Muuta Keskustelua

JP1305
Pyörä:
KTM EXC 300 '12
Liittynyt:
24.6.2006 16:58

ViestiKirjoittanut JP1305 » 14.4.2010 18:08

Mitään kuristuksia ei ole tarkoitus pitää ja tuskin kukaan esim 16wee vasta kortin saanutkaan kisailee tukkoisella 5kw kotarilla. :D
Eli tarviaako papereita katsastuksessa missä käy ilmi pyörän teho ja jos onkin yli 25kw niin antaako pääkatsastusmies ison selkäsaunan?
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 14.4.2010 18:24

En ole ite tarvinnut, valkokilpisellä pyörällä katsastukseen vaan rekisteriote.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
ehpee
Liittynyt:
23.4.2009 21:09

ViestiKirjoittanut ehpee » 14.4.2010 19:07

mihinkäs crosseihin saa parhaiten varaosia? esim. kawa, honda, ktm? ja onkos hinnoissa paljonki eroja?
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 14.4.2010 20:06

Kaikkiin yleisimpien merkkien suht. uusiin (esim. vm.2000-->) saa ihan hyvin osia. Osien saatavuus on enemmän vuosimallista kiinni kuin merkistä. Mitä vanhempaan pyörään osaa tarvii sitä vaikeempaa ja hitaampaa osien saanti on. Tietty jos omalla paikkakunnalla olevalla mp-liikkeellä on joidenkin tiettyjen merkkien edustus niin on todennäköstä, että niihin löytyy sieltä paremmin osaa.
TeKaMOTO@Youtube
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.4.2010 23:22

Sääntöjen mukaan tarvii olla todistus alennetusta tehosta (valkokilpisissähän se on käytännössä kaikissa EU-aikasissa rekisteriote), mutt ei tuu ainakaan äkkiä mieleen kuin yks kisa jossa niitä tehotodistuksia olis katteltu.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24
Pyörä linkkuun hypyssä

ViestiKirjoittanut wolvie » 18.4.2010 13:08

Crossikisoja katellessa olen monesti kiinnittänyt huomiota siihen kuinka pienissä ja isoissa hypyissä monet kuskit vetävät pyörän linkkuun. Ihan kivalta tuo varmaan katsojien mielestä näyttää, mutta onko siitä mitään oikeata hyötyä?
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 18.4.2010 14:07

Matalampi ilmalento, jolloin pystyy paremmin säilyttään nopeuden, ja pääsee aikasemmin kaasulle. Lisäks voi tulla sinne hyppyyn "liian" lujaa ilman että hyppää pitkäks. Niin ja termi on scrub, en oo vielä siitä suomennosta kuullut, linkuttaminen on vaan siistiä tai joissain tapauksissa voi suunnata sen pyörän paremmin vaikka seuraavaan mutkaan.
jamperi
Pyörä:
Rmz 450 -11
Paikkakunta:
ilmajoki
Liittynyt:
8.5.2004 20:27

ViestiKirjoittanut jamperi » 18.4.2010 17:37

wolvie kirjoitti:Crossikisoja katellessa olen monesti kiinnittänyt huomiota siihen kuinka pienissä ja isoissa hypyissä monet kuskit vetävät pyörän linkkuun. Ihan kivalta tuo varmaan katsojien mielestä näyttää, mutta onko siitä mitään oikeata hyötyä?


siinä asiasta lyhyt video: http://www.youtube.com/watch?v=HTJz19IRq1s
"Täälä kans saa mitää olla tai tehdä"
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 18.4.2010 21:33

Moni suomi-kuskikin koittaa "scrubbailla" mutta ehkä kourallinen osaa sen niin että siitä on jotain hyötyä.
stage666
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
30.8.2005 12:40

ViestiKirjoittanut stage666 » 21.4.2010 20:01

Ihan helvetin tyhmä kyssä, mut miten se linkku edes tehdään?. Itte tuli lähinnä hypittyä suoraan :lol: . Pyöräkuume vaivaa taas näin keväisin... pitäsköhä sitä hommata taas kuramopo ;) :)
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 21.4.2010 20:44

stage666 kirjoitti:Ihan helvetin tyhmä kyssä, mut miten se linkku edes tehdään?. Itte tuli lähinnä hypittyä suoraan :lol: . Pyöräkuume vaivaa taas näin keväisin... pitäsköhä sitä hommata taas kuramopo ;) :)

ihteenikin kiinnostas tietää,varsinki se oikasu ku joskus tuntuu lähtevän urista ihan päin
v**tua se hyppy sen verran tiiän että kaasua vaan ni kyllä se siitä oikii mut mitenkä ne "kovat pojat" sen hoitaa :) ?
stage666
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
30.8.2005 12:40

ViestiKirjoittanut stage666 » 21.4.2010 20:48

yz250f kirjoitti:
stage666 kirjoitti:Ihan helvetin tyhmä kyssä, mut miten se linkku edes tehdään?. Itte tuli lähinnä hypittyä suoraan :lol: . Pyöräkuume vaivaa taas näin keväisin... pitäsköhä sitä hommata taas kuramopo ;) :)

ihteenikin kiinnostas tietää,varsinki se oikasu ku joskus tuntuu lähtevän urista ihan päin
v**tua se hyppy sen verran tiiän että kaasua vaan ni kyllä se siitä oikii mut mitenkä ne "kovat pojat" sen hoitaa :) ?

Se oikasu täs kiinnostaa kaikist eniten. Fillarilla tuli aikoinaan vähän kikkailtua, mut ei sitä "linkkua" tullu muuten käytettyä ellei tarvinnu hypyn jälkeiseen mutkaan vähän tähtäillä, joten sitä oikasua ei ikinä tullu opeteltua :nolo: :lol: . viittis kuitenkaa kyljellää/poikittainkaan alastuloja ruveta harrastaankaan :D .. vähän turhan raaka tapa opetella oikasu :lol: .
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 21.4.2010 23:49

Vaikka en whippiä itte osaakkaan juuri nimekskään ni tiedän kumminki sen että isot kovat pojat tekee sen jo hyppyrin nokalla ja jos se mopo ottaa urasta nokalla uuden suunnittelemattoman suunnan ni ei ne kovat jätkätkään sitä enää pahasti oikase. On sitte säkästä kiinni mihin ja miten tulee alas, että onko mahollista vielä pelastaa. Toisaalta niillä on yleensä paljon parempi ajotekniikka joka sitte lieventää ja vähentää noita ylläreitten määrää.
Se vähäinen kulma minkä itte oon saanu aikaseks on kyllä palautunu aika itteksee tai ainaki seemmosella "flowlla" suoraks. Lisä tietoo kattomaa youtubesta "how to whip"
TeKaMOTO@Youtube
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 22.4.2010 12:18

treeniä vaa nii alkaa ysärit lähtee :) ei sitä linkutusta netissä jauhamalla opi vaikka kuinka joku yrittäs selittää. ite ainaki reenailin mahdollisimma isoista pöydistä ku jotenki tuntu et niistä meni niinku itestää. vaikka tuoki on kyllä semmone homma et tulee ajankanssa vaikka sitä ei nyt nii varsinaisesti hajotteliskaa.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 23.4.2010 22:43

Keskiviikosta asti ollu tallissa Suzukin -07 piikkinen, huomenna olis tarkotus suunnata Toijalaan ton kanssa. Mietittiin vaan tossa Motopalvelun Timon ja faijan kanssa, että mistä täällä Tampereen suunnalla sais osia näihin keltasiin pyöriin? Kyllähän kaikki osat saa tilaamalla, mutta jos jotain täytyis hyllystä saada niin mistä kannattais lähteä hakemaan? R.M Heino keskittyy kai enemmän katupuolelle?