Huolto & korjaus

CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 15.11.2012 10:38

Mitäs laadukkaita ketjuja+rattaita suositella Kotarin 300?
Viimeksi muokannut CRhonkkeli päivämäärä 15.11.2012 12:24, muokattu yhteensä 1 kerran
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 15.11.2012 12:24

... prkl
Viimeksi muokannut CRhonkkeli päivämäärä 15.11.2012 12:25, muokattu yhteensä 1 kerran
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 15.11.2012 12:25

tuplat...
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 15.11.2012 13:38

Täällähän on poistonappi nykyään... Ite laittaisin x rengasketjut ja teräsrattaat. Ketjut nyt on aikalailla mielipidekysymys, merkeissä en oo eroja huomannut.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 15.11.2012 18:40

Montaa mieltä, itse taas alumiiniratasta mieluiten. Tarpeetonta lisätä painoa swingin päähän teräksisellä rattaalla. Itse ainakin tykkäsin kun vaihdoin kevyemmän renthalin alurattaan taakse entisen "toihan kestää kulutusta"-teräsrattaan jälkeen, joka paino enemmän kuin katolisen kirkon synnit yhteensä.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 15.11.2012 19:26

Joo näin harrastelijanäkökulmasta valitsisin teräsrattaan. Ei enskaharrastaja huomaa mitään eroa rattaiden välillä, mutta voin sanoa että se alumiininen on hyvin äkkiä loppu kun mudassa kylpee.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 15.11.2012 20:27

Mä en oo eroo B:n crossivauhdissa huomannut niin ajellut niillä teräsrattailla aina. Supersprox vai mikä onkaan, Stormin hybridiratas vois olla paras, ei oo muistaakseni kalliskaan. Kuvittelis kyllä että se rattaan painon hitausmomentti siinä lähellä napaa on renkaan ja vannekehän momenttiin verrattuna aika mitätön jos nyt ihan fysiikan kantilta kattoo, nopeestihan tuon laskiskin.
Viimeksi muokannut OA243 päivämäärä 15.11.2012 23:30, muokattu yhteensä 2 kertaa
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 15.11.2012 21:57

juu kieltämättä aika naurettavaa kikkailla rattaiden painon kanssa :lol: teräsratasta ja o-rengasketjua. Ketjuilla voi ajaa about 50h ja ei paljoa välitä vaikka rattaita vaihtelee välillä. x-rengas ketjut omasta mielestä ihan kusetus/hifistely touhua.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 16.11.2012 1:12

Ei se vissiin kannon kiertämisessä vaikuta kun hiljaiset vauhdit. Mut kyl jo iha harraste crossissa huomaa eron, että rauta- vai alumiinikiekko pyörii rattaana. Varsinkin nopeammissa kohdissa joissa toivoo herkkyyttä alustalta. Myönnän ja olen saanut kuullakkin muutemaan otteeseen et liian tarkka pyörän kanssa olen aina.. :D Mut, ompahan säästynyt useammalta isolta moottoriremontiltakin, kun on jotain outoa tuntunut ja sammuttanu pyörän välittömästi. nm. kannatti työntää pyörä takakiekalta varikolle, öljyjen mukana tuli männän kappaleita. Kansi säilyi täysin vahingoittumattomana.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 16.11.2012 1:16

edessä palvellut teräksinen ja takana alumiininen. Kerran koitin hyvää ja halpaa alumiinista ja piikit lenteli jo 10h jälkeen. Kun taas renthalin alulla menny varmaan jo se 40h. Nuo nuo edellä mainitut teräs/alumiini rattaat voisi olla seuraavan setti.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 16.11.2012 1:35

btw. ja tuo oma teräksinen oli JT:n valmistama.. eikä kestänyt edes kovin pitkään. Samoilla hujakoilla Renthalin alumiinisen kanssa.
hengga96
Pyörä:
yamaha yzf450 -06
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
20.11.2011 20:59
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut hengga96 » 16.11.2012 14:42

pistettii merkit kohillee ja mäntä oli yläkuolo kohdas nii onks tossa ny jako yhden rattaan perseellää ku kahtottii tosta huoltokirjasta mallia...?
178966_4857483555976_1255208757_n.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 16.11.2012 16:18

Imu aavistuksen takakenossa, pako reilusti etukenossa. Veikkaisin yhden hampaan verran vinossa pakopuolen olevan oikea vaihtoehto, jos täplien pitää osoittaa ylös päin. Mikä pyörä kyseessä? Kun nämäkin taitaa vähän riippua koneista, esim. KTM:n 250sx-f:ssä nokkien rattaissa olevat täplät tulee osoittaa toisiinsa vaakatasossa.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 16.11.2012 17:00

Mukavasti herätti keskustelua noista rattaista, aina mukava lukea kokemuksia promiehiltä! ;)

Noh, 24mx:sta tilaan romut.

Yks asia vaan alako mietityttään mx24 sivuilla...

Vakio ratasasetukset ja ketju KTM 300EXC 2012 on:
Eturatas: 13 Hammasta
Takaratas: 40 Hammasta
Ketjukoko: 520

Siis, onko muka kotarissa 40-piikkinen ratas takana vakiona! :s
Kyllä mulla on pyörässä 14 edessä sekä 50 takana. En tiedä ovatko sitten vaihdettuja, sillä saadessari pyörän olivat ne uuden karhean näköiset..
hengga96
Pyörä:
yamaha yzf450 -06
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
20.11.2011 20:59
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut hengga96 » 16.11.2012 17:14

kone on yamaha yzf450 -07