Suzuki RM

ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 5.4.2011 0:00

disme kirjoitti:Laitetaampa nyt tänne, kun kyseisestä pyörästä nimenomaisesti on kyse, vaikka ihan yleispätevä aihehan tämä oikeastaan on.. anygays.. 8)

Meikäläisen siroissa sormissa ei oikein tahdo piisata pidemmillä lenkeillä jerkkua lipsutella tuon Raimon melkoisen jäykkää kytkintä, joten kysyisin onko täällä miten onnistuneesti korvattu näitä vaijerikytkimiä tarvikenestekytkimillä? Ja minkälaista mallia suosittelisitte?

Edelliselä omistajalla oli ollut tässä kiinni paljon kehuttu Maguran yleismalli, mutta hintalappu on siinä aika suolainen, päälle 300 rahaa... :s

Olisiko näistä halvemmista vaihtoehdoista mihinkään: http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=274

http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1904

Alempi ainakin teki ihmeitä 125cc kiinancrossin hervottoman jäykälle kytkimelle, mutta onko tuo letku liian lyhyt isompaan pyörään? Tokihan sen voisi vaihtaa, muttakuneijaksaisialkaanussimaann..

Ja ei ainakaan kauheasti harmita, jos ja kun tuollaisen onnistuu rikkomaan, sillä kestävähän tuo ei varmasti ole :D Mutta niin se oli Magurakin hajonnut ihan peruskaatumisessa, saisihan noita leluja 10 yhden sellaisen hinnalla..

Jos jollain kokemusta vastaavista systeemeistä tämäntyyppisissä pyörissä, niin olisin kiitollinen jos jakaisitte tiedon kanssani! :)
Helpompi ja vähän halvempi patentti: siirrät kykäkahvaa ihan himona kauemmaks tangon päästä. :lol:
disme
Pyörä:
Yamaha YZ 250F -10
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
14.10.2008 20:43

ViestiKirjoittanut disme » 5.4.2011 0:12

Siis kokeiltu on muutamaa eriprofiilista kahvaakin, rasvattu hyväksi, vaihdettu paikkaa, kulmaa, jne. Koko kytkin vaihdettukin hiljattain, mutta ei vaan meinaa saada sopivaksi sitten millään..

Ainakin velipojan TM:n piikin jälkeen tuntuu aika raskaalta.. :roll:
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38

ViestiKirjoittanut kozi » 5.4.2011 13:51

Onko vaijeri miten uusi? Onko se alkuperäinen vai tarvike?
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 5.4.2011 13:55

disme kirjoitti:Siis kokeiltu on muutamaa eriprofiilista kahvaakin, rasvattu hyväksi, vaihdettu paikkaa, kulmaa, jne. Koko kytkin vaihdettukin hiljattain, mutta ei vaan meinaa saada sopivaksi sitten millään..

Ainakin velipojan TM:n piikin jälkeen tuntuu aika raskaalta.. :roll:

Ei listalla näkynyt tätä pulikkaa mitä myydään joka puljussa, eli: kytkimen keventäjä.

Se onkin eriasia toimiiko se, en tiedä.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
disme
Pyörä:
Yamaha YZ 250F -10
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
14.10.2008 20:43

ViestiKirjoittanut disme » 5.4.2011 14:34

Irrallisena vaijeri kyllä liikkui todella hyvin kuorensa sisällä, kun sitä öljysin. Ihan hyväkuntoinen vaijeri on kyseessä, vaikka en tosin ole varma, onko se sitten orkkis- vai tarvikevaijeri.

Kytkimen keventäjistä olen kuullut lähinnä vain pahaa sanottavaa, tuhoavat kuulemma kytkintuntuman, ovat muutenkin vittumaisia säätää, ja vaativat paljon huoltoa, jne.. :|

Taidan ehkä ottaa riskin ja tilata tuollaisen 39e nestekytkimen, eipä tuossa paljoa menetäkään 8)
Jossei toimi, tai on muuten vaan persiistä, niin pistän sitten vaikka polkupyörään kiinni.. :lol:
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45

ViestiKirjoittanut suzukiana » 5.4.2011 17:33

suzukiana kirjoitti:Elikkäs pyörä on Suzuki RM 125 -95. Pärrässä on ollut sellaista vikaa että on tulppia alkanut syömään oikeen kunnolla. Oon aiemmin tutkinut vikaa polttoaine puolelta. Mutta tänään päätin alkaa tutkiin sähköpuoltakin kun ei polttoainepuolella tunnu vikaa olevan. Mittailin magneetosta tulevien johtojen ja puolan arvoja.
Ensiöpuolalta (eli magneetolta) tuli kyllä oikea jännite mutta vastus sitten oli n.100 Ohmin luokkaa vaikka se pitäs olla 18-30 Ohm.
Impulssikäämiltä pitäs tulla 3v jännite tai enemmän, mutta sieltä tuli vain 1v. Eli meneekö se vaihtoon?
Ja sytytyspuola, siinä pitäs olla tulpanhatun ja puolalle menevän johdon välinen vastus 12-21kOhm mutta mittari ei sano mitään? Maan ja puolalle menevän johdon välillä pitäs tulla 210 volttia muttei tullut kuin 150 volttia enimmillään. Meneekö puolakin vaihtoon? Mitähän pirua tuon kanssa tekee?
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38

ViestiKirjoittanut kozi » 5.4.2011 18:38

Disme, itsellä tarvikevaijereissa ollut todella suuria eroja kytkimen keveyden ja vaijerin kestävyyden kannalta. Mutta ei kyllä pahan hintaiselta kuullosta tuo nestekytkinkään! 8)
mad-e
Pyörä:
Suzuki rmz 450
Liittynyt:
31.8.2009 16:29

ViestiKirjoittanut mad-e » 6.4.2011 15:03

nyt lähtee halvalla http://www.nettimoto.com/suzuki/rm-z/1091961
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45

ViestiKirjoittanut suzukiana » 6.4.2011 21:14

suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Elikkäs pyörä on Suzuki RM 125 -95. Pärrässä on ollut sellaista vikaa että on tulppia alkanut syömään oikeen kunnolla. Oon aiemmin tutkinut vikaa polttoaine puolelta. Mutta tänään päätin alkaa tutkiin sähköpuoltakin kun ei polttoainepuolella tunnu vikaa olevan. Mittailin magneetosta tulevien johtojen ja puolan arvoja.
Ensiöpuolalta (eli magneetolta) tuli kyllä oikea jännite mutta vastus sitten oli n.100 Ohmin luokkaa vaikka se pitäs olla 18-30 Ohm.
Impulssikäämiltä pitäs tulla 3v jännite tai enemmän, mutta sieltä tuli vain 1v. Eli meneekö se vaihtoon?
Ja sytytyspuola, siinä pitäs olla tulpanhatun ja puolalle menevän johdon välinen vastus 12-21kOhm mutta mittari ei sano mitään? Maan ja puolalle menevän johdon välillä pitäs tulla 210 volttia muttei tullut kuin 150 volttia enimmillään. Meneekö puolakin vaihtoon? Mitähän pirua tuon kanssa tekee?

Jaa, kyllä ne sytytyspuolan vastukset on kunnossa. Tuli vaan pieni mittausvirhe. Mutta meneeköhän impulssikäämi ja ensiöpuola vaihtoon? Vai meinaako nuo heitot mitään?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 6.4.2011 23:28

Ei noin kauttaaltaan voi olla noin perseellään, joko sulla on rumu mittari tai kontaktit jossain huonot.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45

ViestiKirjoittanut suzukiana » 7.4.2011 0:40

No eihän ne nyt niin kauttaaltaan perseellään oo jos vaan impulssikäämillä ja ensiöpuolalla arvot perseellään ja sen takia sitte puolallekkin menee liian pieni jännite?
Mittari kyllä pitäs toimia ja ei siinä paljo voi kontakti häikkää olla ku ei oo johtoissa mitään liitoksia välillä mistä mittailin
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 7.4.2011 22:13

Joten syy kysymiseen ylipäänsä oli?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45

ViestiKirjoittanut suzukiana » 8.4.2011 0:20

Joo itsekki huomasin että vastasin jo osittain omaan kysymykseen mutta en oo varma että onko nuo pahoja heittoja. Eniten vaivaa tuo ensiöpuolan vastus ku heittää noin paljon että onko se liikaa. Meneekö se yleensä kerralla paskaksi vai voiko se vain kulua niin heikoksi että toimii jotenkin mutta kuitenkin rikkoo tulppia?
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 8.4.2011 8:47

mulla ainakin oli -99 vm suzukin piikissä mennyt käämi sököksi kun antoi heikon kipinän. Sen kun vaihdoin niin alkoin toimimaan hienosti, uusia käämejä saa esim. motomasterista. Tietysti sinun tapauksessa vika voi olla muuallakin mutta mulla oli juurikin tuossa käämissä.
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45

ViestiKirjoittanut suzukiana » 8.4.2011 15:27

Pitää ostaa ehjä käämi jos vaan löytäs jostai. Saako uutena mistään?
Jos jollain on tiedossa toimiva käämi niin voi laittaa yv:tä!