hirvee into päästä pistää pientä tarinaaa....
Eli, Ite SAIN ekan jamin kun olin 8v se oli siis 80cc yz vm-93. Pyörä toimi kuin kello, ikinä en siihen mitään huoltoja tehnyt. Taino, perusjutut, ketjujen kiristäminen/rasvaaminen ja ilmanputsarin pesu/öljyäminen, pyörä toimi kuin unelma, minun aikana ei mennyt mitään rikki. toisin ajo oli mitä oli mutta kumminkin. Ja mikä parasta, keulaan pommitin PUHDASTA PAINEILMAA ja hyvin toimi. =D Sillä sitten köröttelin kunnes alko crossi OIKEESTI kiinostamaan ja SAIN 125cc yz vm-95 kun olin 13. Yllätys yllätys pyörä toimi kuten pitikin, vaikka en siihenkään mitään sen kummempia huoltoja tehnyt kun en mistään mitään tajunnut. Pari vuotta ton jälkeen ajoin pyörän puuhun ja siitä väänty vaihde-akseli ja lohko halkesi stefan kohdalta. Akseli suoristettiin, lohko hitsattiin ja laitettiin uus stefa ja pyörä toimi taas. Olin 16v kun sen myin ja jälkeenpäin kuullut ostajalta pelkkää positiivista palautetta.
Sitten alko kisat kiinnostamaan ja 17vuotiaana OSTIN heti 250cc 4t suzukin vm-04.
Sitä sitten huollettiin joka ajon jälkeen.. Mutta se paska hajos heti parin kk jälkeen... No laitoin sen kuntoon ja ajoin sen kanssa, vaihoin männät venat sun muut. aina ajallaan mutta se paska lahoili vaan. No myin sen sitten ja ostin Yamaha yz 125 vm-04 kun olin melkein 18. Siinä vaiheessa kun sen ostin innostuin FMX'ästä.. Tähän jamiin on tehty kaikki männänvaihdot, laakereitten vaihdot , kankien vaihdot ym, perushuollot ajallaan kun nykyisin osaa vähän enemmän kuin sillon rossiaikojen alkutaipaleilla. Nyt se on mulla ollut puoli vuotta ja ei mitäääään vikaa..
On tuohon matkan varrelle mahtunut yksi ktm exc jota aloin vihaamaan ekan viikon jälkeen jonka sitten myin katumomolle kun olin pyörän omistanut 2viikkoa.
Tällä hetkellä luotan vahvasti jamijamiin =)
Oli tylsää ni pakko tarinoida lämpimikseen.