Suzuki RM

JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 8.3.2011 23:00

<Gilera> kirjoitti:Tuli mieleen että jos vien tuon suzuki rm 250 -88 pytyn pinnoitukseen ja jos ostan siihen wisecon takomännän niin pitääkö siinä olla se joku välys sylinterin ja männän välissä olisiko se ollut se joku 0,05 mm?


Laita uusi mäntä mukaan pinnoittajalle, niin se osaa tehdä sylinterin oikealla välyksellä ko. männälle.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
TMJ
Liittynyt:
9.3.2011 13:12
RM125 -10 vauhtipyörän lisäpaino

ViestiKirjoittanut TMJ » 9.3.2011 13:22

Onko kenelläkään kokemusta vauhtipyörän lisäpainon tuomasta hyödystä/vaikutuksesta (RM 125 -10)? Ja mahtaako näitä löytyä kotimaisten liikkeiden kautta? Ettei tarvitsisi Ameriikasta asti alkaa moista tilailemaan.

Vaihtoehtoisesti tietysti onkohan kyseiseen pyörään saatavilla raskaampaa vauhtipyörää?
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 9.3.2011 17:47

yritin tilata R.M. Heinolta takaiskarin tiivistepesän+tiivisteen, mutta myyjä ei tiennyt tarkalleen mitä osaa tarkoitin tuolla tiivistepesällä. voisiko joku kertoa minulle tuosta linkittämästäni kuvasta että mitkä numeroiset osat minun täytyy tilata kun en itsekkään tiedä tarkalleen mikä osanro. tuo tiivistepesä on :)

http://www.mp-osat.fi/suzuki/index.php? ... ry_id=2787
pasi68
Pyörä:
Yamaha Dt 125cc ja 2x tunturi ss
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
14.9.2008 14:27

ViestiKirjoittanut pasi68 » 9.3.2011 21:09

Oliskos kellään myydä tuota Rm 80cc kytkinkoppaa vm.83-85(vesijäähdytys)
Laittakaa yv:tä jos on
<Gilera>
Pyörä:
Gilera RCR -07, Suzuki RM 250
Liittynyt:
23.11.2009 17:16

ViestiKirjoittanut <Gilera> » 9.3.2011 21:25

suzuki rm 250 -88

Elikkä, en ole löytänyt wiescolta muita männän kokoja kuin ilmeisesti noita ylikokoja.
Eli tuon sylinterin vakio koko on mielestäni 67 mm ja pienin wisecon mäntä jonka olen löytönyt on 67,75
ja siitä seuraavat 68,00 ja 68,25. Niin jos laitan pinnoitukseen mukaan tuon männän jonka koko on 67,75 ja ne pinnoittavat sen siihen kokoon sopivaksi niin jos tuo pinnoite ajan myötä kuluu niin kuluuko se niin paljoa että tuon 68,00 männän voi siihen jo seuraavaksi sitten laittaa?

Proxilta taas on ainakin vakio koon mäntä joka on 66,97 ja siitä pienenee 66,96, 66,95 eli sitä tuskin sitten kannattaa ostaa ja pinnoittaa sitä vakiokoon, jos se pinnoite kuluu paljon niin ei sitten saa enään ylikoko mäntää koska eikö tuo wisecon 67,75 mäntä ole taas jo liian iso?
KOLBO
Pyörä:
RM 250 04
Paikkakunta:
OULU
Liittynyt:
26.7.2006 18:16

ViestiKirjoittanut KOLBO » 9.3.2011 23:06

PKS kirjoitti:yritin tilata R.M. Heinolta takaiskarin tiivistepesän+tiivisteen, mutta myyjä ei tiennyt tarkalleen mitä osaa tarkoitin tuolla tiivistepesällä. voisiko joku kertoa minulle tuosta linkittämästäni kuvasta että mitkä numeroiset osat minun täytyy tilata kun en itsekkään tiedä tarkalleen mikä osanro. tuo tiivistepesä on :)

http://www.mp-osat.fi/suzuki/index.php? ... ry_id=2787


Sitä ei ole merkitty kuvaan numerolla. Mutta saat varmasti sen nopeampaa/halvemmalla tarvikkeena esim SMK.lta, tai jostain muusta puljusta jotka tekee iskari huoltoja.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 9.3.2011 23:32

<Gilera> kirjoitti:suzuki rm 250 -88

Elikkä, en ole löytänyt wiescolta muita männän kokoja kuin ilmeisesti noita ylikokoja.
Eli tuon sylinterin vakio koko on mielestäni 67 mm ja pienin wisecon mäntä jonka olen löytönyt on 67,75
ja siitä seuraavat 68,00 ja 68,25. Niin jos laitan pinnoitukseen mukaan tuon männän jonka koko on 67,75 ja ne pinnoittavat sen siihen kokoon sopivaksi niin jos tuo pinnoite ajan myötä kuluu niin kuluuko se niin paljoa että tuon 68,00 männän voi siihen jo seuraavaksi sitten laittaa?

Proxilta taas on ainakin vakio koon mäntä joka on 66,97 ja siitä pienenee 66,96, 66,95 eli sitä tuskin sitten kannattaa ostaa ja pinnoittaa sitä vakiokoon, jos se pinnoite kuluu paljon niin ei sitten saa enään ylikoko mäntää koska eikö tuo wisecon 67,75 mäntä ole taas jo liian iso?


Unohda nuo ylikoko wisecot. Ne ovat todennäköisesti tarkoitettu porattavalle sylinteriputkelle, kun kootkin ovat noin isolla porrastuksella. Hanki tuo pienin prox (66,95), silloin sinulla on mahdollista hankkia vielä kaksi suuremman kokoista mäntää sylinterin kuluessa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
<Gilera>
Pyörä:
Gilera RCR -07, Suzuki RM 250
Liittynyt:
23.11.2009 17:16

ViestiKirjoittanut <Gilera> » 10.3.2011 0:06

Onko niillä wisecon tako männällä ja proxin valu männällä sitten jotain hirveitä eroja? Ku ennen pinnotusta tossa oli kiinni tuollainen wisecon mäntä.

Vai oliko tuo proxi edes valu mäntä?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.3.2011 0:11

Valumännässähän yleisesti ottaen on jo siinä valuvaiheessa sinne mäntään voinut tulla hiusmurtumia, takomäntään ei niitä murtumia tule. Takomäntä on myös sitkeämpi, ja siten kestävämpi.

Minun tietojeni mukaan ei oikeen mihinkään krossipyöriin ole valmistettu noita valumäntiä enään pitkään aikaan.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 10.3.2011 0:18

ite en kyllä hommaa varmaan enää ikinä wisecon mäntää, tuntuu että niissä on nuo välykset vähän miten sattuu. Mulla leikkasi kiinni edellisessä piikissä kaks wisecoa kiinni tuosta syystä. Valumäntiin olen ollut kyllä tyytyväinen tähän asti, ei mitään ongelmaa. Ja eiköhän nuita valumäntiäkin vielä tehdä.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 12.3.2011 0:35

Ongelma on varmaan muualla kun männässä ittessään, materiaali on kuitekin ihan eri valuissa kuin takeissa, eli kyllä takomäntä teknisesti omaa edellytykset oleellisesti pidempään kestoikään. Ja Wisecon hintaa on sikäli turha moittia, että siinä sentäs saa mukaan tiivisteet, jos vertaa muihin niin siihense hintaero jo hupenee, jos vertaa valumäntiin niin kestoikään. Yliarvostettu se brändi on, mutta jos mä omaa pyörääni laittasin niin takomäntä olis nro 1, sit katottais niistä kunnolliset ja valittais saatavuuden ja hinnan mukaan se sopivin. Männän vaihdot voi sentään yleensä sen verran ennakoida että tilaa se valmiiks etukäteen.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15

ViestiKirjoittanut Hepex » 12.3.2011 2:13

Mikähän tulppa toimis '08 RM250ssä parhaiten? Tänään hajos tulppa 7km päästä kotia ja kävelyreissuks meni, mopedi yhen tutun korjaamohallissa, ei löytyny uutta tulppaa. Tulppa oli bensassa polkemisen jälkeen, söi jossain muutamassa viikossa ja about 20 ajokerrassa BR8ES tulpan, joka ei ole vissiin just "se oikea"
MotoX
Pyörä:
Suzuki RM 250 '06
Liittynyt:
20.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut MotoX » 12.3.2011 13:30

Laita BR8EG.. itellä toimii hyvin. Tai sitten joku Denso tai NGK Iridiumtulppa.. Mitkä säädöt on kaasarissa?
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15

ViestiKirjoittanut Hepex » 12.3.2011 18:15

Muuten vakiot mutta laitoin vähän rikkammalle ilmaruuvia joskus kauan sitten. Pelannut erinomaisesti tän vajaa 2 vuotta, toi tais olla kolmas tulppa. Tietysti siihen vaikuttaa myös ajotyyli, kun nyt ei pysty hirviästi revittämään kun ei ole piikkirenkaita, niin tulee pitkälti pintakaasulla ajeltua. Minkä mallinen tuo iridum-tulppa on? Vissiin 'perustulppaa' kestävämpi?
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15

ViestiKirjoittanut Hepex » 17.3.2011 0:38

Tuossa kaupan mukana tuli näemmä kahdet m-renkaat + mäntä + tiivistesarja, neulalaakeri yms. mukana, niin tuli tässä mieleen että kannattaako pelkät m-renkaat vaihtaa ja missä tunneissa, vai kannattaako samalla heittää sisään uudet romppeet? Yks kaveri vaan joskus haasto että ei välttämättä mäntää vielä tarvis vaihella vaan m-renkaat, itekkin vaihto 85 KXään pelkät renkaat jossain 25h tms paikkeilla. Itellä ehkä sen 30h ajeltu, mitä suosittelette?