
Poutiainen
Liittynyt:
21.11.2010 19:45

ViestiKirjoittanut Poutiainen » 1.3.2011 17:04

MotoX kirjoitti:+1 Kytkinkruunu, tai sitten vaan väärät öljyt jos kaikki on kasattu oikein.

Öljyt on just laatu tavaraa, ja oikean mallistakin. Kytkin kruunu(?) se "tappi" johon vaijeri kiinnitetään ja menee kytkinkopasta sisään? Kulunut urille? Mitään ihmeempiä uria siinä ei oo näkynyt mutta sitä en oo pahemmin tajunnu tutkiakkaan. Eli mistäkohtaa sitä niitä ongelmallisia uria löytyy, niin voin sitte tarkistaa. Pitäs olla oikein kasattu. Kerran avattu ja levyt hiottu. Ei irrota yhtään! Ja meni ihan yhtäkkiä. Tapahtu niin että olin montulla. Yht äkkiä kytkinkahva meni veltoksi, ja ei palauttanu eikä irrottanu yhtään. Sitte ajelin kakkosella autolle ja matkan aikana rupes vielä se tappi nousemaan sieltä.
"Mitä tapahtu?"
Nikolangelo
Pyörä:
KTM exc '10
Paikkakunta:
Vehmaa
Liittynyt:
6.5.2009 19:51

ViestiKirjoittanut Nikolangelo » 1.3.2011 18:53

http://www.rekluse.com/images/notched_basket.jpg
^Tommosia siis ei saisi olla.
http://www.motot.net/talli/osat/id19806/
Dirt
Pyörä:
250f
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
22.9.2004 16:53

ViestiKirjoittanut Dirt » 1.3.2011 18:53

Poutiainen kirjoitti:
MotoX kirjoitti:+1 Kytkinkruunu, tai sitten vaan väärät öljyt jos kaikki on kasattu oikein.

Öljyt on just laatu tavaraa, ja oikean mallistakin. Kytkin kruunu(?) se "tappi" johon vaijeri kiinnitetään ja menee kytkinkopasta sisään? Kulunut urille? Mitään ihmeempiä uria siinä ei oo näkynyt mutta sitä en oo pahemmin tajunnu tutkiakkaan. Eli mistäkohtaa sitä niitä ongelmallisia uria löytyy, niin voin sitte tarkistaa. Pitäs olla oikein kasattu. Kerran avattu ja levyt hiottu. Ei irrota yhtään! Ja meni ihan yhtäkkiä. Tapahtu niin että olin montulla. Yht äkkiä kytkinkahva meni veltoksi, ja ei palauttanu eikä irrottanu yhtään. Sitte ajelin kakkosella autolle ja matkan aikana rupes vielä se tappi nousemaan sieltä.

Se tappi ei ole kytkinkruunu :D Mutta se tappi/akseli on poikki tai irti jostain jos se kerta yhtäkkiä on lakannu pelaamasta.
Näin on
Poutiainen
Liittynyt:
21.11.2010 19:45

ViestiKirjoittanut Poutiainen » 1.3.2011 22:05

No en tiiä mikä sen "tapin" nimi oikeesti on. Sovitaan nytte vaikka että se on tappi, ja tappi on ehjä. Ja taatusti on laitettu paikalleen, eli ei pelittäminen siitä kiinni ole. Niin monesti se varmistettu. Eli jokin muu se on mikä mättää...

Ja mikä se kytkinkruunu on?
"Mitä tapahtu?"
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 1.3.2011 22:23

Et sitten viittiny vilikasta tuota Nikolangelon laittamaa linkkiä ?
~Way of life.
0Pi
Pyörä:
TM SMR 125 -11, YZ 125 -09 ([EX]DRD Pro -09, Tunturi Super Sport & Maxi)
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
4.6.2009 19:18

ViestiKirjoittanut 0Pi » 1.3.2011 22:32

PäRi sen sanoi, katso Nikolangelon laittama linkki. Kytkinkruunu on siis se osa, jonka sisäpuolelle tulee kytkinlevyt. Massalevyjen "hampaat" kuluttaa urat noihin kytkinkruunun "hampaiden" reunoihin.
Ride Hard Live Forever
<-KUVEJA
Poutiainen
Liittynyt:
21.11.2010 19:45

ViestiKirjoittanut Poutiainen » 1.3.2011 23:37

0Pi kirjoitti:PäRi sen sanoi, katso Nikolangelon laittama linkki. Kytkinkruunu on siis se osa, jonka sisäpuolelle tulee kytkinlevyt. Massalevyjen "hampaat" kuluttaa urat noihin kytkinkruunun "hampaiden" reunoihin.


Jeesh. En huomannu tota nikolangelon postia ollenkaan, my bad! Kuha saan auki ni tsekkaan noi. Kiitoksia avusta.
"Mitä tapahtu?"
Broadspeed
Pyörä:
Hornet 2005, Monkey Rothmans 1988, RM 125 -98
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
4.12.2009 8:52
RM125 -98 sylinteri

ViestiKirjoittanut Broadspeed » 7.3.2011 11:51

Pystyykö tuota rämän sylinteriä hitsaamaan? On halkeama pytyn reunassa ja menee läpi asti huuhtelukanavaan...

Toisaalta pinnoitteetkin alkaa olemaan niin loppu, että jos tuota ei voi hitsata, niin mistä uusi pytty? Edullisesti tietenkin ;)

Jos jollain on nurkissa ehjä -97-00 RM125 sylinteri, niin saa tarjota.
<Gilera>
Pyörä:
Gilera RCR -07, Suzuki RM 250
Liittynyt:
23.11.2009 17:16

ViestiKirjoittanut <Gilera> » 7.3.2011 19:44

Broadspeed kirjoitti:Pystyykö tuota rämän sylinteriä hitsaamaan? On halkeama pytyn reunassa ja menee läpi asti huuhtelukanavaan...

Toisaalta pinnoitteetkin alkaa olemaan niin loppu, että jos tuota ei voi hitsata, niin mistä uusi pytty? Edullisesti tietenkin ;)

Jos jollain on nurkissa ehjä -97-00 RM125 sylinteri, niin saa tarjota.



Ootko miettiny tuota vanhan sylinterin pinnoittamista? Meinaan sit ainakin jos et jostain käytettyä hyväkuntoista tai kokonaan uutta sylinteriä halvalla saa...

Sitte sellasta kysyisin että tiätääkö joku jotain paikkaa jossa saisi tuon pinnoituksen halvalla?

Itse kysyin raceready.fi:stä ja hintaa olisi 220e + mahdolliset hitsaustyöt 60e. Ja pytynhän ne lähettää johki hollantiin pinnotettavaks.
Mut oisko jossain viä halvemmalla?
Broadspeed
Pyörä:
Hornet 2005, Monkey Rothmans 1988, RM 125 -98
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
4.12.2009 8:52

ViestiKirjoittanut Broadspeed » 7.3.2011 21:37

<Gilera> kirjoitti:Ootko miettiny tuota vanhan sylinterin pinnoittamista? Meinaan sit ainakin jos et jostain käytettyä hyväkuntoista tai kokonaan uutta sylinteriä halvalla saa...

Sitte sellasta kysyisin että tiätääkö joku jotain paikkaa jossa saisi tuon pinnoituksen halvalla?

Itse kysyin raceready.fi:stä ja hintaa olisi 220e + mahdolliset hitsaustyöt 60e. Ja pytynhän ne lähettää johki hollantiin pinnotettavaks.
Mut oisko jossain viä halvemmalla?


Olen miettinyt, mutta en tiedä kannattaako sitä pinnoittaa kun on kerran jo valmiiksi halki koko pytty. Tuttu alumiinihitsari meinas että on magnesiumia, ja ei pysty hitsaamaan.. Lupas kuitenkin koittaa.. Suitzaman ois pinnottanu vanhan 260€ + mahdolliset lisätyöt ja uus olis heillä maksanut 600-700€..

Ebayssa on muutama myynnissä ~200$, mutta kunto arvoitus. Suitzamanin heppu sanoi, että juuri -95-200 myytiin Suzukin crosseja oikein hemmetin vähän, eli ei purkuosiakaan löydy :itku:
pasi68
Pyörä:
Yamaha Dt 125cc ja 2x tunturi ss
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
14.9.2008 14:27

ViestiKirjoittanut pasi68 » 8.3.2011 15:11

Moro, sellaista olisin kysynyt että käykö Rm125cc kytkinkoppa Rm80cc vm82-84?
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 8.3.2011 16:11

pasi68 kirjoitti:Moro, sellaista olisin kysynyt että käykö Rm125cc kytkinkoppa Rm80cc vm82-84?

eipä käy.
<Gilera>
Pyörä:
Gilera RCR -07, Suzuki RM 250
Liittynyt:
23.11.2009 17:16

ViestiKirjoittanut <Gilera> » 8.3.2011 21:23

Tuli mieleen että jos vien tuon suzuki rm 250 -88 pytyn pinnoitukseen ja jos ostan siihen wisecon takomännän niin pitääkö siinä olla se joku välys sylinterin ja männän välissä olisiko se ollut se joku 0,05 mm?