jo kirjoitti:[size=85]En tiedä harrastuksesi pohjaa, mutta viesteistä ja varusteiden puutteesta päätellen kannattaisi ennemmin lepyttää konetta,hommata polvisuojat,lähteä perusasioista liikkeelle, iskarien säädöt, kaasarin säädöt, oikea ajotapa.
Tämä ei ole vittuilua, mutta ikävän usein tulee eteen kyllästyminen tai paha loukkaantuminen näiden asioiden takia. Pitemmällä tähtäimellä saat enemmän irti harrastuksestakin[/size].
Suojathan mulla tällä hetkellä ovat kypärä, suojalasit, ajosaappaat, hanskat sekä rintapanssari. Polvisuojat nyt on vielä hommattava ja ehkä kyynärsuojatkin.
Pyörähän ei siis aivan uusi ollut, kun se ostin. Sillä oli ajettu muistaakseni jotain 15h~ ja iskarit oli jo säädetty jokseenkin sopiviksi mun kokoiselle ja painoiselle henkilölle(entinen omistaja).
En ole varma, mitä meinaat kaasarin säädöillä, ei se ainakaan laihalla nyt luulisi käyvän, kun se on talvisäädöissä entisen omistajan jäljiltä. Varmaan sitä pitää alkaa tässä tutkiskelemaan ajan kanssa paremmin. Tuli muuten tuosta kaasarista mieleen hauska episodi tämän entisen omistajan kanssa, kun siinä kauppoja tehtiin. Kaveri ei suostunut laittamaan pyörään kuuluvia suuttimia sekä neuloja tulemaan pyörän mukana meikäläiselle, kun sen ostin.
Se vain kiveen kovaan väitti, että, -
et sinä niitä tarvitse kun pyörä on niin hyvässä säädössä nyt! No myötäilin vaan kaverin juttuja siinä, kun poristiin, mutta sanoin kuitenkin vielä lopuksi, että PISTÄT ne rojut tulemaan sitten muiden pyörään kuuluvien romujen mukana, eipä tullut rojuja mukana.
Niiden p.a.säätimenjousistakin piti tingata kohtuuttoman paljon. Kaveri vaan höpötti, että "näilläkään ei tee enduroajossa mitään, kun metsässä ryösitään". Meikäläinen yritti parhaani mukaan selittää, että mun ajo on vähän nopeampi tempoista ja vähän nopeammilla reiteillä eikä sitä perinteistä puunkiertoa mitä ne harrastaa. tuntu jo, että se nakkaa ne roskiin. Nämä sentään tuli pyörän mukana.
Mitä tulee koneen luonteeseen niin olen erimieltä! Jos vain KTM olisi 500cc 2t tehnyt niin sellainen varmaan olisi allani tällä hetkellä.
Ei kait tämä nyt niin vakavaa ole... Pääasia, että kaikilla on hauskaa.