Oretna kirjoitti:Mä suosittelisin et hiot sen alkuperäsen suuttimen avarammaks, koska nois kaupan suuttimis o aika isot toleranssit. Eli hiot sen suuttimen puristamal ohutta hiomatahnaa paineel läpi, sillain et sun bensaseosta virtaa n. 5% enemmän mitä kesäkelil. Eli otat n.20 asteista bensaa (jossa öljy mukana), sit kokeilet kuinka paljon sen suuttimen läpi tulee tietyssä ajassa (mitä pidemmän ajan valitset, sitä varmemman tuloksen saat, sit rupeet hiomaan sitä ja aina välil kokeilet mikä on virtaus, sit ku virtaus on kasvanu sen 5%, ni homma on valmis.
ei se kuule iso oo. mulla on yamaha kesä säädöissä nyt ja pääsuutin on 500#. pitäs nyt talveks isompi vaihtaa.NoFear90 kirjoitti:Juu. Elikkä piikkinen honda (04) tarvis laittaa talvi säätöihin.
Peitänkö syylärit kokonaan vai osan niistä? Ja sit vakio suutin on 420 ja tk suutin on kokoo 37,5, vakio on 40.
aattelin laittaa pääsuuttimeks 440? ja isommilla pakkasilla laittaisin 40 tk suuttimeks. Minkä kokosia suutimia teillon?
Toi 420:kin kuulostaa musta piikissä isolta. eNpä sit tiiä?
Nii, ja jos ois vie jotain muuta vinkkiä talvee varten niin voipi kertoo
Onnittelut, sua on juuri vedätetty...!jsi kirjoitti:Oretna kirjoitti:Mä suosittelisin et hiot sen alkuperäsen suuttimen avarammaks, koska nois kaupan suuttimis o aika isot toleranssit. Eli hiot sen suuttimen puristamal ohutta hiomatahnaa paineel läpi, sillain et sun bensaseosta virtaa n. 5% enemmän mitä kesäkelil. Eli otat n.20 asteista bensaa (jossa öljy mukana), sit kokeilet kuinka paljon sen suuttimen läpi tulee tietyssä ajassa (mitä pidemmän ajan valitset, sitä varmemman tuloksen saat, sit rupeet hiomaan sitä ja aina välil kokeilet mikä on virtaus, sit ku virtaus on kasvanu sen 5%, ni homma on valmis.
Voisko joku vahvistaa tän. Epäilen aika vahvast et tollaset kotikonstein tehdyt mittaukset kusee vähintää yhtä pahast ku suuttimien toleranssit...
hmm en oo aivan varma mitä vipua tarkotat mutta kyllä varmaan sen huomaan kun kaasarin taas aukasen. Mun pitää säätää sitä koska sielä on vissiin pinta liian alhaalla. pyörä sammuu kun lähtee päästeleen isoilla kierroksilla ja vaihteilla.xQ kirjoitti:Ei välttämättä tarvi vaihtaa ku pääsuutin mut yleensä suutin sarja ois kyllä parempi.. Jan_ne89 miks sun pitää sitä säätää? Mut sitä voi säätää kohosta taivuttamalla sitä pikkuvipua mikä ohjaa neulaventtiiliä..