Männät

uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 6.6.2007 23:45

Baron kirjoitti:Noniin, eli viime viikolla pistin uutta mäntää tulemaan ceeärrään motocross-X:stä mutta mäntää ei ollut näkynyt ja eilen jo koitin jyrkille soittaa ja tänään sitten jyrki soitti mulle.

Eli mäntä oli ilmeisesti lähtenyt väärille teille ja nyt Jyrki soitteli ja pahoitteli mokaa ja kyseli että haluaisinko ottaa wössnerin männän jota saisi heti vai odottaa vertexiä, jota tulisi perjantaina.
Wössneriin kuitenkin päädyin kun hommalla alkaa olla jo vähän kiire.

Eli minkälaista kokemusta porukalla on noista wössnerin männistä? Itsekkin olen tähän asti pitänyt vain vertexejä ja hyviä mäntiä ovat olleetkin mutta nyt vähän pakon edessä joutuu merkkiä vaihtamaan.


no mulla on ollu jarrupalat ko. lafkasta tilauksessa tammikuusta 07, ei kuulu ei näy..... perseeestä koko meininki.
Allekirjoitus poistettu. *****
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 7.6.2007 0:31

No oliko tässä sitten kyse jääradasta? Lajia enempää tuntematta olettaisin, että valumäntä ei kestä loppuunkuluakseen kuin 1/5 tunniesta, mutta takomäntä voipi aika suurella todennäköisyydellä leikata ennenaikaisesti kiinni.

Sun jarrupaloista en tiedä, enkä halua Jykän puljua lähteä haukkumaan, mutta kyllä itsekin tilasin Indystä jarrupalat viimeksi. Tosin paljolti siksi, ettei 1vrk olis kerinny saada Belgiasta. Soita!!! Jykälle, uskoisin, että tilaus ei ole mennyt perille, ei tuo ole häneltä normaalia.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 7.6.2007 9:22

SMK;-) kirjoitti:No oliko tässä sitten kyse jääradasta? Lajia enempää tuntematta olettaisin, että valumäntä ei kestä loppuunkuluakseen kuin 1/5 tunniesta, mutta takomäntä voipi aika suurella todennäköisyydellä leikata ennenaikaisesti kiinni.

Sun jarrupaloista en tiedä, enkä halua Jykän puljua lähteä haukkumaan, mutta kyllä itsekin tilasin Indystä jarrupalat viimeksi. Tosin paljolti siksi, ettei 1vrk olis kerinny saada Belgiasta. Soita!!! Jykälle, uskoisin, että tilaus ei ole mennyt perille, ei tuo ole häneltä normaalia.


ei ollu jääradasta varmaan kyse, mutta siellä mäntä joutuu kaikkein kovimmalle. Litramääräänä vertex kestää yli 200l, asso n. 150l Noilla määrillä rengas alkaa päästämään ohi, ja mäntä alkaa olemaan aika karkea. Ei se takomäntä mitään tuohon auta.

Täytyy kysellä jarrupaloista joskus, mitäpä minä niillä kesällä enää teen. Ei siinö kyllä tuolta motocross-x:stä on tullut ihan ok kamaa, suht. hyvään hintaa.
Allekirjoitus poistettu. *****
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 7.6.2007 13:28

Ja se Vertex oli varmasti valu- eikä takomäntä?
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 7.6.2007 14:41

SMK;-) kirjoitti:Ja se Vertex oli varmasti valu- eikä takomäntä?


kyllä 90¤ hintainen valunen. Niitä alkaa olla jo kokoelma käytettyinä.
Allekirjoitus poistettu. *****
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 7.6.2007 16:24

En tohtisi epäillä kykyäsi erottaa niitä toisistaan, joten kysyn vain: oletko katsonut sisään? Nimittäin ei se kotarin piikkiin takomäntäkään enempää maksanut.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 7.6.2007 16:46

SMK;-) kirjoitti:En tohtisi epäillä kykyäsi erottaa niitä toisistaan, joten kysyn vain: oletko katsonut sisään? Nimittäin ei se kotarin piikkiin takomäntäkään enempää maksanut.


Kyllä se valumäntä on. Ihan erilainen muutenkin kuin Asso.

Esim. tuolla sanotaan http://www.motorhelmets.com/htm1/engine ... qvarna.htm

VERTEX PISTONS

• Kits are cast aluminum alloy (not forged) with an 18-20% silicone content, which
produces a light but strong piston. Piston skirts are Bisulphide-coated for faster
break-in time and increased piston life. All pistons are heat-treated with a
T-5 hardening and tempering cycle
• Standard pistons and components are O.E.M. replacements
• Most Vertex pistons are made for standard size cylinder only, except the CR500,
Banshee and Blaster
• A, B, C, and D piston sizes are 0.01mm variations in the piston size to increase or
decrease the clearance within the cylinder, except for overbores
• Race pistons are available for a variety of models and are built for
higher compression and more horsepower. A single ring is used on all race
pistons reducing frictional drag and giving higher RPMs
• Race gas is recommended for all Vertex race pistons
• Kits include piston, ring, piston pin (wrist pin) and circlips
• Replacement rings are sold individually, order 2 for dual-ring pistons
Allekirjoitus poistettu. *****
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 7.6.2007 17:15

No joo, tuo 1-renkaisuus on pois kestoiästä enempi kuin se antaa, jossain puunkierrossa. Jäällä ehkä toisinpäin. Muuten ihan vastaavia kehusanoja kuin muillakin valmistajilla, mutta ei siis epäilystäkään valmistusmenetelmästä.

Eipä vaan oo sitten -05 tarvinnu miettiä minkä männän ostais ;-) ja nykyään ei vissiin tarvii ostaa mitään. Paitsi Shercoon 2-satku kittiä. On muuten suht huokeet osat noihin trialeihin vs. enskat ja krossit, jopa täysin sama osa maksaa esim. 1:2.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 7.6.2007 20:44

SMK;-) kirjoitti:No joo, tuo 1-renkaisuus on pois kestoiästä enempi kuin se antaa, jossain puunkierrossa. Jäällä ehkä toisinpäin. Muuten ihan vastaavia kehusanoja kuin muillakin valmistajilla, mutta ei siis epäilystäkään valmistusmenetelmästä.

Eipä vaan oo sitten -05 tarvinnu miettiä minkä männän ostais ;-) ja nykyään ei vissiin tarvii ostaa mitään. Paitsi Shercoon 2-satku kittiä. On muuten suht huokeet osat noihin trialeihin vs. enskat ja krossit, jopa täysin sama osa maksaa esim. 1:2.


Saa nähdä kestääkö tuo mun toinen laite (husaberg) niin kauan, että joutuu mäntää hommaamaan. Siihen ei taida saada muuta kun alkuperäsen, tai wössnerin.
Allekirjoitus poistettu. *****
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 7.6.2007 22:21

Ihan turhaa muuten lainata justiinsa edellinen teksti...
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 7.6.2007 22:38

SMK;-) kirjoitti:Ihan turhaa muuten lainata justiinsa edellinen teksti...


hohhoijakkaa.. kun lainaa tekstin, niin ei tule väärinkäsityksiä ja tälläistä saatanan sillisalaattia, mitä tämä voorumi on.

anyway jos nyt vielä jotain männistä, niin porailetteko pakokannaksen kohdalle ne rei'ät yleensä?
Allekirjoitus poistettu. *****
MotoXer
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
2.2.2006 11:38

ViestiKirjoittanut MotoXer » 7.6.2007 23:15

Omasta Vertexistä tuollaset reiät löyty ja "voitelu-ura" niiden välistä ja olivat jälkeenpäin tehdyt, Wössnerin ku laitoin tilalle niin jätin nuo tekemättä eikä mitään omgelmia ilmaantunut. Kyllä se varmaan ois hyvä tehdä nuo, mutta enpä jaksanut. Ainakin jossain Wisecoissa nuo löytyy vakiona, onkohan muillakin mäntävalmistajilla ?
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 8.6.2007 0:38

Kyllä mä oon porannu ne reiät.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 8.6.2007 11:29

No sekin on totta, ui jui, mutta silloinhan voisi selvyyden vuoksi lainata pätkän ja napsia suurimman osan pois. Kunhan ehdotin, jos vaikka joku kilometrilainauksien harjoittaja sattuisi lukemaan myös...
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 8.6.2007 15:10

SMK;-) kirjoitti:No sekin on totta


näinkö, tulee helposti vaan puoli totuutta :D Itse porailin aluksi vaan yhden rei'än, nyt kaksi, ja näyttäisi pakokangas pysyvän parempana.
Allekirjoitus poistettu. *****