KTM 250 EXC 2t/4t

JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 18.12.2010 14:03

Paljonko hörppii talvienskailussa teidän kakstahdit bensaa? 15 l/100km?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 19.12.2010 1:30

Isot vie helposti 3-3,5l/h ja usein kyl yhtä paljon hiljempaa kuin kovempaakin ajaessa, putsari lumessa voi sit loppua bensa jo 50km ajolla (spoorii + siirtymää, kisoissa), piikillä saattaa pärjää 2,5l/h mut vielä herkempiä lumelle. Nelarit ei ole niin herkkiä, mut rossinelari jos imasee putsarin lumeen niin ei tarvi murehtia bensan menoo vaan sitä ettei pyörä enää liiku/käy...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 19.12.2010 15:01

Okkei ja semmosta vielä että mikä näihin on sopiva tulppa? 8 lämpöarvon tulppako näissä vakiona oli jos oikein katoin. Tässä kun saan pyörän käsiin niin pitää alkuun varmaan ohjekirjan säädöt laittaa kaasariin mut tulppa olis kiva tietää varmaks.
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14

ViestiKirjoittanut JMH » 20.12.2010 19:10

Itellä ei toiminu ainakaa 9 lämpöarvonen tulppa, NGK BR7 ES näyttäs olevan ainaki 2009 250 exc alkuperänen tulppa ohjekirjan mukaan :eek: Itellä on NGK BR8 EG ja pyöränä 250 sx ;)
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 22.12.2010 10:27

kevarikaveri kirjoitti:Millaisia säätöjä teillä on vajaa tahtisissa talveksi? pyörän uusi omistaja olen ja kaasarissa(kesä säädöt?) näky tälläistä, neula n3eh toisessa lovessa, pääsuutin 175 ja tyhjäkäynti 45. -04 pyörä eli tuolla 36m kaasarilla. Alakerta remppa siinä 200h tienoilla kevyellä ajolla, ohjekirjassa tais olla paljon useammin?


Vaihtelin tuossa eilen suuttimet talvimallille. Jotkut varmaan ihmettelee että nyt vasta, mutta viime ajelut on tapahtunut syyskuun puolella, kiitos perheenlisäyksen:)
Eli suuttimet talveksi pää:168, 40 ja neulan sokka alimpaan. Loraus masinolia tankkiin ja puoliksi kumpikin syyläri peittoon pahvilla. Näillä mennään talvella.
kevarikaveri
Liittynyt:
30.3.2007 6:46

ViestiKirjoittanut kevarikaveri » 23.12.2010 12:31

Eli taitaa aika turvallisella alueella mulla olla, tainnut kesänkin ajaa edellinen omistaja noilla säädöillä, nyt on piikit alla niin pääsee koittamaan.
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 29.12.2010 17:24

Nyt on oma kotari ajossa ja piikit alla. Galleriasta voi käydä katteleen pyörää.

Laitoin ohjekirjan suosittelemat säädöt kaasariin, ps 175, ts 40, N8RG ja sokka 5. lovessa, ilmaruuvi 0,75 kierrosta auki. Hyvin tuntu pikasella testillä pelittävän :P

Edit: Tulpaks laitoin BR8ECM kun sen kuulin olevan passeli, tais olla oikee.
Sksksk
Pyörä:
KTM 200 EXC (EX), DT 125X (EX), YCF 150(EX), Honda Monkey (EX), Beta RR (EX)
Paikkakunta:
Lehtimäki
Liittynyt:
23.6.2010 13:09

ViestiKirjoittanut Sksksk » 30.12.2010 1:54

En löytänyt parempaa paikkaa kysyä kysymystäni enkä viittiny alkaa tekemään uutta topicciakaan :D


Eli siis omistan tommosen 200 exc:n ( -02 ) ja siinä on ohjaus tosi jäykkä. Mahtasko keula olla vaan kiristetty liian tiukkaan / Säädetty liian tiukkaan? Olisko minkäänlaisia ohjeita miten saisin sen säädettyä kevyemmäksi kääntää?

En omista ohjekirjaa, tosin netistä kattelin niitä, mutten mitään ohjeita tohon löytäny. Apuja!!

E: mistä räjäytyskuvat / linkkiä ohjauslaakeriin??
gassugassu
Liittynyt:
11.6.2010 18:59

ViestiKirjoittanut gassugassu » 30.12.2010 13:19

Millasia eroja 250 2-tahtisella ja 300 2-tahtisella on? Onko suuria teho- ja vääntöeroja? Kadulle ajattelin tommosta mörssäriä hommailla. MIllaiset huoltovälit? Olen kuullut, että olisi pitemmät kuin piikkisessä kotarissa, pitääkö paikkaansa?
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40

ViestiKirjoittanut paapeli » 30.12.2010 16:20

Kadulle on eri pelit tehty. 300 on leppoisampi, mutta painavempi keulainen ajoltaan. 250 todella ketterän oloinen ainakin omaan -09 300 verraten. Toki pyöräkohtaiset säädöt vaikuttavat, mutta näin monen mielestä asia on. Vain sylinterin poraus teknisenä erona+boksi. Nämä asiat enskapolulla havaittuja. Tiellä ei mitään eroa, kumpikaan ei kuulu tiellä ajeluun, pelkät siirtymätkin nyppii ajaa turhaan tiellä.
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 2.1.2011 14:06

Kannen ja rungon välissä niin matala tila ettei tulpanhattua saa paikoilleen BR8ES, BR9EG yms tulppien kanssa. Onko tää vaan 2008 vuosimallissa ongelmana? Toi BR8ECM on senverran lyhyempi että sen kanssa hatun saa paikoilleen.

E: Jaa saihan sen hatun paikoilleen mutta helvetin tiukkaa teki
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14

ViestiKirjoittanut JMH » 3.1.2011 21:20

Itellä sama juttu, mut kyl se menee ku vähä pakottaa :roll: 8)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.1.2011 0:31

Tosta ECM-tulpasta oli mainintaa Virkin sivuillakin, mutten ole vieläkään löytäny niitä muistiinpanoja missä kaks semmosta simahtanutta on kirjattu / en yhtään ulkoo muista missä tilanteiss aja mikä oli arveltu syy. Joten jos se vakiopitunen passaa, niin pysy siinä!
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 5.1.2011 12:35

Itellähän oli se kiinni, kesti noin tunnin ja simahti 100 metrin päässä kotoa kun lähdin ajamaan :o

Nyt on toi BR8ES kiinni ja pelittää hyvin.
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 5.1.2011 15:11

Ihme ongelmia ku itellä ei ole ikinä pimentyny tulppa kotarista.

Hyvin nuo ecm tulpatkin pelittää, pistäkää ne säädöt kuntoon!
-Gotham Squad-
Acme Motorsport