Rokkijumalaz kirjoitti:Elikkäs 98 vuoden kaksipuolikas YZ ei suostu yhteistyöhön tyhjäkäynnin kanssa. Sekä vakuosuuttimet että monesti suositellut pienemmän suuttimet testattu, ei vaikutusta. Käy hetken onnetonta tyhjäkäyntiä ja sammuu.
Purkasin pakoaukonsäätimen ja mielenkiintoista oli että tyhjäkäynti muuttui tasaiseksi ja kierrokset nousivat kun avasi pa-säätimen öljyn tyhjennysruuvin tai otti koko kannen irti pyörän vasemmalta puolelta, tällöin siis pakokaasua pääsi vuotamaan jostain ohi. Ei vaan taida olla kovin tyylikästä että pakokaasua puskee hirveästi muualta kuin putken päästä joten pitäisi varmaan joku vähän asiallisempi ratkaisu keksiä. Muuten pa-säädin kyllä toimii.
Mihin tälläiset ongelmat oikein viittaavat? Kenellään ollut vastaavia?
Niin, ja pitäisikö siitä ryypyn nuppia saada myös pyöriteltyä eri suuntiin, itsellä ei ainakaan pyöri vaikka kaasarissa lukee siinä kohdalla nuolet sivuille ja idle adjust?
Tuo pa säätimen kannen avaus huonontaa sylinterin täytöstä, koska pakokaasua/ bensa-ilmaseosta falskaa ohi pakoputken paisarin>>bensa-ilmaseosta pääsee karkaamaan normaalia enemmän joko suoraan pa kannen kautta ulkoilmaan tai huonontuneen pakoputken toiminnan seurauksena pakoputken kautta>> laittaa pyörän käymään laihemmalla seoksella>>kierrokset nousee..Näiden oireiden perusteella kuulostais että sun mopo käy huomattavan rikkaalla tyhjäkäyntiä.
Mitkä suuttimet ja mikä neula sulla kiinni? Mitkä on vakiot?
Ootko kattonu että änkkärin reikäputki on ehjä ja villat kunnossa. ilmansuodatin on tietysti pesty ja öljytty?? Tsekkaa kaasarin kohojen säätö,onko "float level" oikea, eihän bensanpinnan korkeutta säätelevä venttiili ole jumis??
Eihän sulla olisi sen mallinen luisti kaasarissa että ei käy sen takia tyhjäkäyntiä (pieni luistin leikkaus).Normiajossako pyörä toimii?
Ryypyn nuppia kai pitäis saada säädettyä...