Huolto & korjaus

Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 19.8.2012 22:42

Kyllähän ne venat kuitenkin joskus vain tulevat tiensä päähän.

Omassa Jammussa yksi imuvenoista kesti 155 h, jonka jälkeen katkesi yläpäästään ihan kiinnityskohdasta, eli alle sentin. Tästä ei saanut mitään ennakkovaroitusta, venoja ei tarvinnut ikinä edes säätää. Lautasessa oli tasan ohjekirjan mukainen 1,1mm kulumajälki kontaktista seetiin.

Omassa tapauksessani muita vaurioita ei onneksi tullut kun vena vain hipaisi mäntää. Venojen vaihdon (rosterisiin, seetit koneistettu) jälkeen peli on taas käynyt ja kukkunut jotain 60-70h.
vanahanaama
Liittynyt:
27.5.2011 16:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut vanahanaama » 20.8.2012 23:00

Rupesin tuossa purkamaan 99 250r cr:n takahaarukan pois väljyksien vuoksi... Ja syykin väljykseen selvisi :) Osia puuttuu, joku tainu korjata ihan ite. Toiselta puolen puuttuu se holkki mikä toimii laakerin sisäkoolina ja toiselta puolen puuttuu ne kaksi rikkaa ja niiden välinen ohut laakerilevy. prkl mitä asentajia sitä löytyy :lol:

Kysymys kuuluukin mitä tulee tuossa takahaarukan laakerisarjassa minkä hinta pyörii noin 50e?Pitkät laakerit ja nuo laakerilevyt?Laakerilevyjen rikat? Tuleeko niitä pitkän laakerin sisäholkkeja? Tuleeko stefat? Myös iskarin yläpään hela on väljä, mistähän sen sais tilattua?

Selvennyksenä vielä, toiselta puolen uupuu osa 5, toiselta puolen 2x7 ja 26. http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=124175
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 20.8.2012 23:21

Kuvat Pivotworksin setistä:
http://pivotworks.com/ProductInfo.aspx?item_id=1642
vanahanaama
Liittynyt:
27.5.2011 16:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut vanahanaama » 21.8.2012 11:38

Tuossa setissä taitas olla ne holkit? Kukahan tuota möis suomessa, kiirus ois.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 21.8.2012 11:57

http://www.24mx.fi/motocross/p/svingin- ... kerit/k13/
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JM82 » 21.8.2012 12:00

vanahanaama kirjoitti:Tuossa setissä taitas olla ne holkit? Kukahan tuota möis suomessa, kiirus ois.


All Ball:sin laakerisetti sisältää myös kaikki holkit ja sitä saa kaikista Allright:kin kamaa myyvistä Mp-liikkeistä.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
vanahanaama
Liittynyt:
27.5.2011 16:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut vanahanaama » 21.8.2012 17:39

Tilasin setin mc scatterilta...Pitäs olla kaikki myös siinä setissä. Iskarin yläpään laakerin joutu tilaa hondan orggis osana...Eiköhän se tule taas puolikas nippuun :)
HaRtsa88
Liittynyt:
4.6.2010 11:45
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut HaRtsa88 » 25.8.2012 18:26

Onko porukka seurannu minkä verran suunnilleen kestää ketju/rattaat ajoa?
25h ajanu nyt setillä ja varsinkin takaratas alkaa olla aivan loppu.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 25.8.2012 23:18

Alumiiniratas? Mitäköhän oisin ite ajanut, varmaan sellanen 30-40h/setti. (teräsrattaat, x-rengas-ketjut)
HaRtsa88
Liittynyt:
4.6.2010 11:45
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut HaRtsa88 » 26.8.2012 9:41

OA243 kirjoitti:Alumiiniratas? Mitäköhän oisin ite ajanut, varmaan sellanen 30-40h/setti. (teräsrattaat, x-rengas-ketjut)

Alumiini. Renthalia kaikki. Tuntuu vaan että noita saa olla koko ajan laittamassa uusia.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut everton » 26.8.2012 11:14

X-rengasketjuilla ajaa kyllä pitempään kuin 30-40h.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 26.8.2012 11:34

Sanoisin, että mulla menee 60h teräsrattaat ja x-rengasketjut. Paljon riippuu siitä kuinka paljon ja millaista kuraa siellä välissä pyörii.

Öljyän ketjut vain silloin kun pesen pyörän, eli joko silloin kun se on tosi savessa tai sitten kun vaihdan öljyt. Aika surutta päästelen pesurilla ketjut puhtaaksi (en nyt sentään suoraan x-renkaisiin) ja varsinkin takarattaasta suhuttelen jämähtäneet kököt.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 26.8.2012 12:49

Kait niillä menis, tosin enpä mäkään niitä varo pestessä tai harjaile puhtaaks yms. Vaihtanu kun on väljistyny, yleensä noin 40h kohalla.

Mutta tosiaan harrastajan ei varmaan kannata niitä alumiinirattaita ostella, teräsrattaat kestää huomattavasti paremmin.
öö2
Pyörä:
Suzuki Rm 250
Paikkakunta:
Pöytyä, Riihikoski
Liittynyt:
8.5.2007 21:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut öö2 » 28.8.2012 20:10

mitenkäs muuten kun ostin tollatteen vanhan vm. 2001 suzuki rm 250:n

niin onkohan kytkin säädetty väärin kun vaihde päällä sammutettuna ja kytkin pohjassa sen voi potkaista käyntiin? :D eikö sen kuuluisi lyödä tyhjää vaan? :s

ja jos säädölle on tarvetta niin tarvitseeko kytkinkopan sisältä mitään ronkkia? vai ihan vaan vaijerista säädellään?

kurapyörät ovat minulle uusia joten olen vähän aloittelija siinä suhteessa :lol:
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 28.8.2012 21:41

öö2 kirjoitti:niin onkohan kytkin säädetty väärin kun vaihde päällä sammutettuna ja kytkin pohjassa sen voi potkaista käyntiin? :D eikö sen kuuluisi lyödä tyhjää vaan?


Oikein toimii.