Renkaat/Piikit

SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 30.10.2010 0:34

Nyt on taas 1 pinna takavanteesta poikki... Alan kyllästymään noihin katkeileviin pinnoihin, joten ajattelin et ostan uuden pinnasarjan, mutta mietin, että mitenköhän tuo pinnaus sitten oikeasti toteutetaaan kotikonstein :s

Olis kiva jos joku vois kertoa et miten saan vanteen viel joskus suoraks, eli mikä on sitte oikeesti se järjestys ja tyyli; et pitäskö ottaa aina yks kerrallaan pois ja laittaa samantien uus tilalle??
(voi linkittää myös jotku ohjeet?)
Ja sit et kuinka kireeks ne uudet pinnat pitäs oikeesti kiristää, kun ei ole momenttiavainta. Kiitoss! ;)
norjanmies
Pyörä:
husaberg fe390 ja husaberg fs550e
Liittynyt:
3.8.2008 21:37

ViestiKirjoittanut norjanmies » 31.10.2010 22:30

jos jollain tarvetta 19 tuumaselle piikki kumille niin laittakaa yv:tä nyt lähtis halvalla ei mairittelevassa kunnossa mutta kyllä sillä alku talven päästelee kun ei tarvitse sääliä ja merkki oli bfgoodridge ja hintaa 40e ja sijainti kouvola
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 31.10.2010 23:56

Simpleman, pistä googleen sirkun endurosivut ja sieltä löytyy.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 4.11.2010 11:36

Kertokaapas, tekeekö noilla halvemmilla piikkikumeilla (esim. kings) mitään? Lähinnä taakse pitäs uus enskapiikki saaha, eteen löytyy vielä pari kohtuukuntoista. Opiskelijabudjetilla ei oikein meinaa trelleborgiin olla varaa, kun luultavasti pitäs käydä pyörää läpi muutenkin talvella. Tietty varmaankin vois kestää huomattavasti paremmin. Ajo ei ammattitasoa vielä ole, mutta kyllä vauhtia riittää. Joskus tuli ostettua käytettynä dunlopin takakumi, josta ei jääny kovin hyvä kuva. Liekkö paskottu liian kovilla paineilla, kun piikit taittuneet reilusti taaksepäin, vaikka yhtään piikkiä ei ollut irronnut? Siinä ei pitoa tuntunut enää löytyvän, vaikka paineet olivatkin sopivat. Suositelkaapa hyviä hintalaatusuhteella varustettuja kumeja! Ehkä hieman enemmän kestävyyttä hakusessa, kuin maksimaalista pitoa. Ajo oikeastaan pelkkää kantojen kiertelyä tai spooria.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 4.11.2010 16:20

-Riuku- kirjoitti:Kertokaapas, tekeekö noilla halvemmilla piikkikumeilla (esim. kings) mitään? Lähinnä taakse pitäs uus enskapiikki saaha, eteen löytyy vielä pari kohtuukuntoista. Opiskelijabudjetilla ei oikein meinaa trelleborgiin olla varaa, kun luultavasti pitäs käydä pyörää läpi muutenkin talvella. Tietty varmaankin vois kestää huomattavasti paremmin. Ajo ei ammattitasoa vielä ole, mutta kyllä vauhtia riittää. Joskus tuli ostettua käytettynä dunlopin takakumi, josta ei jääny kovin hyvä kuva. Liekkö paskottu liian kovilla paineilla, kun piikit taittuneet reilusti taaksepäin, vaikka yhtään piikkiä ei ollut irronnut? Siinä ei pitoa tuntunut enää löytyvän, vaikka paineet olivatkin sopivat. Suositelkaapa hyviä hintalaatusuhteella varustettuja kumeja! Ehkä hieman enemmän kestävyyttä hakusessa, kuin maksimaalista pitoa. Ajo oikeastaan pelkkää kantojen kiertelyä tai spooria.


Ittellä harrastusajossa Kingsit on kestänyt hyvin. Ajoin renkaat sisään nastoittajan ohjeistuksen mukaan. Irronneita nastoja talven ajeluiden jälkeen oli pari kappaletta. Suurimmalti osalti tuli ajeltua jäällä, mutta enskaakin tuli paukuteltua.
KTM250SX
Liittynyt:
13.9.2009 10:32

ViestiKirjoittanut KTM250SX » 4.11.2010 17:29

-Riuku- kirjoitti:Kertokaapas, tekeekö noilla halvemmilla piikkikumeilla (esim. kings) mitään? Lähinnä taakse pitäs uus enskapiikki saaha, eteen löytyy vielä pari kohtuukuntoista. Opiskelijabudjetilla ei oikein meinaa trelleborgiin olla varaa, kun luultavasti pitäs käydä pyörää läpi muutenkin talvella. Tietty varmaankin vois kestää huomattavasti paremmin. Ajo ei ammattitasoa vielä ole, mutta kyllä vauhtia riittää. Joskus tuli ostettua käytettynä dunlopin takakumi, josta ei jääny kovin hyvä kuva. Liekkö paskottu liian kovilla paineilla, kun piikit taittuneet reilusti taaksepäin, vaikka yhtään piikkiä ei ollut irronnut? Siinä ei pitoa tuntunut enää löytyvän, vaikka paineet olivatkin sopivat. Suositelkaapa hyviä hintalaatusuhteella varustettuja kumeja! Ehkä hieman enemmän kestävyyttä hakusessa, kuin maksimaalista pitoa. Ajo oikeastaan pelkkää kantojen kiertelyä tai spooria.

mulla ja muutamalla kaverilla on ollu noita kisakoneen nastoittamia kigsejä (320 piikkiä) ja on kyllä kestäny tosi hyvin. viimetalvena ostin ja 60h tuli viime talvena ajettua rossia/spooria ja viälä alle kehtaa laittaa täksikin talveksi. vähä nastoissa kulumaa mutta ei irronneita tai katkenneita nastoja.
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 5.11.2010 13:31

Kiitokset vastauksista! Pitänee käyvä kyselemässä paikallisista puljuista hintoja ja selata nettikaupat läpi. :)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 7.11.2010 0:54

Kestävyys etusijalla -> ostat Motorenkaan jälleenmyyjältä spoorinastotun trellikan, nykyään Mitas-merkillä mut sama gummi ja sama kuvio, malli 244. Kaikki muut on kestosta pois. Pidon suhteen valinta on Metzeler, Duell tukkuu niitä harvempinastasia joissa on todella pitoa, mut kaikissa metzelereissä kesto on surkee. Itselle valinta on nykysin aina kompromissi, Michelin on mukava ajaa ja pito hyvä, mutta etenkin etusista ainoostaan Motorenkaan täysnastanen kestää edes jotenkin, vajaanastanen on halpa mut kesto surkee.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 7.11.2010 1:26

Simpleman111 kirjoitti:Nyt on taas 1 pinna takavanteesta poikki... Alan kyllästymään noihin katkeileviin pinnoihin, joten ajattelin et ostan uuden pinnasarjan, mutta mietin, että mitenköhän tuo pinnaus sitten oikeasti toteutetaaan kotikonstein :s

Olis kiva jos joku vois kertoa et miten saan vanteen viel joskus suoraks, eli mikä on sitte oikeesti se järjestys ja tyyli; et pitäskö ottaa aina yks kerrallaan pois ja laittaa samantien uus tilalle??
(voi linkittää myös jotku ohjeet?)
Ja sit et kuinka kireeks ne uudet pinnat pitäs oikeesti kiristää, kun ei ole momenttiavainta. Kiitoss! ;)

no jos se vanne ei ole toivottoman näköinen, niin pura kokonaan ja kokoa uusilla pinnoilla(alkuperäiset tai symoticin pinnat), homma ei ole vaikea, itsekin sen tein viime talvena ekaa kertaa ja hyvä tuli. ,ainakin -98 cr hondassa symoticin pinnoilla tuli "laakista" tip top, viiden ajotunnin jälkeen hieman löystyivät(alarunkoon tuli"käytön jälkiä" myös), ..jos mietityttää, nii laita yv, voin poiketa jelppaamassa.
|ni-ko|
Pyörä:
Ktm Exc
Liittynyt:
13.9.2008 16:27

ViestiKirjoittanut |ni-ko| » 18.11.2010 18:05

Olisiko jollain myydä 18/21 tuumaset enskapiikit? Tai saisiko jostain halvalla uusia renkaita? Renkaissa ei tarvitsi olla paras mahdollinen pito, enempi merkitystä että kestäävät ajaa, eikä piikit lentele heti irti? Onko noilla merkeilla miten huomattavia eroja tuossa pidossa/kestävyydessä?
veke42
Liittynyt:
1.2.2010 21:10
nastakumit

ViestiKirjoittanut veke42 » 18.11.2010 19:42

nasta renkaita käytettyjä löytyy 21" alk 70e 18" myös
kuvija löytyy ym tietoja on poistosivulla
http://www.kolumbus.fi/veikkolaakso
Motonen
Pyörä:
Kaikenlaisia
Liittynyt:
26.3.2009 15:29

ViestiKirjoittanut Motonen » 19.11.2010 17:12

Kumpi leveys ois parempi piikkiseen 110 vai 100? Rossirengas kyseessä. Tulis ajeltua pitkälti radalla.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 20.11.2010 0:09

Mulla olis kaupan 18/21" pari AC-10, ajettu 300km valkokilpisellä pikkunelarilla, eli siinä 12-13l, on jokseenkin uudenveroset. Uuden takarenkaan hinnalla saat ne, etunen on se täysnastanen eli kestävämpi eli ei mikään "säästö"malli.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
enFearles
Pyörä:
Suzuki 125, KTM 125 Supermoto, Kawasaki 125
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
16.10.2010 13:26

ViestiKirjoittanut enFearles » 24.11.2010 18:00

Motonen kirjoitti:Kumpi leveys ois parempi piikkiseen 110 vai 100? Rossirengas kyseessä. Tulis ajeltua pitkälti radalla.



110 levee on talvelle parempi..
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 24.11.2010 18:53

Onko näillä kahdentyyppisillä renkailla jotain oleellisia eroavaisuuksia ajo-ominaisuuksissa?

Kuva
Kuva

Kummatkin ovat siis eturenkaita, vaikka tuo toinen takaselta näytääkin..
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen