jo kirjoitti:paha täältä sanoa mikä on liikaa. On varmaan vanha kampura? On sattanu mennä petari paskaks joskus niin on syönyt kaulaa. Ei sillä lukitteella tuossa oikeen mitään tekoa ole. Voihan se siinä vähän tiivistää, mutta joka tapauksessa kampuran on tarkoitus elää magneeton puolelle oli siinä lukite tai ei, niin kyllä se siinä liikkuu. En nyt digitönäri mittaan alkaisi varaamaan.
Vanha kampura on joo, kyllä tuo kova laakerilukite varmaan aika hyvin kestää, mut siinähän sen käytössä näkee. Ja Digimikrosta puhuinkin, enkä tönäristä..
Eli kaula ja laakeri saman lämöiset niin kuinka helposti liikkuu? Crrissä ei yleensä meinaa liikkua millään kun taas ktmmissä ei uusi kampura pysy edes laakerissa vaikka olisivat samanlämpöiset.
Kylmässä autotallissa pari vuorokautta olleena(muutama aste plussalla) niin laakeri liikkuu herkästi, ja tuntuu jopa hieman välystä, kun sivuttain heiluttaa kaulalla ollessa, mikrometrillä katsoin aamulla, niin se kaula oli muistaakseni 21.989mm. Laakerin sisäkehää en oo ku manu tönärillä mitannu, että sen tarkkaa mittaa ei ole, mut 22mm se muistaakseni oli. Eli siis jonkin verran välystä on, ei siis lainkaan lämpöä tarvitse asennukseen.
Ja tuo väärälaakeri tuli varmaan sen takia kun muuttui 96 vuoden jälkeen millillä. En nyt muista kumpaansuuntaan, joten varmaan vain vääristä kuvista katsonu. Jokatapauksessa mittaa vanha.
Menin ihan normi laakerikauppaan mallin kanssa, eivät siis mistään pyörän koneen kuvista kattoneet numeroita, vaan itse laakerista, ja silti tuli väärä
ja kannattaa petarit kiinnittää ensin lohkoon ja kampura vasta sen jälkeen. Muuten ei mitään välystä sinne magneeton puolellekkaan tule laakerin ja kampuran väliin.
Petarit pistin ekana lohkoon joo, katsoin että se lienee helpompi tapa asennella ne