Suzuki RM

PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut PKS » 22.7.2012 21:27

40-50h välillä ainakin itse vaihdan
Henkaboy
Liittynyt:
8.11.2009 17:00
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Henkaboy » 29.7.2012 14:20

Ostin tollasen vuoden -95 125 rämän ja muuten hyvin pyörii ja sutii mutta ei tunnu kunnolla piikkiä ottavan, ainakaan kovin räväkästi. Olisiko mittään tehtävissä?
JessseS
Liittynyt:
19.8.2012 19:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut JessseS » 19.8.2012 20:42

Morjensta.

Sellanen haaveri kävi että halkes käynnistyspoljin suzuki rm 250 -93vm pärrästä. Mistä uutta ja käykö joku muu kuin alkup osa? Maksaa 130e pelkkä poljin.. Jos ei löydy täytyy alkaa koneistamaan ja hitsailemaan itte sitä.

Edittiä. Saa myös kaupitella jos lojuu jossain ylimääräisenä!
Santei
Liittynyt:
21.10.2010 13:13
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Santei » 22.9.2012 21:21

Elikkäs tuli tuollainen 250 2-tahti RM hankittua pari päivää sitten. Vuosimallia 2003.

Pyörään on vuosi sitten tehty koneremontti, vaihdettu ainakin pytty, kansi, mäntä ja joitain laakereita. Tämän jälkeen ajettu noin 25h.

Jotenkin tuntuu, että kone ei aivan kaikkea anna! Aivan kuin ei kiertäisi ihan tappiin? Verrokkina siis -97 Kawasakin vastaava, joka tuntuu potkivan paljon enemmän :O

Vai minkälainen moottorin luonne tämmösessä kuuluisi olla? Että kuuluuko olla vähän "pehmeämpi" luonteinen. Tehoa kyllä tuntuu piisaavan toki silti.

Vai voikohan kaasarin säädöt olla niin väärin? En ikinä oikein kaasarin säätämisessä hyvä ole ollut. Kun lähtee kiihdyttämään niin ala- ja keskikierrosalueella tuntuu vähän röpeltävän mutta muuten ok. Toki parempi tietysti pieni röpellys kuin liian laihalla käynti..

Suuttimien koosta ei tarkempaa tietoa koska en ole vielä kaasaria ehtinyt irti ruuvata.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.9.2012 22:10

Ettei olis putki menossa tukkoon?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Santei
Liittynyt:
21.10.2010 13:13
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Santei » 22.9.2012 23:06

Hmm. Periaatteessa voisi olla hyvinkin mahdollistakin koska ainakin edellisen omistajan jäljiltä bensa oli todella tuhdilla seoksella. Veikkaisin, että 3-4 prosenttista. :D

Ja jos on tuolla sen ilmoittamansa 25h ajanu niin periaatteessahan olisi hyvinkin voinut karstoittua pahasti.

Eikös sama koske periaatteessa pakoaukonsäädintä?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.9.2012 23:21

Ja eihän kaikki edes polta putkea, vasta kun se alkaa tuntua tukkoselta...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.9.2012 1:21

Joo, kannattaa putki tsekata. Voin hyvin olla niinkin ettei ole edes sillon konerempan aikana viittinyt alkaa polttelemaan kun kerta on hyvin vetänyt..
mts98
Pyörä:
Tunturi tiger -85 ja Suzuki rm 125 -98
Liittynyt:
19.8.2012 13:36
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mts98 » 23.9.2012 17:27

Nonii, eli mitkäs on teillä kokemukset rm 250cc vm85. Saako vielä hyvin osia? Ja minkälaiset tehot ja väännöt, meinaan että onko hyvä ajaa soramontulla? Kun ois tieros yks 4sataa :P Mutta siitä puuttuu penkki ja katteet ja sylinteristä lähteny pinnoitus... :itku: Niin että kannataako ostaa? Tulee kyllä 2kpl sylintereitä ja kansia mukaan :D Vastauksia kiitos.
Viimeksi muokannut mts98 päivämäärä 23.9.2012 18:38, muokattu yhteensä 1 kerran
öö2
Pyörä:
Suzuki Rm 250
Paikkakunta:
Pöytyä, Riihikoski
Liittynyt:
8.5.2007 21:53
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut öö2 » 23.9.2012 17:57

mts98 kirjoitti:Nonii, eli mitkäs on teillä kokemukset rm 250cc vm85. Saako vielä hyvin osia? Ja minkälaiset tehot ja väännöt, meinaan että onko hyvä ajaa soramontulla? Kun ois tieros yks 4sataa sataa :P Mutta siitä puuttuu penkki ja katteet ja sylinteristä lähteny pinnoitus... :itku: Niin että kannataako ostaa? Tulee kyllä 2kpl sylintereitä ja kansia mukaan :D Vastauksia kiitos.



itse kerran 450e pyörän ostaneena voin sanoa että ei kannata. kaikkea pientä löytyy jokaisesta liikkuvasta osasta ja rahaa ajokuntoon saamiseen menee rutkasti yli pyörän hinta helposti. tämä siis vain varoituksen sanana mutta jokainen tekee itse päätöksensä.

nimim. 450e pyörä 20min ajoa. mäntä palasina kiertokanki solmussa ja sylinteri pilalla. :lol:
Santei
Liittynyt:
21.10.2010 13:13
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Santei » 26.9.2012 15:34

Slerpa_ kirjoitti:Joo, kannattaa putki tsekata. Voin hyvin olla niinkin ettei ole edes sillon konerempan aikana viittinyt alkaa polttelemaan kun kerta on hyvin vetänyt..


Pyörä edelleen siis 2003 mallin RM 250cc 2-tahti.

Putkea kompuralla kokeilin ja vaikutti vetävän OK. Ajattelin sen polttaa ja maalata nyt jokatapauksessa kun kerta irti otin.

Äänenvaimentimen villat oli käytännössä pelkkää öljyistä mössöä, joten ainakin vähäsen tuon luulisi vaikuttavan? Tilasin uudet villat.

Kaasaria en ole vielä irrottanut, mutta tilasin nyt näppituntumalta muistaakseni 165 pääsuuttimen ja 45 tyhjäkäynti. Netistä jostaki löysin, että oli nuo hyväksi havainnut joten kokeillaan nyt ensi hätiin samoja sitten. Missäs lovessa neulan kuuluisi muuten olla? Entä seosruuvi? Kaasarihan tässä on Keihinin.

Tulpankin tilasin uuden, NGK BR8EG. Yleinen mielipide netissä näytti olevan että pitäisi olla käytännössä kaikille 250cc 2-tahdeille hyvä tulppa.

Vanha ilmanputsari oli ihan OK, mutta tilasin silti jokatapuksessa 3 kpl uusia.

Jos näiden jälkeen ei pelitä kuten pitäisi niin mitäs sitten?

http://www.iceroadracing.com/varikko/index.php?topic=1853.0;wap2

Ongelma vähän vastaava kuten yllä. Eli tuntuu ettei ota kierroksia ihan niin hanakasti ja paljon kuin pitäisi ja muutenkin tuntuu laiskemmalta kuin pitäisi.

Vuosi sitten tosiaan vaihdettu mäntä, pytty, kansi ym. joten ei ainakaan pitäisi mistään väljyydestä olla kiinni.
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 26.9.2012 16:05

Ootko tarkistanu, että pakoaukon säätimet on kasattu oikein? Kaverin laitteessa oli kanssa vähän ponit hukassa kun oli kasattu väärin. Pura se ihan ekana vaikka ja kato räjäytyskuvien kanssa se oikein kasaan!
Santei
Liittynyt:
21.10.2010 13:13
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Santei » 27.9.2012 11:03

Pattes798 kirjoitti:Ootko tarkistanu, että pakoaukon säätimet on kasattu oikein? Kaverin laitteessa oli kanssa vähän ponit hukassa kun oli kasattu väärin. Pura se ihan ekana vaikka ja kato räjäytyskuvien kanssa se oikein kasaan!


Ei oo tullut kyllä katsottua! Pitääpä seuraavaksi avata siis se. Jotain hyvää paikkaa ohjeille/räjäytyskuville?

Sitten tuosta kaasarista vieläkin kysyysin et mistä lovesta neulaa kannattaa ruveta säätämään? Ja seosruuvista jos jotaki vinkkejä joku osaa antaa.

Lootaöljyksi varmaan soveltuu 10w40 ? Vai oonko ihan vääräsä uskossa. :D
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 27.9.2012 19:36

Tuosta löytyis räjäytyskuva
mastacoolt
Liittynyt:
27.9.2012 20:31
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mastacoolt » 27.9.2012 20:42

Nyt on sellainen ongelma että viitatkaa heti aiempaan keskusteluun jos vaan löytyy.

Mulla olis tollanen RM vm. 1995 ja siinä on heikko kipinä. Tulpanhattu ja johto on vaihdettu ja tulppiakin on vaihdeltu. Kärkiväli täytyy laittaa tosi pieneksi että kipinä näkyy. Kylmänä lähtee vielä polkemalla, mutta lämpimänä ei.

Mitä vaihtoehtoja tässä voisi olla. Kiitos jo etukäteen!