Suzuki RM

kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut kozi » 15.11.2011 19:27

Suzuki RM 125 käytetty pohjapanssari & uusi keltanen etulokari ylimääräsenä. Tarjotkaa yksityisviestillä!
NeKi
Pyörä:
KTM SX 250 -12, YCF 140 -12
Paikkakunta:
Mörköperä
Liittynyt:
23.5.2005 13:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut NeKi » 20.11.2011 20:11

Onko kellään kokemusta, että muuttuuko jarrutuntuma rm:ssä paljonki paremmaks jos vaihtaa teräspunokset nuide vakioiden letkujen tilalle?
Ride fast or be last!
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut suzukiana » 21.11.2011 2:53

pmc kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Minkä kokonen on vm.95 125 rämän vakiosuutin?
Tällä hetkellä paikallaan 370 ja tuntuu että ois liian iso mutta toisaalta semmonen muistikuva että alkuperänen ois yli 400


Eikö muka kenelläkään oo mitään hajua? Kai jollakin on ollut tuollainen rm. jos vois es jotain suuntaa antaa että minkäkokosella suuttimella on ajeltu.

Ensinnäkin 1993 oli viimeinen vuosi, kun RM125:ssä oli Mikunin kaasari. Eli pyöräsi vuosimalli on <1993, koska ei kukaan hullu olisi Keihiniä Mikuniin vaihtanut?. Vakio pääsuutin taisi olla 1993 mallissa 350 tai 360. Kaasarin säätöihin vaikuttaa niin monia asia, että valitettavasti niitä ei voi netissä säätää. Uutena = Kunnossa oleva vakiomoottori, niin talveksi rikkaampi neula, vakio tyhjäkäyntisuutin ja 380 pääsuutin oli aikanaan omassa pyörässä.

Vastaavasti omassa kisapyörässä oli noilla vuosilla kesälläkin 410-430 pääsuutin, joten pienetkin muutokset moottorissa vaikuttaa paljon säätöihin.


Kylläpä siellä vaan möllöttää mikunin kaasari. Empä oo tuota tiennykkää että siellä pitäs keihini olla. Joku urpo näköjään vaihtanu tai sitte kusettanu ku ostin sen 1995 vuosimallina. Noh jos on kusettanu nii se jätkä on kohta kusessa. Onko noissa 1990-1995 vuosimalleissa mitään selvää eroa joista vois saada hajua mikä vm on oikeasti kyseessä?
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut pmc » 21.11.2011 8:56

suzukiana kirjoitti:Kylläpä siellä vaan möllöttää mikunin kaasari. Empä oo tuota tiennykkää että siellä pitäs keihini olla. Joku urpo näköjään vaihtanu tai sitte kusettanu ku ostin sen 1995 vuosimallina. Noh jos on kusettanu nii se jätkä on kohta kusessa. Onko noissa 1990-1995 vuosimalleissa mitään selvää eroa joista vois saada hajua mikä vm on oikeasti kyseessä?

RM125 vuosimallit menevät suurinpiirtein näin:
1989-1991 -> "Sama" ulkonäkö, mutta 1989 perinteinen keula, 1990 Kyb upside-down ja 1991 Showa upside-down keula. Sama perusmoottori, mutta joka vuosi pientä kehitystä. 1989 vielä rautaputki sylinterissä ja kytkinkopassa ei ollut irroitettavaa luukkua
1992 -> Uusi moottori ja uusi runko. Ulkonäkö lähellä vanhaa, vain uusi tankki
1993-> Vanha tekniikka, mutta kaikki uudet muovit (Jäähdyttimen muovit tulevat kokonaan tankin yli)
1994-> Keihin kaasari
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut suzukiana » 22.11.2011 0:22

pmc kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Kylläpä siellä vaan möllöttää mikunin kaasari. Empä oo tuota tiennykkää että siellä pitäs keihini olla. Joku urpo näköjään vaihtanu tai sitte kusettanu ku ostin sen 1995 vuosimallina. Noh jos on kusettanu nii se jätkä on kohta kusessa. Onko noissa 1990-1995 vuosimalleissa mitään selvää eroa joista vois saada hajua mikä vm on oikeasti kyseessä?

RM125 vuosimallit menevät suurinpiirtein näin:
1989-1991 -> "Sama" ulkonäkö, mutta 1989 perinteinen keula, 1990 Kyb upside-down ja 1991 Showa upside-down keula. Sama perusmoottori, mutta joka vuosi pientä kehitystä. 1989 vielä rautaputki sylinterissä ja kytkinkopassa ei ollut irroitettavaa luukkua
1992 -> Uusi moottori ja uusi runko. Ulkonäkö lähellä vanhaa, vain uusi tankki
1993-> Vanha tekniikka, mutta kaikki uudet muovit (Jäähdyttimen muovit tulevat kokonaan tankin yli)
1994-> Keihin kaasari

Ok. 1993-1995 malleissa ei taida sitte olla mitään ratkasevaa eroa muuta ku kaasari? Katteista päätellen vm. ois vähintään 1993, mutta pieni epäilys on että ois oikeastikkin 1995 mutta kiinnostas tietää varmasti.
Päälle päin on samanlainen kuin tuo: http://www.bikepics.com/pictures/2009477/
tukzkalakati
Pyörä:
Cagiva mito '07 & Yamaha YZ125 '97
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
24.10.2010 19:11
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut tukzkalakati » 22.12.2011 14:30

Mikä on vikana kun vaihde on vapaalla kuuluu sellaista rahinaa koneesta mutta kun vetää kytkimen pohjaan niin ääni loppuu. Pyörä on RM80 1987.
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut JMH » 25.12.2011 17:58

Normaali ääni joka lähtee kytkimestä. Mutta jos se alkaa olemaan jo rohinaa voi olla syytä epäillä jotain.
tukzkalakati
Pyörä:
Cagiva mito '07 & Yamaha YZ125 '97
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
24.10.2010 19:11
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut tukzkalakati » 26.12.2011 18:49

JMH kirjoitti:Normaali ääni joka lähtee kytkimestä. Mutta jos se alkaa olemaan jo rohinaa voi olla syytä epäillä jotain.

Mutta se ääni ei kuulu jos on mikä tahansa muu vaihde päällä.
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut JMH » 26.12.2011 19:36

No kyllä joka pyörästä ääni lähtee kun on vapaalla, ja ääni muuttuu tai lähtee pois kokonaan kun painaa kytkintä. Jostain jääny päähän että tulee kuluneesta kytkinkruunusta toi ääni, tiedä sitte oonko oikeessa eli joku voi valasta asiaa lisää? :)
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut paapeli » 27.12.2011 10:42

Suzukiana, olisiko tuolta apuja? http://www.suzukicycles.org/_misc/identification.shtml tai
http://www.motoverse.com/tools/vin/suzuki.asp
"Pennut" tuppaavat myydessä aina vähentää ikää pari vuotta.
Kembo693
Liittynyt:
9.8.2011 13:08
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Kembo693 » 29.12.2011 13:45

Kellään putkea tai änkkäriä myynnissä RM 250 2009? Jos on niin yksityisviestiä tähän suuntaan kehiin!
tukzkalakati
Pyörä:
Cagiva mito '07 & Yamaha YZ125 '97
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
24.10.2010 19:11
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut tukzkalakati » 29.12.2011 17:51

Pitääkö mäntä vaihtaa jos männän ja pytyn välys on 0.15mm. Mäntä toimii hyvin mutta on aika tummunut männänrenkaan alapuolelta, varsinkin katkoskohdan kohdalta. Riittääkö männänrenkaan vaihto vai pitääkö koko mäntä vaihtaa? On vaan nin perkeleen kallis toi mäntä ettei viittis ostaa. :s
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut jot » 29.12.2011 21:10

mäntä vaihtoon. Riippuu mikä mopo on paljoko välys saa olla. Itsellä oli 0.15 putkitetussa sylinterissä ja pistin vielä vanhan männän takasin se kesti 3h.
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut suzukiana » 30.12.2011 5:41

paapeli kirjoitti:Suzukiana, olisiko tuolta apuja? http://www.suzukicycles.org/_misc/identification.shtml tai
http://www.motoverse.com/tools/vin/suzuki.asp
"Pennut" tuppaavat myydessä aina vähentää ikää pari vuotta.


Oon noilla sivuilla jo käynyt, mutta en ymmärrä mikä ihme tuo vin numero homma on ku minun rm:n rungossa on aivan erilainen numerosarja. Ei mitään tuollaisia kuin noilla sivuilla on...? :S
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut pmc » 30.12.2011 7:52

suzukiana kirjoitti:
paapeli kirjoitti:Suzukiana, olisiko tuolta apuja? http://www.suzukicycles.org/_misc/identification.shtml tai
http://www.motoverse.com/tools/vin/suzuki.asp
"Pennut" tuppaavat myydessä aina vähentää ikää pari vuotta.


Oon noilla sivuilla jo käynyt, mutta en ymmärrä mikä ihme tuo vin numero homma on ku minun rm:n rungossa on aivan erilainen numerosarja. Ei mitään tuollaisia kuin noilla sivuilla on...? :S

VIN muotoinen runkonumero on pakollinen vain amerikan mantereella myydyille ajoneuvoille....