Yamaha YZ Topic

Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 18.9.2010 12:57

PJK kirjoitti:En jaksa etsiä, niin kysytään vaikka täällä. Eli pyörä Yamaha Yz450F '08. Ajettu n. 40h. Tarkoitus olisi vaihtaa mäntä ja nokkaketju(ilmeisesti joillain on ollut probleemaa alkuperäisen ketjun kanssa?) kannattaako vaihtaa myös kiristin samalla? Mitä merkkiä olette käyttäneet, Prox vai Wiseco?
Millä tuntimäärillä olette kiertokankea ja kampiakselia vaihtaneet? Onko pyörässä muuta, mitä kannattaisi noilla tunneilla tehdä/vaihtaa?


Yamahan nokkaketjun kiristin ei ole ollut mikään erikoisen vikaherkkä. Kun se on irti, voit vähän testata painamalla sitä kiinni kämmenellä ja samalla heiluttelemalla eri suuntiin. Jos naksahtaa kerrankin kiinnipäin, on se ainakin vaihtokunnossa.

40h on 450:lle aika vähän jos et syötä A-luokan vauhtia tai aja jotain muuta lajia kuin krossia. Itse vaihdoin männän uuteen alkuperäiseen jotain 86h. jälkeen ja nokkaketjua olen vaihtanut just tossa 40h. paikkeilla.

Nyt pyörällä ajettu jotain 125h. ja alakertaan kosken vasta jos tulee merkkejä siitä että joku osa alkaa olemaan toleranssien ulkopuolella tai sitten ehkä 200h. kohdalla jos pidän pyörää niin kauan.
LLexxzz
Pyörä:
Yamaha YZ 85 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
20.2.2010 20:37

ViestiKirjoittanut LLexxzz » 18.9.2010 13:26

OA243 kirjoitti:Et sanonut mikä se tulpan lämpöarvo oli, mutta kokeile sitä lämpimämpää. V-Powerin kanssa en oo omassa pyörässä huomannut mitään eroa.

Kymppi tää on se eka tais olla 9
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 18.9.2010 18:07

LLexxzz kirjoitti:
OA243 kirjoitti:Et sanonut mikä se tulpan lämpöarvo oli, mutta kokeile sitä lämpimämpää. V-Powerin kanssa en oo omassa pyörässä huomannut mitään eroa.

Kymppi tää on se eka tais olla 9

kymppi(ngk) on kylmempi kuin ysi. , 125 cr hondassa ainakaan ei pelannut, kasin tulpalla ajelin ilman ongelmia( 3% seos).
LLexxzz
Pyörä:
Yamaha YZ 85 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
20.2.2010 20:37

ViestiKirjoittanut LLexxzz » 18.9.2010 18:16

mikulov kirjoitti:
LLexxzz kirjoitti:
OA243 kirjoitti:Et sanonut mikä se tulpan lämpöarvo oli, mutta kokeile sitä lämpimämpää. V-Powerin kanssa en oo omassa pyörässä huomannut mitään eroa.

Kymppi tää on se eka tais olla 9

kymppi(ngk) on kylmempi kuin ysi. , 125 cr hondassa ainakaan ei pelannut, kasin tulpalla ajelin ilman ongelmia( 3% seos).

No suosituksissa sanottiin 10 mutta vois kokeilla sitä ysii, jos ei sillä nii kasilla sitte?
PJK
Liittynyt:
9.2.2005 21:22

ViestiKirjoittanut PJK » 18.9.2010 21:30

Anssi_L kirjoitti:
PJK kirjoitti:En jaksa etsiä, niin kysytään vaikka täällä. Eli pyörä Yamaha Yz450F '08. Ajettu n. 40h. Tarkoitus olisi vaihtaa mäntä ja nokkaketju(ilmeisesti joillain on ollut probleemaa alkuperäisen ketjun kanssa?) kannattaako vaihtaa myös kiristin samalla? Mitä merkkiä olette käyttäneet, Prox vai Wiseco?
Millä tuntimäärillä olette kiertokankea ja kampiakselia vaihtaneet? Onko pyörässä muuta, mitä kannattaisi noilla tunneilla tehdä/vaihtaa?


Yamahan nokkaketjun kiristin ei ole ollut mikään erikoisen vikaherkkä. Kun se on irti, voit vähän testata painamalla sitä kiinni kämmenellä ja samalla heiluttelemalla eri suuntiin. Jos naksahtaa kerrankin kiinnipäin, on se ainakin vaihtokunnossa.

40h on 450:lle aika vähän jos et syötä A-luokan vauhtia tai aja jotain muuta lajia kuin krossia. Itse vaihdoin männän uuteen alkuperäiseen jotain 86h. jälkeen ja nokkaketjua olen vaihtanut just tossa 40h. paikkeilla.

Nyt pyörällä ajettu jotain 125h. ja alakertaan kosken vasta jos tulee merkkejä siitä että joku osa alkaa olemaan toleranssien ulkopuolella tai sitten ehkä 200h. kohdalla jos pidän pyörää niin kauan.


Jees, näin vähän ajattelinkin, että ei tarvitse noilla tunneilla vielä huolehtia. Täytyy tuo mäntä ja ketju kuitenkin vaihtaa ja tutkia kiristimen kunto. Oletko ostanut OEM osia Suomesta vai rajojen ulkopuolelta?
Ollihei
Liittynyt:
18.9.2010 22:23
Mistä

ViestiKirjoittanut Ollihei » 18.9.2010 22:30

jamperi kirjoitti:mukavastihan tommonen piikkinen jami WHM:n kannella potkii ;)


Mistä noita WHM kansia saa halvimalla ja mitä maksaa? (:
nieminen-racing
Pyörä:
yamaha wr 450 2010 yamaha yz 250 2007
Liittynyt:
19.6.2004 15:08

ViestiKirjoittanut nieminen-racing » 19.9.2010 14:00

katso sellanen sivu ku kisaosa.fi on bud merkkisiä mutta itsellä toiminut hyvin ;)
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
yamaha yz 125 -06

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 25.9.2010 12:17

Nyt olis tollanen YZ kiikarissa. Olis vähän kysyttävää että miten tuo -06 malli eroaa uudemmista tai vanhemmista?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 25.9.2010 17:01

motocrossman125 kirjoitti:Olis vähän kysyttävää että miten tuo -06 malli eroaa uudemmista tai vanhemmista?


Uudemmista siten että siinä on eri tarrat. Vanhemmista monellakin tavalla, riippuen kuin pitkälle taaksepäin katsotaan. 2005 tais tulla alurunko ja uudet iskarit. Uusi kone ehkä pari vuotta aiemmin?
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 25.9.2010 17:38

Anssi_L kirjoitti:
motocrossman125 kirjoitti:Olis vähän kysyttävää että miten tuo -06 malli eroaa uudemmista tai vanhemmista?


Uudemmista siten että siinä on eri tarrat. Vanhemmista monellakin tavalla, riippuen kuin pitkälle taaksepäin katsotaan. 2005 tais tulla alurunko ja uudet iskarit. Uusi kone ehkä pari vuotta aiemmin?

2005 Alurunko ja uusi moottori
2006 SSS keula, eli paljon vanhempia parempi
2007-> Uudet tarrat
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 25.9.2010 20:31

pmc kirjoitti:
Anssi_L kirjoitti:
motocrossman125 kirjoitti:Olis vähän kysyttävää että miten tuo -06 malli eroaa uudemmista tai vanhemmista?


Uudemmista siten että siinä on eri tarrat. Vanhemmista monellakin tavalla, riippuen kuin pitkälle taaksepäin katsotaan. 2005 tais tulla alurunko ja uudet iskarit. Uusi kone ehkä pari vuotta aiemmin?

2005 Alurunko ja uusi moottori
2006 SSS keula, eli paljon vanhempia parempi
2007-> Uudet tarrat


kiitos näistä tiedoista miten sen kytkimen kanssa ku katoin tääl motot netin yamaha yz 125 infosta nii siel luki et 07 olis tullu jtn kytkin uuistuksia? onko mitään assiivista tapahtunut :D
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 26.9.2010 16:40

osaako kukaan heittää uudelle, 125cc yz:tan, CDI-boxille hinta arviota?
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 26.9.2010 17:33

läppis kirjoitti:osaako kukaan heittää uudelle, 125cc yz:tan, CDI-boxille hinta arviota?

300 € ? tjsp
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 26.9.2010 17:53

ilexxx kirjoitti:
läppis kirjoitti:osaako kukaan heittää uudelle, 125cc yz:tan, CDI-boxille hinta arviota?

300 € ? tjsp


Mistä mihin vuosimalliin 2005 vuoden yz.taan sopii samat CDI-boxit? YV.tä saa laittaa jos nurkista löytyy ylimääräinen
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 26.9.2010 21:58

läppis kirjoitti:
ilexxx kirjoitti:
läppis kirjoitti:osaako kukaan heittää uudelle, 125cc yz:tan, CDI-boxille hinta arviota?

300 € ? tjsp


Mistä mihin vuosimalliin 2005 vuoden yz.taan sopii samat CDI-boxit? YV.tä saa laittaa jos nurkista löytyy ylimääräinen

kaverilla on hyllyssä just tuon vuotinen cdi muistaakseni ainoastaan kokeiltu paikalleen ja vika ei ollukkaan siinä mutta mutta saa nähä millon saan sen kiinni ku se on tuolla pyssykylässä sotimassa =DDD