Muuta Keskustelua

33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 29.3.2010 8:42

norjanmies kirjoitti:mitenkäs tuo kun huoltomattoa tarvii käyttää kisoissa niin minkälaista materiaalia se pitää olla vai onko silla niin väliä siis alkaako ittuilemaan jos on normi matto


Kopsattu päitsin sivuilta: http://www.paijanne-enduro.fi/ -> kilpailijoille -> ympäristö

"Vuoden vaihteessa tuli uusi sääntö urheilusäännöstöön ja siinä annettiin ympäristömatolle uudet mitat 160x100 eli nyt on uusi matto kisailijoiden suojana. Tämän vuoden matto on täysin kierrätysmateriaaleista tehty ja hyvin imukykyinen"

Kisoissa jotkut käyttäneet räsymattoja, auton kumimattoja jne.. Niiden käyttö ei enää varmaankaan ole sääntöjen mukaista joten kauppaan mars.. Maton täytyy olla riittävän imukykyinen, kokoinen ja lävitse päästämätön
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 31.3.2010 20:38

James Stewartin Bubbas World tosi tv sarjan ensimmäinen jakso:

http://www.vitalmx.com/forums/MotoRelat ... e-1,869745
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 31.3.2010 21:20

Kiitos!
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38

ViestiKirjoittanut M-Racer » 31.3.2010 23:14

Olipa laimeeta ja käsikirjoitettua. Ei nyt sinänsä yllättänyt, koska vaikka JS osaa ajaa, niin kyllähän siitä toi nörttiys paistaa läpi. Kyllä noi varmasti tulee katsottua ja varmasti toi tuo crossille paljon lisähuomiota, mikä on ihan positiivista.
1080
Liittynyt:
1.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut 1080 » 2.4.2010 0:36

Ootteko muuten huomannut, että freecasteri lähettää vissiin noita ainkin kauden alun mömmöm krosseja streeminä?
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 2.4.2010 1:00

Eiköhän ne lähetä taas kaikki kisat niinku viime vuonnaki...
TeKaMOTO@Youtube
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 10.4.2010 12:40

Pyöriskö kellään nurkissa CRF:n T-kappaleita? Johonkin kohtuuhintaan voisin lunastaa pois.
Sohvaa tonnikeijuun änkeemässä...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
JP1305
Pyörä:
KTM EXC 300 '12
Liittynyt:
24.6.2006 16:58

ViestiKirjoittanut JP1305 » 10.4.2010 16:19

On muuten Aholalla syöttö kohdallaan Espanjassa! :) Salminen kääntänyt iltapäivällä lisää kaasua ja pamautti Cervantesista ohi. Helpottavaa nähdä, että nyt Bemarillakin voi ajaa jo heti alkukaudesta podiumista (ja voitosta). 8)
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 10.4.2010 17:49

Ja Seistolalta kanssa hyvä alku,en olis uskonut että ajaa kovempaa kun Remes...no joo eka päivä mutta kuitenkin.Tarkkala tuntuu taasen jäävän helvetisti
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 11.4.2010 0:05

Joo, täytyy tunnustaa et ite kyllä epäilin Aholan mahollisuuksia jatkaa kultaputkee nyt E2:ssa, mutta kyllä yllätti! Ja miettikääs kuinka pirusti taso on tuolla MM-enskassa noussu viimsen 5v. sisään, nyt kun tekee puolen minsan kämmin niin putoo jopa viis sijaa, pätkäsijotuksissa jopa 40 sijaa! 5v. sitten oli tiukkoja yksittäisiä sekuntikamppailuja, mut top 7 oli ehkä parin minsan sisään, top 10 helposti 5min.! Eli kyllä Ahola on nyt herran ja hidalgo.
Josta Tarkkalaan. Vastakohta, kuin Ahola 10v. sitten. Mitaleja tullu, ei koskaan kultaa, osakilpailuvoittojakin tilillä kuitekin. Itseluottamuksesta puuttuu se viimenen silaus ja sitten alle pyörä, joka ei ole suinkaan sarjan paras. Ja kun ne lahjat ei ole ihan Salmisen luokkaa, lopputulos on heikko ja uran kannalta lupaa jotain Aholan uran suuntasta - siis uskon, että Makekin vielä joskus kultaan yltää ja sitten se aukee, bemarillako? En usko. Jonkun pienempien tiimien kautta Aholan tapaan.
Mitä taas Salmiseen tulee, sehän ajais varmaan pisteille (vaikka kaikki 27 tulis maaliin) vaikka boxeribemarilla. Se sentään teki järkevästi, pikkutiimi mut edes budjetti kunnossa, tuskin jossain temmillä pystyttäis iskeen edes Juhan palkan verran yhteen kisaan.
Sit Remes. Harmi mut ajat Mörrin huippuvuosien on nyt ohi, ei Mörri nykytasolla mestaruuksiin yltäis. Niin joutuu Salmienn ja knaitterikin turvautun välillä jalkaan ja mä jos kuka tiedän mitä se on kun EI YLLÄ. Joku silvaani kehtaa vikistä jaloista, ajais 10cm matalammalla pyörällä ja silti yks varvas nippa nappa yltäs tapille kun toinen maahan, sais olla oikeesti hiljaa. Remes on jotain mun ja keltasen muka-lyhkäsen välimaastosta, mut siihen mittaan se vaan kaatuu. Taso nykyään on liika tiukka ja lyhytjalkanen ei voi tehdä yhtään virhettä - toinen potkasee tukee masta, tappi on nurin, palaa mäen alle ja koittaa uusiks.
Entäs Seistola? Kritisoin sen asennetta reenata Kaanaassa, kun enskat ja extrat ei kule. No viime kesänä kuulu monestakin suunnasta miten se tosissaan reenas niirä sit ja se trial-kokeilun video vakuutti mut - se on seuraava MEO. Masa tekee asiat oikeesti proo, asenne, treeni, tahto. Eikä Azzalinikaan selkeestikään sylkäse kuskeja heti ulos ellei tulosta tuu saman tien. Fiksu mies, värvää epäonnisia rossin MM top 10 ajaneita kuskeja ties millä sopparilla, tuntuvat pysyvän ainakin tiimissä!
Hellsten: jätkä on saanu enempi vittuilua osakseen kuin kukaan muu ja onneksi motivaatio on palannu. MM:ssä ei ainakana oiota, että todellinen vauhti näyttää totuuden. Ja nythän se nähtiin. Voi perhana kun on sällillä asenne hyvä, nöyryyttä sopivasti ja taitoa eniten suomijunnuista. Vielä on taidollisesti matkaa MM-kärkeen, mutta todellisuudessa se on lähempänä kuin edes pätkäaikaojen valossa näyttää.

Summa summarum mun näkemykset; Remes törkeen lahjakas, liian lyhyet jalat. Seistolalla kaikki kohillaan ja 2-3v. on samassa kuin MEO nyt, ovat kuin kaksi marjaa, Ahola ottaa 4. perättäisen mestaruuden itseluottamuksen turvin, Salminen pahin haastaja ja pesee Cervantesin siirryttäessä pois sen kotirintamalta, lopputulos jälleen MM 2. Tarkkalan ura tulee muistuttaan paljon Aholan uraa. Remes ei koskaan yllä mestaruuksiin. Seistola tulee ja ottaa 1-2 mestaruutta tulevaisuudessa, lk. 5v. tästä hetkestä. Valtteri ei enää tasoaan paranna 2-3v. sisään lopettaa ammatilaisuransa tai siirtyy pieniin epämääräisiin tiimeihin. Mattila jatkaa liikaa hösöttämistään ja ajaa tällä kaudeklla loppupisteissä top 10 luokassaan, ei edelleenkään paikkaa parhaisiin tiimeihin. Pulkkisella samaa vikaa, ikäkään ei pelasta, ei nouse tähdeksi. Kantonen nostaa tasoaa aina rykäyksin, voidaan nähdä E3 top 10 tällä kaudella ja sopii ison pyörän sarviin - tiimien väliset erot pienempiä ja saattaapa päästä sopivaa pienempään tiimiin ja olla joskus vielä Aholan tapainen musta hevonen. Hellsten, iso kysymysmerkki mulle ainakin. Välillä motivaatiokin ollut kateissa, nyt kulkee. Rahaa ilmeisesti vähempi kuin muila, kokemusta nyt ainakin vähempi. Nykyjunnuista lahjakkain ja voi olla joko tulevaisuuden mestari tai lopettaa tosissaan ajamiset jo varhain... onhan näitä nähty, M. Laaksonen, T. Ahonen, R. Riiheläinen, jne. Joskus ei vaan onnistu ja joskus ei saa kuin yhden tilaisuuden.

THAtoimisto päättää kolumninsa, pakkautuu huomenna akkain naamakurkkurasvapöhömessuille imeen väkisin paikalle raahatut puolisot osastolleen kahvia hörppien ja tarjoillen samalla kännykällä kiivaasti mömmömenduron tuloskehitystä tiiviisti seuraillen....
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35
Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut lerppa » 11.4.2010 9:00

Pitäisköhän sun SMK hakee sitä offin kesätyöpaikkaa ettei niittenkään tarvis kaikkee tekstiä kopioida...
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 11.4.2010 22:59

Joo, tosin talvitöitä tässä enempi kaipais, nyt on kädet niin täynnä et huh huh. Jos jatkuis 3kk, vois ens talven selvitä. Offin systeemi kyl pännii. Vielä on maksettua aikaa jäljellä ja huomaa kuin tyhää täynnä alle kymmenen riviä niiden uutiseoinnit on. Nyt kuin Poutsu veti ankatalla kädellä blogissaan niiden kopiointia vastaan...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.4.2010 0:56

mä vaihdan sit serkon pakuun ja pikaseen. Seuraava epätoivonen liike on yrittää selvitä sillä vakiokorkusena paikkakunnan autoliikkeisiin. Fiiun leima ummessa ja tänään piti mennä miggaileen sitä kaverin talliin... oviaukko sit osottautu reilu 20cm liika matalaks ja nyt ei oo kaappia olelnkaan.
Vanhoja mersun raatoja en huoli, eikä tarvii olla iso paku, knhan fillari mene pystyssä sisään ja koukku löytyy, mahdollisimman uus ja vähän ajettu (ei ml. vaan tod. kilsat, vain hyvö yksilö kelpaa).
Voin myös vaihtaa 7v. palvelleen ja nyt parissa kuukaudesa mädänneen kaapin ja serkon yhdessä uudehkoon pakuun... välirahaa en pysty maksaan.
Ymmärsitkö? Tarjoa! Nyt on tositarve kyseessä ja kauppa tulee syntyä heti, mitään nenänkaivuuta en kerkiä vartoilla, joko rahaa pankista tai vaihto, kiire on. Raatoja ei silti kelpuuteta, eikä mitään ajloin tehtyjä, eli jenkkejä, riisselitomaatit etusijalla, tomaatista voidaan tinkiä, 3hlö min., ruostekaappi on 7hlö pehmein penkein, me tarvitaan min se 3.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
JP1305
Pyörä:
KTM EXC 300 '12
Liittynyt:
24.6.2006 16:58

ViestiKirjoittanut JP1305 » 14.4.2010 17:31

Nyt pitää kysyä viisammilta neuvoa kun jostain syystä alkanut ajatus vahvistumaan, että siirtyä enskailemaan, mutta mietityttää miten tuo homma menee kun pikku-a kortti löytyy eli alle 25kw oikeuttaa ajamaan, mutta pyörässä kun pyörässä taitaa olla yli tuon. Pitääkö kisoissa katsastuksessa olla joku lappunen missä kerrotaan, että pyörässä olis esim 24kw? Pääseekö katsastuksesta läpi ilman papereita jossa pyörän teho käy ilmi?
Pyörä pitäis hommata, mutta kun sais selvyyttä ensin tuohon paperipuoleen...
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 14.4.2010 17:46

Ei niitä taida hirveesti kiinnostaa minkä tehonen pyörä käytännössä on. En oo ikinä kuullu että olis ainakaan ton kanssa ollut jotain ongelmaa..
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437