SMK) kirjoitti:No ensinnäkin ne ei ole mitään mukavuuslaitoksia. Perse puutuu ja tärinän takia puutuu siinä käkkiessä myös kaikki muu jalkapohjista ja sormista alkaen. 50km yksmittanen siirtymä tuntuu jo työltä (missä ei viihdy). Moottoritiellä nuo on ihan perseestä, ilmanvastus hoitaa sen. Lsäksi jos edes aiot maastossa poikkeilla, on nappulat ja rengaslukot lopullinen niitti kaikkiin yli 80km/h - nautintohaaveisiin. Parhaillana kisaenska on ajellessas hiekkateitä ja vain karttojen enää teiksi tunnistamia reittejä polun kautta seuraavalle. Enempi asfalttia -> hanki kevyehkö matkaenska. Pääosin teitä -> hanki isompi matkaenska. Mun näppiin ainakin toi tärinä on kaikkein merkitsevin tekijä ja 450cc kisakilpipelejä on silloin tasan kaks vaihtoehtoa Yamaha WR 450 ja Sherco 4.5i. Itselläni on 2.5i Sherco kilvissä ja sillä olen juuri em. "tiettömiä teitä" -safaria ajellut yli puolet sen km-määrästä. On tullut vääjäämättä mieleen -04 kevät Jampin vastaavalla. Muut valkokilpiset on olleet pettymyksiä ja pahimmat tärisijät olleet kawa ja kotari. Joku Honda NX 250 taas ei paljon tärise, ei paljon kuljekaan, muttei paljon painakaan, muttei ole mikään ilonaihe sen isommissa nopeuksissa kuin kisapelitkään.
No niin kiitos vinkeitä mutta mitään matkamopoa en ole etsimässä vaan ns. kyläpyörää. Ja eniten kiinostaisi kotarin 525 ja husabergin 550 ja 650. niin jos jollakin on niistä ja muistakin kisapyöristä kokemuksia niin mielelläni niistä lukisin. Ja tiedän että huoltaa pitää reilusti enemmän kun matkaenduroita mutta kaikella on hintansa.