iskarien säätäminen

xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 16.10.2010 0:15

ei se ruuta biltsun ruuta kovin pitkäikänen oo mut ne pelkät ruiskuthan ei apteekissa maksa mitää..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 16.10.2010 23:03

Ei maksa ei ja letku vaikka korjakumista sama juttu, ei o ne apteekin ruutatkana pitkäikäsiä mut mä oon vaihtanu tiivisteet liemen mukaan ja sit pelittää paremmin kuin kalleimmatkin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 22.10.2010 1:05

pikakysymys:

kantsiiko vielä laittaa jäykempää jousta etuiskareihin kun tarkoitus on ajaa talvella spoorissa?
onko teillä talvella eri iskarit kun kesällä?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.10.2010 9:48

Löysempiä jousia spooriin tavataan laittaa jos jotain. Mulla on spoorissa niin paljon enempi vauhtia kuin kesällä, että ajan muuten samoilla säädöillä mutta hidasta paluuta piikusen lisää, kepistä riippuen 1-3 naksua taakse ja keula siihen rajoille ettei nimismiehen kiharassa tärrää - silleen keula seuraa nätisti uraa eikä perä linkoo superman-asentoon.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 22.10.2010 12:19

SMK) kirjoitti:Löysempiä jousia spooriin tavataan laittaa jos jotain. Mulla on spoorissa niin paljon enempi vauhtia kuin kesällä, että ajan muuten samoilla säädöillä mutta hidasta paluuta piikusen lisää, kepistä riippuen 1-3 naksua taakse ja keula siihen rajoille ettei nimismiehen kiharassa tärrää - silleen keula seuraa nätisti uraa eikä perä linkoo superman-asentoon.


sillä kysyin kun mun pitää ensi kesäksi laittaa jäykemmät jouset kun ne on mun painolle liian löysät. eli niillä liian löysillä jousilla on hyvä ajaa spoorissa? kyse on 4.6 ja 4.8 jousista.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.10.2010 16:25

Mikä pyörä, mitkä jouset edessä/takana, paljonko painat, mihin simmitetty?
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 22.10.2010 16:37

SMK) kirjoitti:Mikä pyörä, mitkä jouset edessä/takana, paljonko painat, mihin simmitetty?


kotari -08 exc 250, edessä 4.6 tällä hetkellä ja takana 72, painan vähän alle 90kg "kuivana", keula simmitetty suomi-enduroon = paluuvaimennus vakio ja puristusta herkistetty vähän. takaiskari vakio.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.10.2010 21:15

Muistaakseni -08 EXC oli jo hyvinkin nopeella simmityksellä ihan vakiona, mut vakiosta mulla ei ole mitään muistiinpanoja. Periaatteessa noi jouset on sun painolle ihan ok, mut keulasta ei olis kannattanu löysätä puristusta, 4.6:n kanssa paluuta pikkasen nopeemmaks, toisaalta paluu voi olla vakiona aika hyvä 4.8 jousien kans. Toisaalta 4.8 keulassa pariksi mieluummin 75 taakse, riippuen vähän sun pituudesta ja ajotavasta toki. Jos perä tuntuu menevän löysäks 4.8:ien kanssa niin laita 4.6:t takasin ja nostat 5-10ml kerrallaan öljypintaa. Sit kun lakka käymästä pohjassa otat viimesen lisäyksen pois. Ellei tuu hyvä niin sit jousikauppaan ja/tai ssimmitystä uusiks.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 22.10.2010 23:34

SMK) kirjoitti:Muistaakseni -08 EXC oli jo hyvinkin nopeella simmityksellä ihan vakiona, mut vakiosta mulla ei ole mitään muistiinpanoja. Periaatteessa noi jouset on sun painolle ihan ok, mut keulasta ei olis kannattanu löysätä puristusta, 4.6:n kanssa paluuta pikkasen nopeemmaks, toisaalta paluu voi olla vakiona aika hyvä 4.8 jousien kans. Toisaalta 4.8 keulassa pariksi mieluummin 75 taakse, riippuen vähän sun pituudesta ja ajotavasta toki. Jos perä tuntuu menevän löysäks 4.8:ien kanssa niin laita 4.6:t takasin ja nostat 5-10ml kerrallaan öljypintaa. Sit kun lakka käymästä pohjassa otat viimesen lisäyksen pois. Ellei tuu hyvä niin sit jousikauppaan ja/tai ssimmitystä uusiks.


kiitti vinkeistä. pitää vielä testailla paljon, tuntuu ettei iskareita saa ikinä sopiviksi. sitten kun on hyvät iskarit niin mopo vaihtuu. ikinä en ole tyytyväinen...
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 1.11.2010 0:11

Kertokaas nyt mulle että miten ton kotarin 85/105 SX jousien kanssa toi tilanne oikeesti on. Selailin varaosakirjaa ja en löytäny tän jäykempiä jousia: eteen 3.2 ja taakse 40. Kyseessä siis WP43 keula mihin ei muiden jouset käy ja taaksekaan ei ison pyöränkään jouset mahdu.

Tilanne on se, että JOS lähden ens kauteeb kotarilla, on se toi. Mutta ensinnäkin takapään välityksestä mulla ei ole mitään tietoa/ en ole ikinä mitannut, 40 vaan kuulostaan surkeen pieneltä. Olisko siis jollain heittää mittoja: swingin akselista iskarin alapäähän? swingin akselista taka-akseliin? Saako tuohon jäykempiä jousia, 44-46 mun tietojen mukaan olis se oikee alue?
Keula taas tarttis 3.6 jouset, minimissään 3.4 eli mikä on temmissä vakiona.

Nyt apuja 85-kotarikuskien isukit, tää akka tarvii pyörän alle ja just sain viivan alle n. 6000e kauden budjetiks niinkotari alkaa tosissaan vaikuttaa vaihtoehdolta vs. temmi ja muihin joutuukin sit vääntään jo keulan vaihdosta alkaen ennen kuin voi puhua klpailukyvystä spoorissa!
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 1.11.2010 0:49

Kottaraisen huoltokäsikirjassa puhutaan että eteen olisi 3.2, 3.4 ja 3.6 jouset. 3.6 olisi 55-70kg kuskille. 3.6 45-55kg kuskille.

Sama manuska sanoo, että taakse olisi 30, 35 ja 40. 35 olisi 45-55kg ja 40 55-70kg kuskille.

Mä varmaan menen huomenna tallille huoltamaan pyörät viikonlopun jäljiltä, joten voin samalla ottaa mittoja talteen. Kerro vaan kaikki mitä tarviit mitattavan niin yritän saada aikaiseksi.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24
iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut wolvie » 1.11.2010 0:52

MXV:ltä näyttäisi löytyvän eteen 4.0:n saakka ja taakse 45 ja 49 jouset.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 3.11.2010 2:09

MXV?
Swingin mitat lähinnä kiinnostaa. ...

E: En nyt vielä 100% varma ole, mutta 99% juu että saan sittenkin justiinsa sen pyörän minkä alunperin halusinkin. -> poistin turhaa vaivaa aiheuttavat kysymykset... ainakin siks aikaa kun vaikuttaa varmuudella siltä ettei tarvii kompromissimopoon tyytyä.
Viimeksi muokannut SMK) päivämäärä 4.11.2010 23:36, muokattu yhteensä 1 kerran
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
robbani
Pyörä:
gas gas 125, Ktm exc 250
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2009 19:07

ViestiKirjoittanut robbani » 3.11.2010 23:10

ite aloin huoltamaan gg:n etupumppuja niin toisesta pumpusta puuttui jousi :itku:
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 4.11.2010 8:24

robbani kirjoitti:ite aloin huoltamaan gg:n etupumppuja niin toisesta pumpusta puuttui jousi :itku:

Et oo tosissas??!! :lol:
-Gotham Squad-
Acme Motorsport