Suzuki RM

JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut JMH » 17.4.2013 18:17

ville69 kirjoitti:Noniin RM'n omistajat! Ostin tuossa viikoloppuna vanhemman rm 125 (v,. 91) pyörästä puuttui käynnistys poljin, kysyin paikallisesta mp-liikkeestä hintaa olisi huimat 160 € :eek: tietääkö joku minkä pyörän kiksin tuohon sais modailtua tai mistä sais halvemmalla vastaavan. Ja muutenkin yleisesti että mistä kannattaa osat koneremppaan ostaa? :)


Kato ettei missään purkuosissa olis ehjää ;)

Ja sitten asiaan, eli siis ongelma on se että pyörä ei kierrä kunnolla ja kuulostaa että käy laihalla tyhjäkäynnillä vaikka on koitettu isompaa ja pienempää ja mitä lie suutinta, säädetty neulaa -> ei vaikutusta.

Tämä siis alkoi sen jälkeen kun tehtiin remppa ja siinä yhteydessä sitten pytty porautettiin ja hommattiin ylikokoinen mäntä. Liikkeessä mittasivat ja tilasivat sopivan männän. Ja samalla myös laitettiin uudet pakoaukon säätimen osat kun vanhat oli hajonneet, pa säädin toimii normaalisti. Sytytys pitäs olla kohillaan, ainakin siinä missä ennenkin. Toisaalta tuntuu välillä kun polkasee käyntiin niin tulee tavallaan "back fire" ilmiö eli iskee putkeen? (en nyt osaa paremmin selittää :lol: ) Lähtee myös tosi huonosti käyntiin. Mistä tämmönen voisi johtua? Pyörä on 250 rm ja vuosimalli on 1995
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut ville69 » 17.4.2013 20:16

Purkuosina näyttäisi löytyvän, kiitos. Nyt tahtoisin nopean vastauksen että mitenkä näissä RM125 menee nämä vuosimallejen muutokset 1987 eteenpäin. Eniten kiinostaisi tuo moottori että käviskö 1987 osat tuoho 91 vm'ään. Ja muutenkin mitenkä ne muutokset menee että voin varmistua että tuo omaki on 91 :D
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.4.2013 23:29

Runkonumeron perusteella se oma pyörä on selvitettävissä, mutta osien suhteen vaikean kysymyksen heitit. Jotkut osat voi olla pysyneet useamman vuoden muuttumattomana ja joissain voi olla tullut muutoksia joka vuosi. Osien sopivuuden voit tarkistaa täältä: http://www.cmsnl.com/suzuki-rm125_model14048/ Jos eri vuoden malleissa on sama valmistenumero niin sopii. Hidasta hommaa, mutta ei siihen oikein oikotietäkään ole.

RM runkonumeroista
http://www.dirtrider.net/forums3/showth ... p?t=121104
http://www.suzukicycles.org/_misc/identification.shtml
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut pmc » 18.4.2013 12:05

ville69 kirjoitti:Purkuosina näyttäisi löytyvän, kiitos. Nyt tahtoisin nopean vastauksen että mitenkä näissä RM125 menee nämä vuosimallejen muutokset 1987 eteenpäin. Eniten kiinostaisi tuo moottori että käviskö 1987 osat tuoho 91 vm'ään. Ja muutenkin mitenkä ne muutokset menee että voin varmistua että tuo omaki on 91 :D

Moottori oli "samanlainen" vuosimallit 1989-1991. 1992 tuli kokonaan uusi moottori ja <-1988 ja vanhempi moottori oli täysin eri moottori kuin 1989-1991.
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut ville69 » 18.4.2013 19:32

Kiitos ku neuvotte tyhmää :) Elikkä tuo vuosimalli pitäisi selvitä runkonumeron 10. kirjaimesta? Tosiaan taitaaha noissa olla eri koneet (87ja91), mutta ku miulla on tuo pakoaukon säädin säpäleina (laipat) nii kävisköhä ne tuosta 87 mu 91 ku sattus sellaset tuolta purkuosista löytyä :D kannataako etes kokeilla... Ja sitte se kikki että kävisköhä se :D
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -Zone- » 18.4.2013 19:46

---- Modet voi poistaa ---
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 18.4.2013 20:04, muokattu yhteensä 1 kerran
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut ville69 » 18.4.2013 19:49

Katsoinhan minä nuo kuvat. Ja kuvien perusteella näyttäisi käyvän. Elikkä siis pitäisi mennä päikseen?
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -Zone- » 18.4.2013 19:54

ville69 kirjoitti:Katsoinhan minä nuo kuvat. Ja kuvien perusteella näyttäisi käyvän. Elikkä siis pitäisi mennä päikseen?

E: Ei mitään unohda. Mun moka. Ei copypastennut tota H mallia vaan linkki tuli sitkeesti G mallin. Sorry. Sekoittaa vielä soppaa kun on on 87 alla samassa sekä G ja H mallit ja kun näkyy olevan muuallakin G mallia merkitty vielä 1988 vuotisena.

Musta nuo valmistenumerot ei silti ole kyllä samat vaikka osat samalta näyttääkin kun tässä vertailin..
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut JMH » 20.4.2013 16:11

JMH kirjoitti:Ja sitten asiaan, eli siis ongelma on se että pyörä ei kierrä kunnolla ja kuulostaa että käy laihalla tyhjäkäynnillä vaikka on koitettu isompaa ja pienempää ja mitä lie suutinta, säädetty neulaa -> ei vaikutusta.

Tämä siis alkoi sen jälkeen kun tehtiin remppa ja siinä yhteydessä sitten pytty porautettiin ja hommattiin ylikokoinen mäntä. Liikkeessä mittasivat ja tilasivat sopivan männän. Ja samalla myös laitettiin uudet pakoaukon säätimen osat kun vanhat oli hajonneet, pa säädin toimii normaalisti. Sytytys pitäs olla kohillaan, ainakin siinä missä ennenkin. Toisaalta tuntuu välillä kun polkasee käyntiin niin tulee tavallaan "back fire" ilmiö eli iskee putkeen? (en nyt osaa paremmin selittää :lol: ) Lähtee myös tosi huonosti käyntiin. Mistä tämmönen voisi johtua? Pyörä on 250 rm ja vuosimalli on 1995


Osaako joku auttaa?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 21.4.2013 21:06

Läpät? Oma kotari iski myös "tulta" toisinaan kun polki kylmänä käyntiin, ja oli myös vaikea saada edes lupaamaan. Myös laihallakäynti ilmiö kuului asiaan, tosin kiersi ihan ok.
Tähän ei koskaan löytynyt selvää selitystä.

Ja pakko mainita että rempassahan voi mennä ainakin yhtä monta asiaa pieleen kuin on vaihdettuja osiakin.
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 22.4.2013 14:01

Keskustelu jatkuu täällä