Suzuki RM

pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut pelle000 » 3.11.2012 15:25

Saatana ! Neuvoja nyt että miten helvetissä saan RM80 vm 1991 keulan putket takaisin niihin alaosiin! Uudet stefat jne paikoillaan, menee melkein liukuholkkeihin loppuun, mutta ei aivan ja siihen jämähtää..?
viesti
Pyörä:
Honda cr 250r 1991
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
8.12.2008 19:10
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut viesti » 4.11.2012 18:45

Pattes798 kirjoitti:http://www.cmsnl.com/suzuki-rm250-usa_model16178/partslist/433106.html#results



Mulla ei ole vielä pyörää mihin tulis valopuola, mut oon ostamassa 03--> suzuki rm 250cc:tä, ja haluan siihen valot. Niin mitä mä siihen tuun tarviimaan? Sähköt ym pystyn ite tekemään, jopa siistit. Mutta tarveis saada vielä virtaa valoille, niin pitääkö mun ostaa toi mangneetto ja toi staattori vai pelkästään staattori, ja tosiaan kun mulla ei oo pyörää niin en tiedä minkä näköinen kyseisessä vehkeessä on mangneetto, että onko se tuollainen kuin tuossa kuvassa vai sillanen kuin mankissa on inner rotor kit, eli pitäisi ostaa molemmat (mangneetto + staattori) koska mangneetto olis silloin erillainen, eikä sopeisi pelkästään tuolle staattorille. Jos kukaan mitään ymmärsi, niin tietoa otetaan vastaan.! :)

Ja mistä sais halvemmalla? Tuolla uudella osalla on ainakin iha ryöstö hinta.. Esim ebaysta en osannut itse etsiä sopivia osia, eikä googlettamallakaan löytynyt oikeen sopivaa, tai sit löytys muttaku en ymmärrä että pitääkö ostaa pelkkä staattori vai koko setti, eli mangneetto ja staattori. :roll:

- Viesti
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut OA243 » 4.11.2012 19:51

Ihan näin täysin ohi aiheen ootko sä edes nähnyt sitä pyörää vielä?
viesti
Pyörä:
Honda cr 250r 1991
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
8.12.2008 19:10
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut viesti » 4.11.2012 20:06

Siis oon ostamassa tässä vuoden alussa kyseistä pyörää mikäli raha asiat menee nappiin, ja ei siis ole kiikarissa mitään tiettyä myytävää pyörää tällä hetkellä. :roll:


En tiedä oliko toi sun viestis jotakin vittuilua olevinaan, mutta joka tapauksessa lähinnä kyselin vaan, että mitä osia tarvitsen kyseiseen pyörään että saan valot siihen, kun melko monessa myytävässä pyörässä ei valoja ole, vaan pelkkä numerokilpi.. Jne.


Muutenkin tyyppivikoja jos joku viitteis kertoo kyseisestä laitteesta, eli suzuki rm 250cc 2003--> Oon kyllä selaillut tätä topickkia, mut jos joku vois kertoo että mitä näistä yleensä paskaks menee, ja mitä kannattaa katsoa pyörän ostohetkellä, ettei nyt iha paskaa tulis ostettuu. Ettei käy samanlaittiin kuin joskus mopoa ostaessa, että loppujen lopuks piti koko paska pistää osiks ja läpikäydä kaikki, ku vanhat omistajat tehny melkosia patentteja. :roll:
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut PKS » 5.11.2012 14:33

ainakin tuon ikäisiin 250 RM:iin (03->) on sttattorit (valo/tavallinen) kivenalla. Mulla meni kesällä käämi tuosta -04 sököksi ja maahantuojan mukaan uusia staattoreita ei ollut koko euroopan keskusvarastoissa eikä ollut edes tulossa, eikä alkanut japanista kyselemään. Löysin kuitenkin uuden osan jenkeistä (oli liikkeen viimeinen osa). Muuten ollut luotettava pyörä. Moottori on mukavan voimakas kaikilla kierrosalueilla joten sopii kannonkiertoonkin mielestäni hyvin. Pyörää ostaessa pyörä kannattaa syynätä läpikotaisin (iskarit, syylärit jne.) Muovien kunnosta ei kannata kauheasti välittää, ne on halpoja. Toisaalta jos muovit on rikki niin monesti myyjä on laiminlyönyt huolloissa paljon muutakin. Ilmanputsaristakin näkee aika hyvin että onko myyjä kehdannut pyörää huoltaa. Ja vaihdetuista osista kannattaa kysellä kuitteja todisteiksi. Siinä nyt joitain neuvoja.
viesti
Pyörä:
Honda cr 250r 1991
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
8.12.2008 19:10
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut viesti » 5.11.2012 22:13

Erittäin paljon kiitoksia asiallisesta vastauksesta! Tätä juurikin kaipasin!

Kaikenlaisia staattoreita ym löysin ebaysta kun koitin hakea, en sitten tiedä että oliko ne edes 03--> RM:n tarkotettuja.

Eli saako toimimaan pelkällä erillaisella staattorilla valot, vai pitääkö ostaa joku erillainen mangneetto, tuskin?
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 6.11.2012 14:46

viesti kirjoitti:Siis oon ostamassa tässä vuoden alussa kyseistä pyörää mikäli raha asiat menee nappiin, ja ei siis ole kiikarissa mitään tiettyä myytävää pyörää tällä hetkellä. :roll:


En tiedä oliko toi sun viestis jotakin vittuilua olevinaan, mutta joka tapauksessa lähinnä kyselin vaan, että mitä osia tarvitsen kyseiseen pyörään että saan valot siihen, kun melko monessa myytävässä pyörässä ei valoja ole, vaan pelkkä numerokilpi.. Jne.


Muutenkin tyyppivikoja jos joku viitteis kertoo kyseisestä laitteesta, eli suzuki rm 250cc 2003--> Oon kyllä selaillut tätä topickkia, mut jos joku vois kertoo että mitä näistä yleensä paskaks menee, ja mitä kannattaa katsoa pyörän ostohetkellä, ettei nyt iha paskaa tulis ostettuu. Ettei käy samanlaittiin kuin joskus mopoa ostaessa, että loppujen lopuks piti koko paska pistää osiks ja läpikäydä kaikki, ku vanhat omistajat tehny melkosia patentteja. :roll:


Ite koitan kyllä pysyä kaukana tuommosista suzukeista, itellä oli tuommonen 250rm vuodelta -04 ja kaverilla samanlainen, mutta -06, siinä ajassa tosin ei juuri eroa ole tullut, erillaiset kampuran laakerit , mitä nyt muistan, Ja siis noista kahesta pyörästä olen yhteensä lohkot avannut 5 kertaa parin vuoden sisään, aina mäjähtää jotain, toiseksi aika raskas pyörä ajettavaksi ja aika kankea, vrt hondaan, Tosin siitäkin kiinni mihin tottunut tai paljon kuskilla massaa :D Itellä oli siinä sillon myös valot mut sekoili jotenki, joten en saanut koskaan kunnolla toimimaan.
Myös yksi heikko lenkki näissä taitaa olla tuo takaiskari, muistaakseni stefoissa jotain häikkää, ei ainakaan tykkää talvella pysyä mehut sisällä.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut PKS » 6.11.2012 19:18

mulla ollu tuo pyörä 3 vuotta ja kertaalleen pitänyt lohkot aukaista
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 6.11.2012 21:34

PKS kirjoitti:mulla ollu tuo pyörä 3 vuotta ja kertaalleen pitänyt lohkot aukaista


No yksilöitähän nämä kaikki on, saattaa olla että omalle kohalle vain sattu huono yksilö, ja eihän sitä koskaan käytetystä tiedä mitä se on syönyt. Mutta raskas se on silti omasta mielestä
-JJari-
Pyörä:
Suzuki S1 Supermoto/Usd (EX)/Honda monkey/Yamaha Dt 125cc
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
14.2.2009 10:56
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -JJari- » 9.12.2012 18:15

Moro! En nyt tiiä kuuluuko tänne mut kiinnostas tietää piikkisen Rm:än pakoaukonpituus kun ois tarkotus laittaa Rm:än putki piikkiseen dt:seen kun kerta sellanen putki löytyy tallista :)
Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Terzon » 11.12.2012 21:42

Mikäs tuo hana/vipu tai jokin mikä on sylinterin pakoaukon yläpuolella?

Tuossa vaihdoin jääratavälit niin rupesin kattoon et mitähän tuosta pystyy säätämään.
Joku pakoaukon pakkosäätö?

Pyörähän on rm250 -00vm
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.12.2012 21:45

Pakoaukonsäädinhän se?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Terzon » 11.12.2012 22:26

Mutta miksi se on käsin säädettävissä? Voisiko se olla sitte että sen saisi lukittua auki/kiinni asentoon?
Kuva
Tos pakoaukon yläpuolella hanan näköinen.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.12.2012 22:39

Terzon kirjoitti:Mikäs tuo hana/vipu tai jokin mikä on sylinterin pakoaukon yläpuolella?

Tuossa vaihdoin jääratavälit niin rupesin kattoon et mitähän tuosta pystyy säätämään.
Joku pakoaukon pakkosäätö?

Pyörähän on rm250 -00vm

http://www.cmsnl.com/suzuki-rm250-2000- ... partslist/
--
Osahan on siis tuo nro 10 (OEM number: 11258-27C01)
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... b_a11a.gif

Sen alla on jousi. Jotenkin sain sellaisen käsityksen, että ton akselin kiertymiseen saisi vaikutettua tolla säätönupilla (jousta kireämmälle/löysemmälle)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
littlehondacr-rider
Pyörä:
Husqvarna cr125 2011
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
26.6.2012 2:27
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut littlehondacr-rider » 18.12.2012 16:40

onko millainen -00 piikkinen rm? oon sopinu vaihdot tuohon vknlopulle ja haluaisin vähän tietoja tästä pyörästä
se ei pelaa joka pelkää, se ei aja joka ei uskalla ;)