Kiinailmiöt

Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 7.4.2008 10:25

According to Zongsheng’s updated market investigation, some unrecognizable motorcycle producers counterfeited and are counterfeiting Zongsheng motorcycle engines and motorcycles. These illegal producers sold and are selling the counterfeited Zongsheng motorcycle engines and motorcycles in the name of Zongsheng the Original Equipment Manufacturer. These counterfeiting actions seriously infringe the intellectual property rights and the business goodwill of Zongsheng.

For the benefit of the users, any buyers of Zongsheng motorcycle engines or motorcycles can send the serial number of the motorcycle engines and motorcycle frames to the following email address to testify whether the products are the original products of Zongsheng Motorcycle Company. Zongsheng will be grateful to your understanding of the incontinences hereof arose.

Email: Authenticate@zsie.com

Information department of Zongsheng

Alkaa näemmä Zongshenia närästämään kun pienemmät kopioijat myyvät tavaraa Zongshenin nimellä.
Lifanilla myös jotain vastaavaa.
Mitä isot edellä sitä pienemmät perässä.
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 7.4.2008 21:35

Morjesta pöytään. Aihetta sivuten kerron oman kokemukseni kiinalaisesta enduropyörästä.

Joulukuussa 2007 äkkäsin lehdestä uuden "täysikokoisen crossipyörän" hintaan 790¤. Parin viikon kuluttua paketti oli koti ovella. Yllättävää oli että 16/19 tuumaiset renkaat olivat kumia. Myöskin polttoaineletkut oli jonkinlaista kumiseosta. Muuten viimeistely on taattua kiina laatua.

Ensimmäinen käynnistys tuotti päänvaivaa eikä ohjevihkosestakaan ollut apua. Rikastin vipu on kaasarin kyljessä pyörän "sisällä". Alkuperäinen akku ei jaksa pyörittä starttia eikä suostu ottamaan virtaa vastaan. Koneen käynnistyttyä saa rikastin vipua puljat edestakas lämmitys käytön aikana. Tyhjäkäyntiä kone käy vasta kuumana.

Ajettavuudeltaan pyörä on OK. Yläkierros tehoa, tai tehoa yleensäkkään ei ole. Sen siaan vääntöä on ala- ja keskikierroksilla "riittävästi". Alusta jättää paljon toivomisen varaa: mopon etuhaarukka ja lyhytjoustoinen takapää saa kuljettajan varomaan itsensä lisäksi peltisiä vanteita. Pyörä on raskas mutta matala.

KENELLE JA MIHIN KÄYTTÖÖN?

Mielestäni pyörä soveltuu kelle vain mopoiän ohittaneelle. Väännökkyytensä ansiosta helppokäsitellä ja istuin korkeus vain 800mm.
Parhaimmillaan pyörä on metssä ja montuilla. Pinetämiinusta tuottaa vaatimaton maavara.
Ei crossiradoille huonon alustansa vuoksi.
Ei jääradalle tehottomuutensa vuoksi.

Hyvä valinta aloittelijalle ja sunnuntaikruisaajalle.
Hinta laatusuhde: Neljä ja puoli tähteä
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 7.4.2008 22:01

Jani, lisäilin just päiväkirjaani vähän laihiskuvia Skaista. Siinä vasemmalta tarrojen jälkeen kuvassa näkyy hyvin mihin olen siirtänyt jalkatapit ja sivutuen kiinnityksen, sekä puuttuvat ulokkeet rongosta orkkis tappien paikan kohdalla.

Samua ei voi kyllä verrata näihin rungoltaan oikeasti enskapyörän mallisiin laitteisiin...
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 8.4.2008 9:29

Joo, käyn kattomassa ne heti!
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 8.4.2008 10:46

SMK:lle ei sulla ainakaan turhan paljon satulassa foamia ole jälkellä ;-). Olisit vielä vaihtanut ilmanputsarikotelon ja tankin paikkaa. Olisit saanut painoa vielä alemmaksi ja taaemmaksi. Tee uusi alumiini takahäkki missä on kiinteänä(kantavana) osana tankki? Painoa pois?

Uudesta mallista tuli eilen varaosa kuvasto. Se vahvisti sen että parempaa suuntaa on menty. Esim. ilmaputsari/kotelo on normi crossipyörä tyyppiä eikä kuten vanhassa mallissa oli vähän kiina disainia =). Takaiskariinkin on nyt molemmat säädöt ja iskari on kokonaisuudessaan pitempi(370->440mm). Löytyy helpommin läskillekin kuskille sopivia jousia ;-P.

BTW: Uudessakin pattonissa on jalkatapit ja muut hallintalaitteet valmiiksi jo kohdallaan ;)
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 8.4.2008 11:08

Saatko Toni kuvia näkösälle?
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 8.4.2008 17:11

Toni, ei toi siirto ole oikein toteutettavaissa. Pari probleemaa: isompana se, ettei sitä kaasarin lähtöä saa millään sellaiseen suuntaan, että putsari voisi sijaita yläpuolella. Pienemäpä se, ettei bensa virtaa kokokammion alapuolelta kaasariin. Ja niinkus kuvista vähän näkee vinkkiä, vain n. 3dl bensasta sijaitsee runkoputken yläpuolella, 2/3 tankilla enää alle 1dl. Eli aika alas se kaikki 5l on viety (tankista tuli liki litran isompi kuin piti, snif).

Ai mikä foami? Penkki on tehty itse lasikuidusta, senttiä vaille koko toi korkeus on pehmeetä ;-) Mutta penkkihän on tarkotettu vaan tiesiirtymille, kyl toi niis riittää ;-). Jos toi penkin lisämadalluskin huomioidaan, niin jakkara putos 45mm. Ainoo vaan et nettona se ei pudonnu enempää, koska edellinen pehmust meni sen verran sisään. Se vaan on enempi kesällä tiellä.

Hyvältä kuulostaa Patton. Skaissa muuten orkkis putsari on semmonen krossipyörämäinen, mutta väärässä asennossa, eli vaakatasossa. Jokos saitte sopparin aikaan?
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 8.4.2008 19:13

Alipaine bensapumppu kelkoista tai vastaavista vekottimista?

Tehtaan päähän olisi sopparit valmiina, mutta saa tuon työvoimatoimiston kanssa vääntää starttirahahakemuksen kanssa oikein tosissaan. On käsittelijät kipeenä jne... Perkeleen byrokraattinen systeemi kaikenkaikkiaan. Paljastan pyörän merkin ja mallin kun saamme LY tunnukset ja nimet paperiin.

Vanhassa mallissa oli putsari vaakatasossa. Uudessa pystyssä, normi asennossa. Mulla olisi hyvä varaosakuva koko takapäästä, mutta en saa sitä jostain syystä lähettyä kuvablogiin tai muihin gallerioihin. Omalla koneella saan sen auki, mutta kun sen lähettää johonkin galleriaan niin ne ilmoittaa että tiedosto viottunut????
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 8.4.2008 20:28

Ota Alt+Print Screen
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 10.4.2008 9:53

Tolla ainakin saa kuvan... kohta nä kiinalaiset vie jo kotaritkin hemmetti... meinaan kehitys kokoajan noissa nousee..
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 10.4.2008 9:59

Jani Virta kirjoitti:Tolla ainakin saa kuvan... kohta nä kiinalaiset vie jo kotaritkin hemmetti... meinaan kehitys kokoajan noissa nousee..

Intialaiset ehti ensin ;-). Uusin ktm power parts on turbaani.
En kyllä perhana saa tuollakaan tavalla kuvaa siirrettyä? Tämä kotikone muutenkin kyllä sekaisin. Pitänee kokeilla kaverin koneella muokata tuota kuvaa että saa sen näkyviin.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 15.4.2008 19:18

Tässä puutteellisen ilmakoneisen proton kuva. Huom. myöhemmin tulee vesipyssymalli, muuten sama laitos mutta vesikoneella ;-). Tulemme myymään myös tätä ilmakonetta.
Kuva
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 15.4.2008 19:51

Paljon tulee ilmakoneiselle hinta- paino- ja tehoeroa verrattuna vesikoneeseen.
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 15.4.2008 19:59

paljos hintaa ilma- ja vesikoneilla tulee olemaan?
Tällänen vois kiinnostaa kikkailu peliks :P
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 15.4.2008 22:16

Oi voi tuota runkoa...miks kaikki, miks kaikki? No jospa tuossa ei sitten ikinä tarvii päästä kaasariin käsiks...
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)