Terve
Ostin projekti/entisöintipyöräksi taannoin ko. pyörän ja kävin koneen täysin läpi. Pyörä ei ollut ajokunnossa ostohetkellä.
Koneeseen vaihdoin runkolaakerit, stefat, tiivisteet, mäntäsarjan ja vaihteensiirtohaarukat. Myös ilmanputsarille uusi vaahtomuovi jonka käsittelin asianmukaisella aineella ohjeiden mukaan.
Pyörä lähti käyntiin ensimmäisen kerran n. 20min suostuttelun jälkeen mutta nykyään riittää viisikin minuuttia
Ensimmäisillä käynnistelyillä kone kuulosti siltä miltä pitikin, kierroksia tuntui ottavan mitä vähän varovasti antoi.
Sitten päivää myöhemmin aloin paremmalla aikaa säätää pyörää lisää ja tarkoitus oli lähteä ajamaan. Pyörässä ilmeni kuitenkin sen verran käyntiongelmia ettei ajamaan päässyt. Alakierroksilla ok, joskin kaasukahvasta pitää hieman antaa kaasua että pysyy käynnissä. Mutta kun vähänkin antaa kaasua niin kone yskii/tussahtelee ja hyytyy. Pakoputkesta pöllähtää tällöin kunnon pilvi (yskäisee selvästi pakoputken puolelle kun putki hypähtää kiinnitysjousien varassa aina kun tussahtaa). Jos pyörällä lähtee liikkeelle niin pintakaasulla pääsee eteenpäin mutta vähänkin lisää kaasua niin alkaa nykiä ja yskiä kunnolla. Mikä oli muuttunut päivän aikana? Ainut mikä tuli mieleen niin ilmanputsari oli käsitelty 30min ennen ensimmäistä käynnistystä. Vaahtomuovin katselin aineella märäksi jonka jälkeen puristin liiat pois. Voisiko se olla tukkeutunut liian tiiviiksi tuossa yhden päivän aikana?
Mistähän kannattaisi lähteä tutkimaan asiaa? Seoksia olen sen verran koittanut säätää että neulaa siirtänyt laidasta laitaan, ei suurta vaikutusta. Pakokaasut on suhteellisen sankkaa ja harmaata. Putkesta tiputtelee myös jonkin verran mustaa 2-tahtia. Kaasuttimen säätöruuvilla ei ole merkitystä.
Saako liian vähän/paljon? Sähköpuoli? Tulppa on uusi B8E S. Suuttimen kokoa en nyt muista tarkkaan.
Mites nuo kipinän ajoitukset, että jos jollain kierrosalueella ajoitus on hyvä niin voiko se olla huono jollain toisella kierrosalueella?
Kone käy alakierroksilla todella nätisti, ei värise ylimääräisiä ja käyntiäänet ovat terveet. Pyörää pääsen säätämään/tutkimaan seuraavan kerran tulevana viikonloppuna joten vinkkejä tarvitaan
Niin ja pyörähän oli siis KX125 '85