Huolto & korjaus

Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Seppoman » 10.11.2012 21:30

Ostin rossin ja nyt ois aika putsata ilmanputsari. Eli otin irti paskasena ja heinän siemenillä täyttyneenä. Sitten puristelin sitä dieselissä astian päällä ja dippailin takasin astiassa olevaan dieseliin. Noh huomasin ettei tuu mittään ja pesin lavuaarissa vedellä pois siemenet, isoimmat lähtikin. Sitten yritin vielä liuottaa astiassa pois loput roskat mutta ei lähe millään! Putsarikin on ruskea, vaikka melko uusi. Mitä tein väärin, vai tarvisko lisätä dieseliä kun kummiskin sekottuu siihen ilmanputsariöljyyn? Ei innostas noi kalliit pesuaineet, kun mopon putsaritkin tuli bensalla/dieselillä puhtaaksi, ja jos hajoo nii ostan uuden.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 10.11.2012 23:40

Kokeileppa lamppuöljyä, toimii hyvin putsariin ja ketjuihin myös. Samalla öljyllä voi pestä monta kertaa. Itse pesen aina ensin lamppuöljyllä ja sitten kuumalla fairyvedellä, muutemat huuhtelut perään ja kuivumaan. Jonkun verran hommaa, mut jos pesee useamman putsarin samalla ni ei hirveä rupeama.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 10.11.2012 23:54

Itse olen aina ostanu uudet putsarit heti pyörän tullessa, koska ei niistä edellisistä omistajista kuitenkaan tiiä miten ne on niitä putsaillu tai kuinka kulahtaneita ne oikeasti on.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 11.11.2012 21:09

Itellä ku tää enskapöörä katukäytössä ni ei niin nopee likaseks mee. Nii aina suoraan ostellu uusia tilalle.
Pöö
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 11.11.2012 21:27

Apuja ajoituksen säätöön hondassa. Eli kaikki merkit ovat kohdillaan, mutta yhdestä en ole varma:
Kuva

Tarvitsisin hiukan selvennystä miten noiden merkkien kuuluisi olla? Ohjekirjassa ei ollut mitään mainintaa kyseisistä merkinnöistä.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 11.11.2012 21:56

Kannattaa laittaa ennemmin ne merkit sieltä kytkimen puolelta ison kuusiokolotulpan alta kohdalleen(=yläkuolokohta) ja sitten laittaa nokkarattaan ajotusmerkit linjaan kannen tiivistepinnan suuntaisesti, samalla nokkien osoittaessa taakse yläviistoon.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 11.11.2012 22:39

Joo siis kytkimenpuolelta ja nokkarattaan merkit ovat jo kuten pitääkin, mutta kuvan merkkejä ihmettelelin että onko mitään tekemistä ajoitusten kanssa ja miten niiden pitäisi sijoittua, jos kaikki muut merkit täsmäävät.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 11.11.2012 22:53

No mulla on edellinen omistaja piirrelly hianoja kuvia noista merkeistä, ja jos niitä oikein tulkitsin niin:
Konetta pyörittäessä oikeaan suuntaan, on viimeinen näistä vauhtipyörän 3:sta merkistä kohdillaan silloin kun nokat on eteenpäin ja nokkarattaan merkit taas tiivistepinnen suuntaisesti.

En sitten tiiä mitä hyötyä tosta käytännössä on mutta kai se joku viimehetken varmistuskeino on vaan. Kahden ensimmäisen merkin käyttötarkoituksesta en ole täysin tietoinen, mutta varmaan liittyvät enemmänkin sytytykseen kuin ajoitukseen..?
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 11.11.2012 23:14

Vauhtipyörän merkit ovat kuten edellisessä kuvassa, kun muut merkit ovat näin:

Kuva

Kuva

Ajoitukset nyt siis aivan kohdallaan?
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 11.11.2012 23:18

No kaiken järjen mukaan pitäisi kyllä. :)
^mikkis^
Pyörä:
Honda crf 250&450
Liittynyt:
12.5.2011 19:33
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ^mikkis^ » 11.11.2012 23:59

Ajoitus vaan on helpompi tarkistaa tuolta mangnetosta kuin tuolta kytkimen puolelta, menee meinaan helposti hampaan pieleen.
mheinonen
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
29.3.2007 10:43
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mheinonen » 12.11.2012 7:17

Mistäpä kannattaa kysellä Mikunin kaasariin varaosia? Pyörä on -07 honda cr 250. Hakusessa on se hahlomutteri luistin sisältä mihin kaasuvaijerin pää tulee kiinni.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mikulov » 12.11.2012 10:54

nakkilan pyörä ja mopo.
McInen
Pyörä:
Ducati ST2, Honda CRF450-06
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
4.2.2003 19:56
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut McInen » 12.11.2012 15:53

Minun mielestäni nuo magneeton merkit menevät niin, että tuo ensimmäinen merkki on sytytysmerkki eli tulppa iskee kipinän silloin. Toinen merkki on yläkuolokohta eli mäntä on silloin ihan ylhäällä. Eli kun mäntä on ylhäällä, niin tulisi myös muiden merkkien olla kohdallaan.
V-2
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 12.11.2012 19:27

jees ja kuten kuvasta näkyy, niin toinen merkki näyttäisi olevan kohdallaan kun muutkin merkit täsmäävät?