Yamaha YZ

sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut sklitva » 3.6.2015 6:46

kisakoneella vois olla kaasarejaki purettuna..kannattaa soittaa ja kysyä,itte oon saanu sieltä tosi hyvää palvelua.

mitkä suuttimet ja neula sulla on kiinni?
Onko tehoputkea?
Toimiiko pyörä ajossa normaalisti?
Pro circuit ilmottaa vakiosuuttimiksi 172/48 N3VF neula 2. lovi ilmaruuvi 2 auki
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
aaron_gr
Liittynyt:
12.7.2014 2:20
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut aaron_gr » 10.6.2015 12:16

Oon tässä katellu näitä 2000-luvun yyzetoja ja onko näissä vuosimalleissa mitään radikaaleja eroja esim -02 ja -07?
ja onko näissä minkää näkösiä tyyppivikoja?
Rokkijumalaz
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10
Liittynyt:
28.7.2012 22:12
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut Rokkijumalaz » 10.6.2015 22:27

sklitva kirjoitti:kisakoneella vois olla kaasarejaki purettuna..kannattaa soittaa ja kysyä,itte oon saanu sieltä tosi hyvää palvelua.

mitkä suuttimet ja neula sulla on kiinni?
Onko tehoputkea?
Toimiiko pyörä ajossa normaalisti?
Pro circuit ilmottaa vakiosuuttimiksi 172/48 N3VF neula 2. lovi ilmaruuvi 2 auki


Juuh elikkäs, pikkuhiljaa alkoi olemaan seoksen kohdillaan ja tilasin uuden ryyppynupinkin, niin eiköhän sitten ykkösvaihde ala pomppimaan paikaltaan. Ja eikun taas intoa puhkuen kone auki ja ihmettelemään että mikä hänellä on hätänä.

Noh, ykkösvaihteen kytkentäpalathan sieltä näyttivät olevan pyöristyneet, vastakappale myös. Helpoimmalla ja halvimmalla varmaankin pääsisi jos vain viilaisi kytkentäpalan kunnon negatiiviselle kulmalle, mutta taitaa olla yhtä pitkäaikainen korjaus kuin housuun kuseminen pakkasella. Kunnollisen lopputuloksen takaavat vaihtoehdot taitavat siis olla paikallisella konepajalla asiointi taikka uusien osien ostaminen. Kumpi parempi?

Ja mitähän kaikkea muuta tuohon romuun nyt sitten kannattaa uusia kun on kerran kone auki? Ajotunteja tällä tahdilla kertyy kuitenkin ehkä 10 vuodessa joten hirveästi ei kiinnostaisi investoida. Laakerit kuitenkin suunnilleen pyörivät koloissaan suurempia rahisematta.
Rokkijumalaz
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10
Liittynyt:
28.7.2012 22:12
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut Rokkijumalaz » 10.6.2015 22:30

Niin, ja jos jollakin kuleksii ylimääräisenä vaihdepolkimen akseli niin olisi oiva tilaisuus vaihtaa se rahaksi.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut .Juho » 12.6.2015 21:37

Hei, osaako joku kertoa mitä eroa on '96-99 ja '99-04 Yamaha YZ125 staattoreilla?
'96-04 staattori ja '96-99 valopuolallinen staattori.

Hämmentävää. :|
Valollinen staattori siis nyt hakusessa vm. 2001 Yzetaan.
Leeviputkinen
Liittynyt:
22.6.2015 23:26
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut Leeviputkinen » 22.6.2015 23:54

Miks kolmas vaihe ei aina mene silmää 85 yamahassa. Muut vaihteet menee??
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut PKS » 23.6.2015 11:13

eiköhän sieltä ole joku siirtäjä/ ratas kulunut
-DuDe-
Pyörä:
Yamaha yz250f
Paikkakunta:
Hämeenkoski
Liittynyt:
8.4.2005 19:50
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut -DuDe- » 28.6.2015 13:07

paapeli kirjoitti:Kunhan ovat o-rengas ketjut, niin ei tarvi tiukkailla vähän väliä. Ja ketjuohjuri kuntoon, mahdollinen alumiinihäkkyrä pois, jos vähänkin oikeaa enskaa ajaa. Tehoahan tuollaisessa puolikkaassa crossissa on ihan liikaa enskaan, ainakin itsellä olevassa 86 yz:ssa joka tehty enskaan.
Verrattuna vaikka omaan 09 300 kotariin. ;)


Avaappa hieman minkävuoksi ohjurista alumiinisuoja pois? Itellä enskakäytössä oma ja alumiinisuoja kyllä paikallaan.
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut Hsippe » 28.6.2015 18:28

Se al-runkoinen ohjuri kun saa poorissa oikein kunnon pusun kiveltä tms niin se voi mennä ja jäädä niin lyttyyn tahi vinoon ettei ajoa voi jatkaa.
Tuommoinen kokomuovinen taipuu ja palautuu muotoonsa.
http://www.mp-racing.fi/ketjunohjain-25 ... -2792.html
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut paapeli » 29.6.2015 12:14

Näin juurikin. takapuolelle voi tehdä jousiteräksisen vahvike palan, tuohon orggisohjuriin. Säästeliäässä kivettömässä, kannottomassa maastossa ajelee kyllä aluhäkkyrälläkin, muutama kaveri ajelee tavan crossilla meidänkin enskareiteillä, eikä ihan kaikki vielä ole kunnollista ohjuria laittaneet.. mutta esim. cc-kisassa harmitus on melkoinen, kun sen takia menee kisa piloille, ja hitaat enskapenat matelee ohitse.. ;)
v-v__
Pyörä:
(EX CH Racing), (EX Yamaha DT), Yamaha Yz426F
Liittynyt:
18.6.2012 21:09
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut v-v__ » 2.7.2015 20:56

Terve. osaisko joku kertoo mahd. syitä miks yz426f ei lähde käyntiin edes työntämällä vaikka on puristuksia,kipinä tulee,ja saa bensaa. Lähti aluksi huonosti käyntiin ja ei pysynyt käynnissä kun pumppaamalla kaasua kunnolla ja ajaessa tuntui laiskalta vähän niinku olis jarru päällä ajanu, ei ollu vetoja suuntaan eikä toiseen. Yläkerran ku purin nii en löytäny mitään omituista muuta kun karstaa imuventtiileissä ei jälkiä pytyssä/männässä eikä venat kanna. Kaasarin putsasin,vaihoin kannentiivisteen ja venttiilivarren kumit mutta ei lähde vieläkään käyntiin. Ainoa mikä ihmetyttää että kone huohotta todella pajon ainakin omasta mielestä onko normaalia ?
-DuDe-
Pyörä:
Yamaha yz250f
Paikkakunta:
Hämeenkoski
Liittynyt:
8.4.2005 19:50
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut -DuDe- » 3.7.2015 17:11

paapeli kirjoitti:Näin juurikin. takapuolelle voi tehdä jousiteräksisen vahvike palan, tuohon orggisohjuriin. Säästeliäässä kivettömässä, kannottomassa maastossa ajelee kyllä aluhäkkyrälläkin, muutama kaveri ajelee tavan crossilla meidänkin enskareiteillä, eikä ihan kaikki vielä ole kunnollista ohjuria laittaneet.. mutta esim. cc-kisassa harmitus on melkoinen, kun sen takia menee kisa piloille, ja hitaat enskapenat matelee ohitse.. ;)


Toki ylempänä linkitetty vahva muovinen ois ehdoton, mutta entä vakio muovirimpula ilman alumiinihäkkiä. Sen verran löysä että luulis helpommin sitten ketjut hyppäävän pois kun sopivan osuman saa? Itellä ei vielä niin paljon tunteja maastossa takana että ois sattunu mitään, vaikka kivikkookin ajettu.
tk97
Pyörä:
Masai Db 50 2008, Yamaha Dt 50r 2004
Liittynyt:
17.7.2013 9:43
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut tk97 » 4.7.2015 17:46

Oiskos kellään tietoa onko 1990 vuoden 125 sekä 250 kytkimet yhteensopivia päittäin kun olisi tarve sille kytminen keskiölle?, kun yksi niistä tapeista katkennut. :|
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut .Juho » 4.7.2015 18:34

Silmämääräisesti katsottuna 250cc kytkin on huomattavasti isompi.
(löytyy YZ250 vm. 1992 moottori ja YZ125 1999 pyörä .. joten vertailu on melko helppoa)
jorppa95
Pyörä:
yamaha wr125, ktm lc4 640
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
1.6.2009 23:51
Re: Yamaha YZ

ViestiKirjoittanut jorppa95 » 28.7.2015 6:41

Tossa tullu katteltua tommosta 90-luvun alkupuolen 250cc valkokilpistä. Mitenkäs tämmöne vanha eroaa tehoissa näille uudemmille pyörille (2-t). Muutenkin mietin että millanenkohan tommonen vois olla tiellä ajaa.