iskarien säätäminen

hondacrf
Pyörä:
Aprilia sx 50
Liittynyt:
2.6.2010 20:19

ViestiKirjoittanut hondacrf » 7.6.2010 8:48

saatoinmpa kattoa väärin mutta ei se ainakaa 15e maksanut. castrollia oli
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 8.6.2010 0:07

Just joo, castrolit myydään hei PUOLEN litran pulloissa ja hinta on lk. 10e/pll!
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
mikaman
Pyörä:
Honda
Liittynyt:
9.4.2005 13:42

ViestiKirjoittanut mikaman » 9.6.2010 10:35

hondacrf kirjoitti:pitäskö ne laittaa sinne jollakin lääkeruiskulla?
OA243 kirjoitti:No laita vaikka lapiolla, kunhan kaikki menee sisään.


Kiitän aamupäivän nauruista :D
"Vitusta tänne tultiin ja päin vittua täällä myös menee" - Tommy Taberman
Rautane FC
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 4.9.2010 18:27

Piti tossa säätää kotarin takaiskarin vaimennusta kun tuntu olevan liian jämäkkä. Menovaimennuksen säätö onnistu yläruuvista hyvin, kokeilin heittää tehdasasetuksille. Mutta paluuvaimennuksen säädön kun laitoin oletusarvoihin, sen jälkeen iskari meni helvetin jämäkäks ja palauttaa tosi hitaasti klipsun asennosta riippumatta. Ihan sama kääntääkö 2 vai 20 kliksausta, silti palauttaa todella hitaasti. Mikä meni vikaan?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 4.9.2010 22:27

Sulla on menny se paluun säädön ruuvi poikki siitä keskeltä, lk. 2mm halksijaa. Ihan tyyppivika. Ja menee poikki nimenomaan siks kun säätöö ei oo pitkään aikaan käänelty, eli jumittunu, eli tunnin verran saat laskee liikkeessä töitä sen vanhan irrotukseen/poistoon perushuollon päälle, lisäks menee sen paluupuolen purkuun ja osiin + tiivisteisiin lk. 50e.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 5.9.2010 2:16

Okei kiitos, ei sitten hankalemmaks voinu homma mennä.. käytetyn pyörän huonot puolet.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 5.9.2010 8:46

_Jre_ kirjoitti:Okei kiitos, ei sitten hankalemmaks voinu homma mennä.. käytetyn pyörän huonot puolet.
no luultavasti jos se ruuvikin jumittunut nii iskarihuoltokin on ihan aiheellinen että ota hyvältäkin kannalta
ranne putos..
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 5.9.2010 11:22

Tuleekohan kalliskin juttu, iskarit huoltokirjan mukaan huollettu ja simmattu viimeksi 79h kohdalla ja nyt mittarissa lähes 300h. Tosin tällä välillä ollu pelkästään katukäytössä.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.9.2010 23:17

Puhun vaan oman yritykseni puolesta:
PDS huolto 90e + tuon osan vaihto 48e = 138e, lisäksi osa ittessään, jotain kymppejä. Pahimmillaan menee uusiksi vielä tiivistepesä 85e ja sen tiiviste alkaa vuotaa heti kohta huollon jälkeen jos alkaa. Eli noin yleisesti ottaen sitä ei kannata uusia ellei iskari ole vuotanut männän vartta pitkin, koska jos huolto tehdään uusiks muutaman tunnin sisään, ei se maksa kuin puolet ja todennäkösyys vuodolle on alle puolet.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
HeeBoF
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 636 -04 & 125cc mini
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
24.11.2006 23:51

ViestiKirjoittanut HeeBoF » 7.9.2010 23:35

Ilmeni tuossa että keula liian jäykkä ja naksujen säätäminen ei siihen auta. Keulaan vaihtovat liikkeessä 10w öljyt samalla kun korjasivat säätöruuvin pohjasta, ohjekirja sanoo että 5w öljyt täytyisi olla. Joten onnistuuko öljyn vaihto ilman suurempia purkamisia eli alhaalta ruuvit auki ja öljyt antaa valua pihalle ja uudet ylhäältä sisään ?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 7.9.2010 23:40

Jätkä voi kertoo mistä keulasta on ylipäänsä kyse ja miks v******a sä ylipäänsä pyysit sinne tommoset tatitbat sisään? Joku saattas osata kertoo senkin mikä vikana. Ja jos se on catridge-keula niin mitä sinne ite kotona saat liemiä vaihdettua ei vaikuta tohon onklemaan mitään.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
HeeBoF
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 636 -04 & 125cc mini
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
24.11.2006 23:51

ViestiKirjoittanut HeeBoF » 7.9.2010 23:55

SMK) kirjoitti:Jätkä voi kertoo mistä keulasta on ylipäänsä kyse ja miks v******a sä ylipäänsä pyysit sinne tommoset tatitbat sisään? Joku saattas osata kertoo senkin mikä vikana. Ja jos se on catridge-keula niin mitä sinne ite kotona saat liemiä vaihdettua ei vaikuta tohon onklemaan mitään.

Elikkä kyseessä on ktm sx 125 ja vuosimalli on 2004 ja huoltoliike sanoi osaavansa tehdä kaiken siihen keulaan että ei tarvitse neuvoja vaikka tarjosin manuaaleja yms. Selventäisitkö mitä tämä catridge-keula tarkoittaa olisi kiva tietää. Näinkohan oikein teikäläisellä jonkun näkönen liike mikä huoltaa/säätää ?
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 8.9.2010 7:14

ktm sx 125 ja vuosimalli on 2004 ja huoltoliike sanoi osaavansa tehdä kaiken siihen keulaan että ei tarvitse neuvoja vaikka tarjosin manuaaleja yms. Selventäisitkö mitä tämä catridge-keula tarkoittaa olisi kiva tietää.

Cartridge kuin cartridge. On olemassa avoin ja suljettu, yleensä puhutaan Closed cartridge(kaksikammio keula) missä on kaksi öljytilaa. Open cartridge(perinteinen, sinullakin on siinä kotarissa tämmöinen) Jos et ole keulaa ikinä avannut niin vaikea selittää enkä jaksa netistä etsiä hyvää kuvaa mikä selventäisi.

Jos huoltoliike on laittanu sinne väärät öljyt niin vie kepit takaisin ja sano, että vaihatte sinne ne sae5 öljyt, "enkä maksa mitään".

Jos et viiti kitistä asiasta niin irrotat iskarit, avaat alapään korkin ja yläpään korkin(vaimennukset ruuvaat auki). Vedät cartridge paketin pihalle. Pumppaat siitä öljyt pois ja valutat iskarista öljyt pois. Jousi irti ja kasaat alapään kiinni. Kaadat öljyä niin että iskari kokoon painettuna ilmatila on about 110mm, pumppaat cartridgestä turhat ilmat pois ja kaadat 110mm ilmatilan iskariin. Jos ei auennut tästä niin käytä hakua keulan purkamisesta, 110% varmasti löytyy lisää vinkkiä.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
yamaha yz 125 -06

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 25.9.2010 12:03

Olen ostamassa tuommosta pyörää haluaisin tietää paljonko iskarien shimmittäminen/huolto maksaisi.Pyörä on ollu käytössä n.85kg kaverilla eikä ole pohjannut ikinä.Itse painan noin 55kg joten on aika varmaa että iskarit pitää säätää uudelleen.Onko mahdollista tehdä iskarien säätö itse?
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 25.9.2010 12:10

enempi ko euron ja alta tonnin :D ei muuta ko nytten rohkeasti pyöräkaupoile ja sitten katoma että mitä pittää tehä ;)