Suzuki RM

markuuusss
Liittynyt:
24.4.2012 21:11
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut markuuusss » 24.6.2015 22:44

Pitää tutkia.
JVEL
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
9.5.2013 18:53
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut JVEL » 28.6.2015 13:06

Morjes, onkos kellään ollut sähköongelmia 90' luvun puolikkaissa 2t RM:issä? Itsellä 94' vuotinen, ja ongelmana kipinä. Ensi alkuun kipinä näytti erittäin heikolta, mutta lähti kyllä käyntiin ja toimi moiteetta. Eräänä päivänä tallissa seisomisen jälkeen oli kipinä kokonaan kadonnut. Kaikki johtoliitokset on kunnossa jne. Uuden impulssikäämin olen vaihtanut, sekä kokeillut lukuisilla eri tulpilla/tulpanjohdoilla/hatuilla. Eikös tuo heikko kipinä olisi voinut viitata puolan rikkoutumiseen? Oudoin asia tässä on se, että puolalle kyllä tulee virta, muttei eteenpäin, ja sama oire molemmilla puolilla, ja toinen on toimivasta pyörästä otettu...

Jos jollain löytyisi valostaattoria ja CDI:tä lojumasta, niin YV:tä saa laittaa. Ei oikein muuta ratkaisua keksi, kuin laittaa suosiolla uusi boxi ja virtapää, niin pääsisi ajamaankin, ja olisipahan varman päälle.
Like2run4fun
Pyörä:
-90 Suzuki RMX 250 goes 21st century
Liittynyt:
2.7.2015 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Like2run4fun » 7.7.2015 23:05

Osaiskos joku kertoa että sopiiko -90 250 rm:ään uudempaa tankkia ja näin myös uudempien mallien katteita.
"Ne piirtää kel on liituu..."
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut .Juho » 8.7.2015 12:48

Tarkoitatko '94-95, '96-00 vai '01-09 vuosimallien RM125/250 tankkia ja katteita?

'90-luvun Rämässä on samanlainen runko, kuin Suzuki TS125R vm. 1989-1997 kevarissa.
Eli voin kokemuksen perusteella sanoa, että vaatii paljon rungon muokkausta, jotta '01-09 Rämän muoviosat ja takahäkin ja penkin saa siihen sopimaan järkevästi (ks. galleria --> Tessu).
markuuusss
Liittynyt:
24.4.2012 21:11
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut markuuusss » 8.7.2015 21:14

Palaan vielä tuohon pakoaukonsäädin hommaan.
Tosiaan heti kun kytkinkopan avaa niin sielä näkyykin sen alapään mekanismit, oli päässyt pomppaamaan sellasesta urasta pois. Mutta sai helposti kohdalleen.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut .Juho » 10.7.2015 11:01

Onks näissä '03 tai uudemmissa RM125 crosseissa ollut vaihteiston kanssa ongelmia?
Luin jotain TT:n topikkia, jossa oli moni kertonut ongelmista RM125/250 ja RM-Z250/450 vaihteiston kestävyyden kanssa.

Ykskin oli ajanut vain 25h, ennen kuin oli vaihteisto mennyt solmuun. (RM-Z250 '10)
Like2run4fun
Pyörä:
-90 Suzuki RMX 250 goes 21st century
Liittynyt:
2.7.2015 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Like2run4fun » 12.7.2015 22:44

Kiitoksia vastauksesta ja semmonen vielä et löytyykös euroopasta alle 40z takarattaita. Pienempi parempi, 39z on pienin mitä löysin ebaystä.
"Ne piirtää kel on liituu..."
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut .Juho » 12.7.2015 23:08

Teettämällä saat pienempää, jos keskiön pulttijako mahdollistaa sen.

Mihin käyttöön on tulossa, kun niin pientä takarissaa tarvitset?
Onko minkä kokoinen eturatas?
Like2run4fun
Pyörä:
-90 Suzuki RMX 250 goes 21st century
Liittynyt:
2.7.2015 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Like2run4fun » 12.7.2015 23:57

Tarkalleen pyörä on RMX, eli kadulle meinasin tollasta välitystä. Tuli hankittua tommonen peli, enkä löytänyt muualta järkevää keskustelua. Vinkatkaa jos on topic johon meikäläisen kysymyset sopii paremmin.
"Ne piirtää kel on liituu..."
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut .Juho » 13.7.2015 1:28

Käytännössä ihan sama pyörä kuin RM, mutta vain enduro varustuksella.
Taitaa siinä olla pidemmät vaihteistonkin välitykset.

14-41 välityksillä ja 140/80-18 takarenkaalla @ 100km/h n. 5 250rpm.
http://www.gearingcommander.com
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 13.7.2015 16:15

.Juho kirjoitti:Onks näissä '03 tai uudemmissa RM125 crosseissa ollut vaihteiston kanssa ongelmia?
Luin jotain TT:n topikkia, jossa oli moni kertonut ongelmista RM125/250 ja RM-Z250/450 vaihteiston kestävyyden kanssa.

Ykskin oli ajanut vain 25h, ennen kuin oli vaihteisto mennyt solmuun. (RM-Z250 '10)
Ajoin noin 200h -07 RM suikalla enskaa ja sitä ennen oli ajettu suunnilleen saman verran ja minun aikana laitettiin 2 ja 3 rattaat kun kytkentähampaat kului ja alkoi heittää vaihdetta pois päältä,sitä ennen oli laitettu 2 rattaat ja oli tosi kovalla käytöllä silloin uutena crossissa ja endurossa.Ei aiheuttanut mitään täystuhoa ja ajamalla pääsi metsästä pois. Eli en pidä sen huonompana kuin muitakaan japseja.Muistelen että jollain tais tulla vähän enempi laittoa kun hajosi vetarin laakeri totaalisesti. Materiaali on aikapaljon pehmoisempaa kun eurooppalaisissa. Nyt olen ajellut 450 jammulla ja siihenkin on kerran rattaita uusittu laatikkoon
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut .Juho » 13.7.2015 18:28

Kiitos vastauksesta!

250cc 2-T kiinnostaisi enemmän, mutta niiden hinnat on ihan pilvissä (Rämän ainakin), verrattuna 125cc.

Nyt saa ~1 600€:lla 2006 RM125:n, vasta rempattuna.
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 13.7.2015 20:02

Mun pyörä oli 250,oli muutettu enskaksi ja toimi kyllä minun makuun ihan kivasti
Like2run4fun
Pyörä:
-90 Suzuki RMX 250 goes 21st century
Liittynyt:
2.7.2015 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Like2run4fun » 13.10.2015 0:03

Omassa 250cc:ssä alkaa olla putki aika nautittu, niin mites näissä sopii putket eri vuosimallien välillä? Pyörä on vuosimallia -90.
"Ne piirtää kel on liituu..."
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 25.4.2016 0:51

Mistä ihmeestä johtuu tuo RM250 2k5 aivan saatananmoinen jano? Siinä ajassa kun muitten mopoista oli joku 1-2l menny niin omaa sai jo olla tankkaamassa. Ihan rauhallista tahtia mettäenduroa vedettiin ja sain kyllä helposti 16l kulutettua lyhyessä ajassa. :roll:

Hiljaa ajaessa haisee bensalle, jopa niin että takana/lähellä ajavat haistavat sen. En vain keksi mistä se tulee. Paikoillaan olen koittanu kallistella ja pomppia pyörän päällä joka suuntaan muttei ei tulvi/vuoda mistään, sama juttu vaikka olisi kone käynnissä.

Haisee nimenomaan bensalle eikä pakokaasulle.

Tuosta puuttuu se letku ja 1-tie venttiili tankinkorkista, ja sieltähän kyllä kusee niin lujaa kuin vain ehtii jos makaa selällään jossain ojassa, mutta vähän tuntuu kaukaa haetulta että oikeinpäin ajaessa sieltä kusisi monta litraa tunnissa. Ei ainakaan ajaessa huomaa eikä vaatteet löyhkää bensalle tai muutenkaan ole vuotamisen merkkejä tankin kylessä. :roll:

Kaikki ideat tervetulleet koska tuo kulutus on aivan järjetöntä, ei oikein kauas uskalla mennä autolta seikkailemaan kun tietää että kohta on tankki tyhjä. Ja on ihan timmi ja säädöissä oleva peli noin muuten, ehkä vähän rikkkaalla käy.

Pitemmän aikaa kun jotain hidasta reittiä ajaa matalilla kierroksilla niin röpeltää keskikierroksilla ekassa täyskaasuvedossa, joten neulaa olis varmaan varaa laskea hieman? Olisikohan kulutus siitä kiinni?

2h ajon jälkeen oli juuri putsattu takalokarin kylki aivan mustan peitossa taas, en tiedä liittyykö asiaan mutta mainitsempa kuitenkin.

Pyörässä Doman putki ja X suuttimet/ neulan asento. Omistanut/ ajanut pyörällä vasta 3h rauhallista tutustumisajoa ja pari tankillista mennyt.
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!