Bream kirjoitti:Kyllä niiden pitää olla juuri samassa tasossa kumpienkin. Mietit sen niin että muuten venttiilit lähtee esim. liian aikaseen tai myöhään ja katastrofi on valmis.
Moottoreiden rakentaminen ei ole mututuntumaa. Tarkasta, tarkasta ja tarkasta, että ei mitään ajatuskatkosta ole tullut. Ennen kuin käynnistät ni pyörittele moottoria ympäri käsin että näet kaiken toimivan moitteettomasti ja ilman mitään vastustusta. Itse just kasailin yhtä konetta jossa imuvenojen väljykset pitää olla 0,10mm ja oli aavistuksen pienentynyt n.0,07mm niin männässä oli jo sellasta varjoa, että lähellä on käynyt, ei kuitenkaan kosketusta koska venat oli ihan koskemattomat.
Ei oo kyllä noilla jutuilla mitään yhteyttä männän ja venttiilin välykseen. Jos imuventtiili uppoaa seetiin ja simmaat sen uudestaan paksummalla palalla niin ihan sama välys on venttiilin ja männän välissä kuin aiemminkin. Nokan ajoitus ja nosto vaikuttaa siihen kuinka lähellä venttiili käy mäntää.