Yamaha YZ Topic

juzzy
Pyörä:
ktm exc ja romut
Paikkakunta:
helsinki
Liittynyt:
9.11.2010 19:20

ViestiKirjoittanut juzzy » 12.11.2010 19:59

J!gs@w# kirjoitti:osta mun berggi ! on kilpi ja kaikkee :)

onks se nettimotos tai jossai et näkisin sen ja jos asut lohjal nii mis käyt ajaa 8)
vaihetaan mustat smotot oransseihin http://www.motot.net/talli/kayttaja/113752
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 12.11.2010 21:11

käyn tuol luvallisilla reiteil ajamassa ja radoilla ympräi etelää..
http://www.nettimoto.com/husaberg/fe/1009185
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 15.11.2010 0:09

J!gs@w# kirjoitti:käyn tuol luvallisilla reiteil ajamassa ja radoilla ympräi etelää..
http://www.nettimoto.com/husaberg/fe/1009185

sulla on husaberg yz??
PJK
Liittynyt:
9.2.2005 21:22

ViestiKirjoittanut PJK » 15.11.2010 0:10

Nopea kysymys: Meneekö YZ 250 F 07:n vanteet jarrulevyineen heittämällä alle YZ 450 F '08:iin?
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 15.11.2010 0:19

PJK kirjoitti:Nopea kysymys: Meneekö YZ 250 F 07:n vanteet jarrulevyineen heittämällä alle YZ 450 F '08:iin?

etunen heittämällä ja takanen ehkä myös ei vaa taho muistaa tuliko paksumpi akseli kasiin vai ysiin
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 15.11.2010 0:24

xQ kirjoitti:etunen heittämällä ja takanen ehkä myös ei vaa taho muistaa tuliko paksumpi akseli kasiin vai ysiin

25mm akseli tuli ysiin
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 15.11.2010 1:32

Sattuneesta syystä tiedän että kummatkin menee, mutta vakiona takavanne(siis kehä) on pikkupyörässä kapeampi .
mika 69
Liittynyt:
15.11.2010 10:40

ViestiKirjoittanut mika 69 » 16.11.2010 12:30

Moro, hommasin pari viikkoa sitten yz 125 vm 88. Tein täydellisen koneremontin ja nyt kyselisin mielipiteitä suuttimista. vakiot pitäisi olla 270/50, paikalla 310/60. kulkee mielestäni tosi hyvin mutta herää melko ylhäällä, tuntuu että 5 heppaa alta ~9000 siitä yli, 30hp. Vaiko onko vaan piikkisen ominaisuus.
Ainoat kokemukset kurapyöristä on KTM 300 EXC. Ja on muuten enduromalli päätellen siitä, että 18"takavanne, valot, tankolukko. mahtaako olla moottorissa eroa crossi malliin
PJK
Liittynyt:
9.2.2005 21:22

ViestiKirjoittanut PJK » 16.11.2010 12:41

Anssi_L kirjoitti:Sattuneesta syystä tiedän että kummatkin menee, mutta vakiona takavanne(siis kehä) on pikkupyörässä kapeampi .


Näin arvelinkin, että Anssilla voisi olla omakohtaisia kokemuksia. Kiitoikset vastauksista, nyt on varavanteet hommattu!
mik_ko
Pyörä:
Honda cr 125 -2002
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
8.5.2007 18:21

ViestiKirjoittanut mik_ko » 16.11.2010 22:48

Tuossa olis vaihdossa tulossa tuommoinen yz 426f -02. Millainen pyörä tuo on olemassaan. Tietysti jamaha, ettei nyt ihan huono voi olla, mutta onko pahoja tyyppivikoja tms? Mitä kannattaa erityisesti ottaa huomioon jos menen katsomaan?

Ja pystyykö nuin isolla pyörällä tämmoinen pieni mies (170cm) ajamaan vai viekö se miehen mukanaan. Kokemusta on rossailusta vähäsen.
kipsutin
Liittynyt:
7.7.2009 0:48

ViestiKirjoittanut kipsutin » 22.11.2010 0:45

Morjens ! olisin ostamassa tollasta -00 vuoden 125 kilvissä olevaa yz:taa ihan katukäyttöön, niin pitäis saada vähä infoa että tuleeko kalliiksi huoltaminen (paljon rahaa menisi kesässä). saako osia hyvin ja onko hintavia? mäntää joutuisi noin 50h välein vaihtamaan ja ölyjä 10h välein? mitä muuta joutuisi vaihtelemaan säännöllisesti? kuinka usein kampiakselia ja kiertokankea joutuu vaihtamaan?
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07

ViestiKirjoittanut pmc » 22.11.2010 17:40

kipsutin kirjoitti:Morjens ! olisin ostamassa tollasta -00 vuoden 125 kilvissä olevaa yz:taa ihan katukäyttöön, niin pitäis saada vähä infoa että tuleeko kalliiksi huoltaminen (paljon rahaa menisi kesässä). saako osia hyvin ja onko hintavia? mäntää joutuisi noin 50h välein vaihtamaan ja ölyjä 10h välein? mitä muuta joutuisi vaihtelemaan säännöllisesti? kuinka usein kampiakselia ja kiertokankea joutuu vaihtamaan?

Ei voi ymmärtää, miksi joku haluaa motocrosspyörän katukäyttöön. Ehkä minusta on tullut vanha, mutta järkisyillä hommaa voi perustella.

Huonoa:
- Kilpakäyttöön tehty pyörä -> lyhyet huoltovälit
- Aivan liian lyhyet vaihteiston välitykset, jotta maantiellä voisi pitää matkavauhtia inhimillisillä kierroksilla
- Sekotusbensan kanssa läträäminen katukäytössä
- Kuluttaa bensaa katupyörään verrattuna ISOSTI
- Etujarru alitehoinen asfaltilla
- Kunnossa oleva satula niin kova, että takamus puutuu. Penkkiä ei ole tehty istumista varten.
- 10V vuotta vanha motocrosspyörä on parhaat päivänsä nähnyt, tarvitsisi yleensä täydellisen läpikäynnin
- Moottorin ominaisuudet ei sovi kadulle
- Savupilvi leijailee perässä hiljaa ajettaessa, koska ilman tuoreöljyvoitelua ei voida öljyn määrää säätää kuormituksen mukaan -> vaatteet haisee koko ajan 2T öljylle
- Hajoaa herkästi väärillä säädöillä/ylläpidolla

Hyvää:
- Katu-uskottavuus 16V silmissä
- Huipputeho kunnossaolevassa moottorissa
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 22.11.2010 17:49

pmc kirjoitti:Hyvää:
- Katu-uskottavuus 16V silmissä
- Huipputeho kunnossaolevassa moottorissa


Tässähän se jo tulikin miksi crossipyörillä ajetaan kadulla. :D
läppis
Pyörä:
Yamaha yz 125 & GIZ 200cc & Tunturi SuperSport & Aprilia MX
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
26.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut läppis » 22.11.2010 18:09

pmc kirjoitti:
kipsutin kirjoitti:Morjens ! olisin ostamassa tollasta -00 vuoden 125 kilvissä olevaa yz:taa ihan katukäyttöön, niin pitäis saada vähä infoa että tuleeko kalliiksi huoltaminen (paljon rahaa menisi kesässä). saako osia hyvin ja onko hintavia? mäntää joutuisi noin 50h välein vaihtamaan ja ölyjä 10h välein? mitä muuta joutuisi vaihtelemaan säännöllisesti? kuinka usein kampiakselia ja kiertokankea joutuu vaihtamaan?

Ei voi ymmärtää, miksi joku haluaa motocrosspyörän katukäyttöön. Ehkä minusta on tullut vanha, mutta järkisyillä hommaa voi perustella.

Huonoa:
- Kilpakäyttöön tehty pyörä -> lyhyet huoltovälit
- Aivan liian lyhyet vaihteiston välitykset, jotta maantiellä voisi pitää matkavauhtia inhimillisillä kierroksilla
- Sekotusbensan kanssa läträäminen katukäytössä
- Kuluttaa bensaa katupyörään verrattuna ISOSTI
- Etujarru alitehoinen asfaltilla
- Kunnossa oleva satula niin kova, että takamus puutuu. Penkkiä ei ole tehty istumista varten.
- 10V vuotta vanha motocrosspyörä on parhaat päivänsä nähnyt, tarvitsisi yleensä täydellisen läpikäynnin
- Moottorin ominaisuudet ei sovi kadulle
- Savupilvi leijailee perässä hiljaa ajettaessa, koska ilman tuoreöljyvoitelua ei voida öljyn määrää säätää kuormituksen mukaan -> vaatteet haisee koko ajan 2T öljylle
- Hajoaa herkästi väärillä säädöillä/ylläpidolla

Hyvää:
- Katu-uskottavuus 16V silmissä
- Huipputeho kunnossaolevassa moottorissa



Rattaiden välityksillähän tuota vähän enemmän katukäyttöön soveltuvammaksi saisi, ja itse kun olen täällä maalla omalla Yamahalla asfaltilla ajanut, niin ei se etujarru liian huonolta tunnu :eek:
Penkkiäkin aina saa muuteltua. Mutta karu totuushan se on, että ei tuosta helposti niin mukavaa ajettavaa tielle saa kuin katupyörää
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.11.2010 23:33

Jätä nt se vitun umpilaiton pyörä ostamatta, mitä se myyjä mainostaa et parempi alavääntö kuin temmissä niin kertoo jo ettei se tiedä koneen hyvinvoinnista mitään. Lisäks puhuu paskaa jo ilmotuksessa, vois suorana tehdä petosyrityksestä rikosilmotuksen. Meinaan on yks vaihtoehto mitä voit olla ostamassa ja jos meet sitä konttorilel näyttään saadakses sen 11kW niin sen pyörä tie päättyy siihen paikkaan, yhtään laillista ei kivissä ole eikä tule.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413