Onkohan sitä sun pyörääsi nyt säädellyt joku, joka ei ole muuta kuin kasannut palikat yhteen miten on sopimaan saanut.
Jos siitä läpän kulmasta puuttuu pala, niin se läpän avautuessa se kuitenkin vaikuttaa siihen käyntiin. Millainen se pyörä on alakierroksilla?
Kyllä tuon enskaversion pitäisi alkaa vetää jo kohta tyhjäkäynnin jälkeen, ei tosin laisinkaan siihen malliin kuin yläkierroksilla.
Sitten ymmärsin tuosta sinun selityksestäsi, että jonkin aikaa tyhjäkäyntiä käytyään siellä on kampikammiossa jo uimiseen asti seosta. Sekin voi olla yksi syy, jos tulppa on koko ajan märkänä, ja tällöin ei alakierroksillakaan tapahdu mitään. Eli kokeileppas nyt ensin niin, että säädät tyhjäkäyntisuutinta, neulaa ja pääsuutinta niin, että vaikka se kone siinä minuutin tyhjäkäyntiä kävisikin niin silti suostuu ottamaan kierroksia heti kun avaat kaasun (paikallaan, ja mihin asentoon vain).
Jos se roiskii öljyä potken päästä, niin se on liian rikkaalla.
Sytyn säätämiseen tarvitsen vauhtipyörän ulosvetäjän, maksavat luokkaa 20-50e. Sen jälkeen katsot vaikka kiksillä varmuuden vuosi, että mihin suuntaan se kone pyörii ja sen jälkeen säädät sitä levyä vastakkaiseen suuntaan -> aikaisemmalle. Muista lukita ruuvit ja pistä vauhtipyörä takaisin vaikka pulttipyssyllä/varmista riittävä kireys. Jos sytytys on hiukan aikasellaan, niin käynnistyvyys paranee ja alavääntö samoin, jos se on liikaa aikasellaan, niin kone alkaa potkia takaisin ja mäntään tulee sellaista rotan hiekkapuhallusjälkeä.
Mopolla metsään ja työntämällä takasin!