PJK kirjoitti:En jaksa etsiä, niin kysytään vaikka täällä. Eli pyörä Yamaha Yz450F '08. Ajettu n. 40h. Tarkoitus olisi vaihtaa mäntä ja nokkaketju(ilmeisesti joillain on ollut probleemaa alkuperäisen ketjun kanssa?) kannattaako vaihtaa myös kiristin samalla? Mitä merkkiä olette käyttäneet, Prox vai Wiseco?
Millä tuntimäärillä olette kiertokankea ja kampiakselia vaihtaneet? Onko pyörässä muuta, mitä kannattaisi noilla tunneilla tehdä/vaihtaa?
Yamahan nokkaketjun kiristin ei ole ollut mikään erikoisen vikaherkkä. Kun se on irti, voit vähän testata painamalla sitä kiinni kämmenellä ja samalla heiluttelemalla eri suuntiin. Jos naksahtaa kerrankin kiinnipäin, on se ainakin vaihtokunnossa.
40h on 450:lle aika vähän jos et syötä A-luokan vauhtia tai aja jotain muuta lajia kuin krossia. Itse vaihdoin männän uuteen alkuperäiseen jotain 86h. jälkeen ja nokkaketjua olen vaihtanut just tossa 40h. paikkeilla.
Nyt pyörällä ajettu jotain 125h. ja alakertaan kosken vasta jos tulee merkkejä siitä että joku osa alkaa olemaan toleranssien ulkopuolella tai sitten ehkä 200h. kohdalla jos pidän pyörää niin kauan.